فواید نعناع برای دندان های شما

فواید نعناع برای دندان های شما

فواید نعناع برای دندان های شما

فواید نعناع برای دندان های شما 275 183 محصولات دهان و دندان بنسر

فواید نعناع برای دندان های شما

نعناع ، گیاه معطر و پر طراوت ، مترادف خمیر دندان. و دهانشویه. و نخ دندان است زیرا حاوی ترکیبی به نام منتول است که یک افزودنی عالی برای محصولات تمیز کننده دندان است.

تحقیقات بالینی خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن و همچنین توانایی آن در تحریک تولید بزاق را تأیید کرده است که همه آنها نقش مهمی در سلامت دهان دارند. برای اطلاع از نحوه انجام این کار به ادامه مطلب را مطالعه نمایید:

حاوی مواد مغذی

نعناع ، منبع عالی ویتامین A ، آهن و فولات است. فولات folate ، که برای حمایت از بارداری حیاتی است ، به دلیل نقش آن در رشد و عملکرد سالم سلول ها ، برای سلامت دهان و دندان نیز اهمیت ویژه ای دارد.

نعناع همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است ، به این معنی که می تواند به بدن ما در غلبه بر آسیب سلولی کمک کند. اما برای فواید مفید آن باید یک دسته نعناع بخورید: یک وعده نعناع نعناع 1/3 فنجان برگ نعناع است.

تورم را تسکین می دهد

نعناع به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی قوی خواص ضدالتهابی زیادی دارد. شبیه به چای بابونه و سبز ، شستشو با محلول حاوی نعناع به کاهش تورم و مقابله با خونریزی لثه کمک می کند.

به طور خاص ، ترکیب منتول ، موجود در نعناع ، به نظر می رسد به از بین بردن باکتری های دهان و جلوگیری از خونریزی لثه کمک می کند. می توانید با خنک شدن چای نعناع ، دهان خود را با آن آبکشی کنید  این به عنوان جایگزین دهانشویه توصیه نمی شود ، اما برای استفاده روزانه از نعناع ، به دنبال دهانشویه های حاوی منتول باشید.

به هضم غذا کمک می کند

به پایان رساندن یک وعده غذایی با نعناع عادت خوبی است زیرا نعناع می تواند سوء هاضمه را کاهش دهد. تصور می شود که این گیاه با تحریک ترشح صفرا به هضم غذا کمک می کند-و همانطور که در بخش بعدی بیشتر بحث خواهیم کرد ، تولید بزاق شروع کننده هضم و محافظ دندان را نیز افزایش می دهد. اما همچنین می تواند به رفع شکایات گوارشی مانند گاز ، نفخ و سوء هاضمه خفیف کمک کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، نعناع می تواند به شل شدن بافت گوارشی (GI) کمک کند و برای شکایات دستگاه گوارش پایین مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مفید است. به همین دلیل ، نعناع می تواند مشکلات گوارشی فوقانی مانند بیماری رفلاکس معده (GERD) را بدتر کند. وقتی نعناع روده را شل می کند ، شکایات IBS را تسکین می دهد. اما وقتی عضلات جدا کننده معده و مری را شل می کند ، سوزش سر دل ، شکایت اصلی مبتلایان به GERD ، بدتر می شود.

چگونه از آن لذت ببرید: یک فنجان چای نعناع یا یک لیوان آب نعناع سرد در پایان وعده غذایی می تواند به افراد بدون GERD یا شکایت از سوزش سر دل کمک کند تا نفخ یا سوء هاضمه را کاهش دهند.

میکروب ها را می کشد

محصولات دهان و دندان بنسر حاوی نعنانعنا به ویژه برای سلامت دهان و دندان مفید است زیرا به طور طبیعی ضد میکروب است. به این معنی که باکتری های موجود در دهان را از بین می برد که در غیر این صورت ممکن است به پوسیدگی دندان کمک کند. و وقتی برگ نعناع را می جویم ، دیگر قندی که باکتری تغذیه می کند را به دهان خود وارد نمی کنیم ، که این امر باعث می شود که رشد باکتری های زنده بیشتر چالش برانگیز باشد. جویدن برگ نعناع یک اثر دوستانه سالم و سالم دیگر دارد: تولید بزاق را تحریک می کند.

بزاق به عنوان یک دهانشویه طبیعی عمل می کند و باکتری ها و هر قسمتی از غذا را که ممکن است باکتری ها را تغذیه کند ، شستشو می دهد. و بزاق تحریک شده حتی برای دندانهای ما بهتر از ترشح بزاق بدون تحریک است. بزاق تولید شده توسط تحریک جویدن برگ های گیاهی دارای کلسیم و بی کربنات بیشتری است که به pH بالاتر نیز کمک می کند. مواد معدنی اضافی و pH بالاتر بزاق را در :

1) مقابله با حملات اسیدی (که در نتیجه مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی اتفاق می افتد

2) تجمع مجدد مینای دندان ، حتی بهتر می کند.

چگونه می توان از آن لذت برد: جویدن 5 تا 6 برگ نعناع دو بار در روز می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند ، باکتری ها را از قند موجود در تعداد زیادی نعناع تنفسی محروم کرده و تولید بزاق را تحریک کند.

پیشنهاد ما استفاده از خمیر دندان نعنایی بنسر حاوی فلوراید جهت ارتقا بهداشت دهان و دندان خانواده خود است .

نعناع برای سلامتی

نعناع نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فولات مفید برای سلامت دهان و دندان است ، باعث تسکین بافت لثه می شود ، برای هضم غذا مفید است و در از بین بردن باکتری ها عالی است ، اما این گیاه در بسیاری از عرصه ها نویدبخش است.