راه های بهبود بهداشت دهان و دندان

بنسر دوست لبخند

راه های بهبود بهداشت دهان و دندان

راه های بهبود بهداشت دهان و دندان 450 399 محصولات دهان و دندان بنسر

چگونه می توانم بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشم؟

بهداشت مناسب دهان، از دندان ها و لثه ها محافظت می کند و لبخند شما را زیبا نگه می دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت لبخند آورده شده است:

دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.

از خمیر دندان حاوی فلوراید و یک مسواک نرم استفاده کنید. (پرزهای متوسط یا سفت می توانند به لثه ها و مینای دندان آسیب برسانند.) هنگام مسواک زدن، مسواک خود را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه ها قرار دهید. این به از بین بردن پلاک و باکتری در خط لثه کمک می کند. تمام سطوح دندان از جمله پشت و پهلو را حتما مسواک بزنید.

یک بار در روز نخ دندان بکشید.

تنها با مسواک زدن نمی توانید به فضای بین دندان های خود برسید. برای تمیز کردن این نواحی به نخ دندان نیاز دارید. یک تکه نخ دندان به طول 18 اینچ (40 سانتی متر) بردارید. هر انتهای آن را دور انگشتان میانی خود بپیچید. با استفاده از انگشتان شست و سبابه، نخ دندان را بین دو دندان هدایت کنید. نخ را به شکل C دور یک دندان بپیچید و با حرکت بالا و پایین تمیز کنید. سپس نخ را دور دندان دیگر بپیچید و این کار را تکرار کنید. این روند را روی تمام دندان های خود ادامه دهید. اگر مشکل مهارت دارید، می‌توانید از مسواک‌های بین پروگزیمال و پین‌های دندانی نیز برای تمیز کردن بین دندان‌های خود استفاده کنید.

زبانت را مسواک بزن!

زبان شما مانند یک اسفنج باکتری ها را در خود نگه می دارد. هر زمان که دندان های خود را مسواک می زنید، مسواک زدن زبان خود را فراموش نکنید. برای این منظور می توانید از مسواک خود استفاده کنید. یا، می توانید یک اسکرابر زبان را خریداری کنید.

هر روز از دهانشویه آنتی باکتریال استفاده کنید.

دهانشویه آنتی باکتریال به دور نگه داشتن باکتری های مضر دهان کمک می کند. علاوه بر شستن باقیمانده مواد غذایی و جرم ها، تجمع پلاک را نیز کاهش می دهد. برای جلوگیری از خشکی دهان حتما یک فرمول بدون الکل انتخاب کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. معاینات و تمیز کردن روتین دندان برای سلامت دهان و دندان ضروری است. بسیاری از مردم با بازدیدهای شش ماهه خوب عمل می کنند. اما، اگر مستعد پوسیدگی، بیماری لثه یا سایر مشکلات سلامت دهان هستید، ممکن است نیاز به قرار ملاقات های مکرر داشته باشید.

از سیگار کشیدن و سایر محصولات تنباکو خودداری کنید. سیگار عامل اصلی بیماری لثه و سرطان دهان است. بهتر است از این محصولات به طور کلی اجتناب کنید. اگر در حال حاضر سیگار می‌کشید و می‌خواهید آن را ترک کنید، از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی که می‌تواند کمک کند بپرسید.