چرا شما باید بعد از بهبودی از کرونا مسواک خود را عوض کنید

کرونا و مسواک

چرا شما باید بعد از بهبودی از کرونا مسواک خود را عوض کنید

چرا شما باید بعد از بهبودی از کرونا مسواک خود را عوض کنید 259 194 محصولات دهان و دندان بنسر

چرا شما باید بعد از بهبودی از کرونا مسواک خود را عوض کنید :

 

عفونت های ویروس کرونا در هند با سرعت نگران کننده ای در حال شیوع است و اکنون به خوبی اثبات شده است که فرد پس از یک بار بهبودی می تواند مجدداً آلوده شود. در حالی که اثبات شده است که واکسن ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه موثر هستند ، اما کارشناسان عقیده دارند که حتی آنها نمی توانند 100 درصد محافظت را در همه شرایط و در همه زمان ها تضمین کنند.

بنابراین احتیاط چه برای کسانی که هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند و چه برای کسانی که اخیراً بهبود یافته اند مهم است.

دندانپزشکان بر این عقیده اند که فردی که به تازگی از کرونا  Covid-19 بهبود یافته است باید با بهبودی فوراً مسواک خود را عوض کند. آنها می گویند ، این نه تنها فرد را از احتمال عفونت مجدد محافظت می کند بلکه می تواند دیگران را که از یک دستشویی در خانه استفاده می کنند نجات دهد.

کرونا و مسواک زدن

دکتر پراوش مهرا گفت: “اگر شما یا کسی در خانواده و دوستانتان به کرونا Covid-19 مبتلا شده اید ، پس از بهبودی ، لطفاً از تغییر مسواک ، تمیز کننده زبان و غیره اطمینان حاصل کنید که اینها می توانند ویروس را در خود جای دهند و بهتر است که دور ریخته شوند.” کالج پزشکی لیدی هاردینگ ، دهلی نو.

با موافقت با این موضوع ، دکتر بهومیکا مدان ، مشاور (دندانپزشکی) ، بیمارستان فوق تخصصی بهداشت و درمان Aakash ، گفت که او معمولاً تعویض مسواک و پاک کننده زبان را به هر کسی که از آنفولانزای فصلی ، سرفه و سرماخوردگی بهبود یافته توصیه می کند.

دکتر بهومیکا مدان گفت: “ما همین مورد را به بیماران کرونا Covid-19 نیز توصیه می کنیم. اگر به Covid-19 مبتلا شده اید ، پس از 20 روز از بروز اولین علائم باید مسواک و تمیز کننده زبان خود را تغییر دهید.”

وی توضیح داد که دلیل این امر است که باکتری ها / ویروس ها به مرور زمان بر روی مسواک ایجاد می شوند و باعث عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شوند.

 

به عنوان پیشگیری ، ما با استفاده از دهان شویه و غرغره بتادین تجویز می کنیم که به کاهش تجمع ویروس / باکتری در دهان کمک می کند. اگر دهانشویه در دسترس نباشد ، شستشوی دهان با آب نمک گرم نیز خوب است. جدا از این ، یک باید بهداشت دهان و دندان را دو بار در روز حفظ کنید ”

 

نحوه گسترش ویروس کرونا Covid-19

اهمیت بهداشت دهان و دندان و تغییر مسواک و تمیز کننده زبان پس از بهبودی از Covid-19 بهتر می تواند درک شود ، درصورتی که بدانیم SARS-CoV-2 ، ویروس عامل Covid-19 ، چگونه گسترش می یابد.

براساس سازمان بهداشت جهانی ، ویروس در وهله اول از طریق قطرات ریز که از دهان فرد آلوده هنگام سرفه ، عطسه ، فریاد ، گفتگو ، خندیدن و … خارج می شود ، گسترش می یابد.

همچنین ممکن است افراد با لمس سطوحی که توسط ویروس آلوده شده اند ، و سپس بدون تمیز کردن دست ها ، چشم ، بینی یا دهان خود را لمس کنند.

جدا از این ، مشخص شده است که ویروس از طریق هوا منتقل می شود ، یعنی یک بار از فرد آلوده آزاد می شود ، می تواند مدتی در هوا بماند و منتقل شود. انتقال در مکانهای شلوغ و مکانهایی که تهویه مناسب ندارند سریعتر انجام می شود.

در این زمینه ، مسواک و پاک کننده زبان فرد آلوده احتمالاً غلظت قابل توجهی از ویروس دارد. استفاده مداوم از همان محصولات می تواند منجر به عفونت مجدد و آلودگی دیگران شود.

کارشناسان همچنین به بیماران Covid-19 توصیه می کنند مسواک و پاک کننده زبان خود را برای ایمنی خشک و ضد عفونی کنند.

 

مطالعه محققان برزیلی در مورد پوست و دندان مسواک

در ژانویه سال جاری ، محققان در برزیل مطالعه ای را برای درک تأثیر بهداشت دهان و دندان در انتقال Covid-19 انجام دادند.

این مطالعه توصیه می کند که ضد عفونی مسواک باید بخشی از بهداشت دهان و دندان باشد زیرا در کاهش عفونت کمک می کند.

این مطالعه در ژورنال بیماری های عفونی منتشر شده و تأکید کرده است که مسواک ها “می توانند به عنوان مخزن میکروارگانیسم ها عمل کنند” که می تواند به راحتی بیماری را از فرد آلوده به دیگران منتقل کند.

منبع مقاله