تعادل بین باکتری های خوب و بد در دهان شما

تعادل بین باکتری های خوب و بد در دهان شما

تعادل بین باکتری های خوب و بد در دهان شما

تعادل بین باکتری های خوب و بد در دهان شما 300 168 محصولات دهان و دندان بنسر

تعادل بین باکتری های خوب و بد در دهان شما

نگران نباشید ، اما دهان شما مملو از میکروب ، باکتری و حتی انواع خاصی از قارچ ها است. بر اساس مطالعه ای که توسط مجله میکروبیولوژی بالینی گزارش شده است ، بیش از 700 نوع مختلف باکتری در دهان انسان وجود دارد. با این حال ، همه باکتری های موجود در دهان شما مضر نیستند. برخی از آنها در واقع برای سلامت دهان و دندان شما مفید است. در حقیقت ، برخی از باکتری ها به شما در هضم غذا کمک می کنند در حالی که باکتری های بد را از بین می برند. متأسفانه ، وجود بیش از حد باکتری های بد می تواند منجر به بیماری لثه و عفونت در بافت های نرم دهان شما شود.

درک اهمیت باکتری ها در دهان شما

سلامت دهان شما بستگی به همه باکتری های موجود در دهان شما دارد و اینکه چقدر از آن باکتری ها خوب و چقدر آنها مضر هستند. باکتری های خوب به کنترل باکتری های بد کمک می کند و به سلامت دندان ها و لثه ها و تنفس خوب کمک می کند. وقتی تعداد باکتری های بد دهان شما بیشتر از باکتری های خوب باشد ، باعث افزایش خطر ابتلا به التهاب لثه ، بیماری های پریودنتال و پوسیدگی دندان می شود. ناگفته نماند ، نفس شما بوی خوبی نخواهد داشت.

باکتریهای خوب

دهان شما به باکتری های خوب نیاز دارد. این میکروب ها به تجزیه غذا کمک کرده و باکتری های بد را که می تواند منجر به مشکلات بهداشت دهان و دندان شود ، از بین می برد. به گزارش Healthline ، آنها این وظیفه را با تولید پروتئین های خاصی که رشد باکتری های بد را کنترل می کنند ، انجام می دهند. باکتری های خوب تمایل دارند در محیط های خنثی تا pH بالا رشد کنند. وقتی مقدار زیادی باکتری خوب دهان دارید ،موارد کمتری از خشکی دهان مشاهده خواهید کرد و به همان اندازه مشکلات حفره یا لثه ایجاد نخواهید کرد.

باکتری های بد

سطوح بیش از حد باکتری های بد دهان می تواند به بوی بد دهان کمک کند. در واقع ، اگر بوی گوشت یا تخم مرغ پوسیده در تنفس شما وجود دارد ، به احتمال زیاد انفجار باکتری های بد و تعداد کافی باکتری های خوب کافی نیست. این می تواند خطر ایجاد حفره و پوسیدگی دندان را افزایش دهد و این باکتری های بد حتی می توانند منجر به التهاب لثه ، التهاب لثه و بیماری های پریودنتال شوند. باکتری های بد تمایل دارند در محیط های با pH پایین که اکسیژن زیادی ندارند ، از جمله داخل پلاک و تارتار ، رشد کنند.

کنترل باکتری های دهان

به جای تلاش برای از بین بردن تمام باکتری های موجود در دهان ، افراد باید برای کنترل رشد باکتری های بد تلاش کنند. کنترل باکتری های بد دهان با انتخاب غذاهای مناسب شروع می شود. به طور کلی ، شما همیشه باید سعی کنید مقدار زیادی سبزیجات و میوه های تازه بخورید ، مخصوصاً آنهایی که ترد یا تند هستند ، مانند سیب و کرفس. این غذاها به تمیز کردن دندان های شما کمک می کند. همچنین باید زمان خوردن را محدود کنید. خوردن میان وعده در طول روز می تواند به حملات اسیدی کمک کند ، که تعادل pH دهان شما را کاهش داده و به رشد باکتری های بد کمک می کند.

دهانشویه کامل ضد پلاک بنسر

در مرحله بعد ، شما باید سعی کنید دوبار در روز مسواک بزنید و یکبار در روز نخ دندان بکشید. اگر از دهانشویه استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید دهانشویه ای انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی الکل نباشد. این می تواند تمام باکتری های دهان شما را از بین ببرد ، حتی باکتری های خوب.

دهانشویه کامل بنسر به دلیل داشتن پلی سوربات، ساخارین سدیم و فسفریک اسید، با هدف نفوذ در پلاک دندان به همراه کاهش سطحی دندان ها سبب کاهش پلاک دندانی و خارج شدن ذرات و باقی مانده های غذایی از لابه لای دندان ها می شود.

اگر نگران بوی بد دهان یا سلامت دندان ها و لثه خود هستید ، دندانپزشک می تواند به شما کمک کند. در حالی که دلایل اصلی بوی بد دهان و بیماری های لثه تجمع بیش از حد پلاک ، جرم و باکتری های بد است ، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود بوی بد دهان شما بیدار شود و چرا شما همچنان حفره ها یا لثه های متورم و ملتهب را تجربه می کنید. دندانپزشک شما می تواند دهان شما را معاینه کرده و گزینه های درمانی را در اختیار شما قرار دهد تا به بوی تازه نفس شما کمک کرده و دندان ها و لثه های شما سالم بمانند.