آیا نخ دندان آسیب می رساند؟

نخ دندان بنسر

آیا نخ دندان آسیب می رساند؟

آیا نخ دندان آسیب می رساند؟ 800 450 محصولات دهان و دندان بنسر

آیا نخ دندان آسیب می رساند؟

نخ دندان بنسر

اگر چه شما برای استفاده از روشهای مختلف برای تمیز کردن دندان ها از سالها پیش به کار خود ادامه می دهید، اما این روش ها منفی و مثبت هستند و از شما زیاد استفاده می کنند.

آیا استفاده از نخ دندان به سلامت آسیب می رساند؟ آیا می دانید که مسواک زدن دندان درست باید دو دقیقه طول بکشد چرا که بسیاری از افراد ممکن است طولانی تر از آن را به خاطر خمیر دندان حاوی Filoreda استفاده میکنند.

آیا نخ دندان آسیب می رساند؟

طبق نظرسنجی اخیر هریس از طرف آکادمی آمریکایی لثه ها، یک سوم افراد از نخ دندان برای پاک کردن آنها استفاده می کنند. سوان فیکن، دندانپزشک در نیویورک می گوید: “برس دندان نمی تواند به تنهایی به ذرات غذا برسد و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان شود.”

نخ دندان یک راه ساده برای تمیز کردن دندان است و کمک می کند تا به محافظت از بهداشت دهان و دندان را با گرفتن از باقی مانده خلاص و انباشته پلاک بر روی دندان و هنگامی که درمان نشود میتواند منجر به انباشتی تحریک Aloahtam و التهاب لثه دندان در نهایت مشکلات منجر شود.

نخ دندان مناسب راه عالی برای خلاص شدن از پلاک بین دندان و زیر لثه است. اما موضوع نیاز به سطح بالایی از مهارت و چابکی، به خصوص در پشت سطح استفاده دهان، اما اکثریت افراد آن درجه از مهارت و چابکی ندارند برای خلاص شدن از سپرده های موجود که مضر است.

اگر چه گزارش های اخیر، مزایای تمیز کردن دندان ها را با استفاده از نخ دندان به عنوان بخش مهمی از مراقبت های دندان یک بار در روز مورد سوال قرار داده است. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که یکبار در روز دندان ها را تمیز کنید. این مرحله ضروری است زیرا پلاک بین دندان ها با استفاده از مسواک برداشته نمی شود و همچنین می تواند به جلوگیری از بیماری های پریودنتال و پوسیدگی دندان کمک کند.

گزینه های زیادی برای تمیز کردن بین دندان وجود دارد. شما ممکن است یک نخ دندان یا یک محصول دیگر را که مخصوص این منظور مانند خمیر دندان ساخته شده است انتخاب کنید. نخ ها می توانند به پلاک بین دندان رسیدن، اما بهتر است از دندانپزشک بپرسید که چگونه به درستی از رشته دندان استفاده کنید. شما می توانید به سادگی از نوع مناسب موضوع برای دستیابی به راحتی استفاده کنید، که موضوع نایلون ضخیم است.

راه مناسب برای استفاده از یک نخ دندان چیست؟

نخ دندان به شما کمک می کند ذرات پلاک و مواد غذایی را که برای رسیدن به سلامتی دهان است را حذف کنید. شما می توانید نخ دندان را  بین دندان قرار دهید.

انباشت مواد چرب باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال می شود. برای حداکثر تمیز کردن، باید از روش زیر پیروی کنید:

– شروع به استفاده از یک موضوع 18 اینچ و قسمت بزرگی از نخ را در اطراف انگشت میانی قرار دهید و یک یا دو ستون را برای کار با آن بگذارید.

– رشته را به طور محکم بین انگشت شست و انگشت اشاره کنید تا بتواند بین دندانها به آسانی و به آرامی بین دو دندان قرار گیرد.

– و آرامی خم رشته در اطراف پایه دندان ها و مطمئن شوید که موضوع را تحت آدامس رفتن و هرگز سعی کنید به تصویب تحت آدامس به دلیل آن را به ظاهر از کبودی و زخم منجر زیرا بافت لثه حساس هستند.

– هنگام حرکت از سال به سال، شما باید از موضوع تمیز استفاده کنید.

– برای حذف موضوع، حرکت به عقب و جلو حرکت می کند از دندان.

چه نوع از نخ دندان را شما ترجیح می دهید برای استفاده؟

دو موضوعی که می توانید از آن انتخاب کنید وجود دارد:

موضوع نایلون یا چند مویرگی.

موضوع سیلیکون.

موضوع نایلون در دسترس است و با عطر و طعم های مختلف می باشد. این نوع مخلوط شامل چندین نوع نایلون برای ورود ویژه بین دندان ها است. موضوع سیلیکون ممکن است گرانتر باشد اما می تواند فضاهای باریک بین دندان ها را به طور کلی تمیز کند. هر دو نوع موضوع در بین بردن پلاک و مواد غذایی بین دندان ها خوب و عالی هستند.

 بهترین زمان برای تمیز کردن دندان ها با استفاده از نخ دندان قبل یا بعد از مسواک زدن دندان ها چیست؟

طبق گزارش انجمن آمریکایی دندانپزشکی آمریکا در سال 2015، 53 درصد از آنها قبل از مسواک زدن دندان ها استفاده شده و 47 درصد دندان را پس از مسواک زدن استفاده می کنند.

در حال حاضر کدام یک از راه های فنی به طور صحیح دنبال می شود، هر دو از راه درست پیروی می کنند. مهمترین چیز این است که بین دندان ها خوب تمیز شود و این کار مهم نیست در یک زمان قبل یا بعد از مسواک زدن دندان. شما می توانید هر زمان از روز را به خود اختصاص 2 دقیقه برای مراقبت از دندان .. اغلب افرادی که با استفاده از نخ دندان در پایان روز آنها سیستم مراقبت بهتر از آن افرادی که به دندان اولین چیزی که در صبح و یا بعد از غذا دندان مواد غذایی تمیز را انتخاب نمایید. از آنجا که شما باید با دهان تمیز بخوابید.

فراموش نکنید که کودکان باید دندان های خود را نیز تمیز کنند. شما باید زود تمیز کردن کودکان دندان را شروع کنید، اما این نیاز به مهارت دستیاری دارد و کودکان معمولا زمانی که به سن 10 یا 11 سال می رسند قادر به انجام آن هستند.

شما باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن دندان ها با یک موضوع دردناک نیست. اگر خودتان آن را به شدت انجام دهید، می تواند منجر به تخریب بافت هایی که بین دندان ها وجود دارد. طبیعی است که در هنگام شروع احساس ناراحتی نکنید، اما از دست ندهید. این ناراحتی در عرض یک یا دو هفته کاهش می یابد، اما اگر درد ادامه یابد، بلافاصله با دندانپزشک خود صحبت کنید.

آیا خونریزی لثه ای رخ می دهد وقتی نخ دندان می کشید؟

هنگامی که شما شروع به نخ کشیدن می کنید در ابتدا خونریزی لثه ممکن است رخ دهد، جای نگرانی ندارد در ادامه مسواک زدن دندان های خود را به آرامی از انباشت مواد چرب خلاص کنید و اما اگر خونریزی برای یک هفته یا بیشتر در این مورد ادامه پیدا کند، باید با دندانپزشک خود چک کنید و مطمئن شوید که از موضوع درست استفاده می کنید.