استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی

استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی

استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی

استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی 1920 870 محصولات دهان و دندان بنسر

غذا می تواند به راحتی بین بریس های دندان کودک شما گیر کند. به منظور حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ، ضروری است که آنها در طول درمان مراقبت صحیح از دندان ها ، لثه ها و بریس ها را بیاموزند. اگرچه ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد ، اما یادگیری نخ دندان با بریس با تمرین آسان تر می شود.

آیا نخ دندان برای بریس ارتودنسی ضروری است؟

از نخ دندان متنفرم؟ متأسفیم ، اما وقتی تحت هر نوع درمان ارتودنسی مانند بریس های فلزی سنتی قرار می گیرید استفاده از آن ضروری است. مواد غذایی و پلاک ها می توانند در میان آن ها گیر کنند که این خود زمینه مناسبی برای رشد باکتری ها است. نادیده گرفتن این مرحله مهم می تواند منجر به بوی بد دهان ، پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و تغییر رنگ دندان ها شود. خوشبختانه ما اینجا هستیم تا به شما در تسلط بر این امر کمک کنیم!

آیا باید ابتدا نخ دندان بکشید یا مسواک بزنید؟

قبل از استفاده از نخ دندان ، آنها باید دندان های خود را به طور کامل مسواک بزنند. غذا و پلاک می توانند بین براکت ها ، سیم ها و بین دندان ها گیر کنند ، بنابراین روش مسواک زدن آنها باید تمام سطوح هر دندان (سطوح بیرونی ، سطوح داخلی ، سطوح بالا و پایین) را پوشش دهد. آنها همچنین باید از ترکیبی از حرکات ، از جمله حرکت های پهلو به پهلو و دایره ای استفاده کنند تا همه مواد غذایی و پلاک را از بین ببرند و وقت خود را صرف تمرکز بر روی دندان ها و بریس های خود کنند.

استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی

نخ دندان کشیدن

مرحله 1

یک قطعه نخ دندان بلند (تقریباً 18 سانتیمتر) تهیه کنید ، تا هنگام نخ دندان کشیدن انتهای آن به دور انگشتان اشاره شما پیچیده شود.

گام 2

یک سر نخ را بین سیم و دندان های خود بکشید. نخ دندان باید با فاصله بین دندان های شما تراز شود. این فاصله توسط بافت لثه متحرک پر می شود.

مرحله 3

انتهای نخ را دور انگشتان اشاره خود بپیچید تا کنترل بیشتری بر نخ داشته باشید. هرچه کنترل بیشتری بر حرکت داشته باشید ، احتمال آسیب رساندن به لثه ها کمتر است.

مرحله 4

از فشار محکم اما ملایم برای کشیدن نخ دندان بین دندان های خود و حذف تمام ذرات غذا و تجمع پلاک استفاده کنید.

نکته: به جای اینکه نخ را مستقیم نگه دارید ، از آن برای در آغوش گرفتن هر دندان به شکل C استفاده کنید. یعنی نخ را در امتداد سمت عمودی هر دندان بکشید.

مرحله 5

این تکنیک ملایم را ادامه دهید و در اطراف دهان کار کنید.

استفاده از نخ دندان برای بریس ارتودنسی

آیا نخ کشیدن با بریس درد دارد؟

حتی در بهترین مواقع استفاده از نخ دندان مشکل ساز است. خبر خوب این است که هرچه بیشتر از نخ دندان استفاده کنید ، دندان ها و لثه های شما سالم تر خواهند بود و احتمال اینکه شما درد و ناراحتی را تجربه کنید کمتر است. اگر برای اولین بار است ، آهسته پیش بروید و مراقب باشید اگر درد همچنان ادامه داشت ، مطمئن شوید که با متخصص ارتودنسی و دندانپزشک خود مشورت می کنید.

هر چند وقت یکبار باید با بریس از نخ دندان استفاده کرد؟

در حالت ایده آل ، شما بعد از هر وعده غذایی نخ دندان می کشید و آبکشی می کنید تا دندان ها و تنفس شما تازه بماند. ما می دانیم که این همیشه ممکن نیست ، بنابراین تا زمانی که حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید ، دندان های شما (و متخصص ارتودنسی شما) خوشحال خواهند شد.

جز نخ دندان چه چیز دیگری می توانم استفاده کنم؟

اگر نخ دندان کشیدن با نخ یا نوار را برایتان مشکل می کند ، روش های دیگری برای تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها مانند مسواک بین دندانی وجود دارد. این برس های کوچک برای ورود به فضاهای کوچک از جمله براکت ها و فاصله بین دندان ها طراحی شده اند و می توانند هنگام درمان با بریس به ویژه مفید باشند.

نخ دندان بهتر است یا واترپیک ؟

آیا سعی دارید بین نخ دندان سنتی و یک واترپیک جدید تصمیم بگیرید؟ توصیه می کنیم در طول درمان از نخ دندان استفاده کنید. در حالی که واترپیک می توانند در بیرون آوردن تکه های بزرگ غذا از بریس های شما عالی عمل کنند ، اما در هدف قرار دادن پلاک تجمع یافته که منجر به تغییر رنگ دندان می شود ، عالی نیستند. وقتی صحبت از برنامه روزانه شما به میان می آید ، مطمئن شوید که از دندان ها و لثه های خود به درستی مراقبت می کنید.

نخ دندان کشیدن با بریس خیلی طول می کشد

ما می دانیم که نخ کشیدن آنقدرها هم که می خواهید انجام نمی شود  مخصوصاً وقتی بریس دندان شما مانع کار می شود. ممکن است متوجه شوید که نخ موم دار یا مسواک بین دندانی کار را سریعتر و راحت تر انجام می دهد. تا زمانی که دقیق و دقیق هستید ، مهم نیست که چه روشی را انتخاب می کنید.

هنوز در مورد روش صحیح استفاده از نخ دندان مطمئن نیستید؟

از متخصص ارتودنسی یا متخصص دندانپزشکی خود بخواهید تا تکنیک مناسب را در ملاقات بعدی خود نشان دهد. آنها همچنین ممکن است شما را به بهترین محصولات یا تکنیک ها برای مراقبت صحیح از لبخند فرزندتان راهنمایی کنند.

ترجمه شده از مقاله : How to floss with braces