علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی

علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی

علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی

علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی 312 162 محصولات دهان و دندان بنسر

علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی

پاییز نزدیک است ، و این بدان معنی است که تغییرات قابل توجهی در محیط پیرامون ما از جمله طبیعت و همچنین دهان و دندان ما به صورت حساسیت دندان به گرما و سرما شکل می گیرد.

در حالی که این حساسیت به طور کلی توسط عوامل زمینه ای مانند شکستگی های میکروسکوپی در دندان ها یا ضعف مینای دندان ایجاد می شود ، تغییر دمای خارجی می تواند آنها را تشدید کند. به همین دلیل ، افرادی که در فضای باز ورزش می کنند ، اولین کسانی هستند که متوجه این علائم می شوند.

یک راه حل سریع؟ در صورت مشاهده حساسیت جدید دندان از طریق بینی نفس بکشید. همچنین می توانید از دهانشویه و خمیردندان دندان های حساس بنسر استفاده کنید.

در اینجا چند خطرات فصلی دیگر وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

علت حساسیت دندان در تغییرات فصلی

آلرژی

آلرژی باعث تورم سینوس ها می شود که می تواند به ریشه دندان ها فشار وارد کند. این به نوبه خود باعث درد و ناراحتی در دهان می شود. اغلب ، این درد در دندانهای فوقانی پشت متمرکز می شود.

ساده ترین راه برای تسکین درد ، درمان آلرژی یا عفونت سینوسی ناشی از آن است. در صورت عدم موفقیت ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا عفونت دندان یا سایر مشکلات دندانی را رد کنید.

رطوبت

رطوبت می تواند تأثیر بسزایی بر دندان های شما داشته باشد ، در درجه اول به این دلیل که باعث کم آبی بدن می شود. کم آبی بدن میزان بزاق دهان را کاهش می دهد ، که می تواند باعث تجمع پلاک و سایر باکتری ها شود که منجر به پوسیدگی دندان می شود. کاهش بزاق نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود و اغلب منجر به افزایش مصرف نوشیدنی های شیرین می شود.

رطوبت کم ، به همین ترتیب ، باعث می شود بدن رطوبت را از حفره بینی و گلو خارج کند ، که منجر به رشد باکتری می شود و می تواند مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند.

بهترین راه برای مقابله با مسائل مربوط به رطوبت دندان این است که به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید ، آب بدن خود را حفظ کرده و مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و چای شیرین را محدود کنید.

بیماری پریودنتال

بیماری های لثه ، سیمان ، رباط پریودنتال و استخوان آلوئولار می تواند عاج را در معرض دید قرار داده و باعث ایجاد حساسیت شود. التهاب لثه یکی از مراحل اولیه بیماری پریودنتال است.

پوسیدگی دندان

حساسیت به سرما اولین علامت مشکل پوسیدگی نامشخص دندان است.

این راه حل ها را برای دندان های حساس خود امتحان کنید

اگر حساسیت دارید ، دندانپزشک ممکن است یکی از این موارد را برای دندانهای حساس شما توصیه کند:

کاربرد فلوراید: فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندانپزشک می تواند روی دندان های حساس شما استفاده کند. این برنامه مینای دندان را تقویت می کند و در نتیجه از حساسیت به دلیل مواجهه با عاج جلوگیری می کند.

پوشاندن سطوح ریشه: دندانپزشک می تواند از سیلانت برای رفع مشکلات عقب نشینی لثه استفاده کند.

درمان ریشه: در طول عمل جراحی ریشه ، دندانپزشک پالپ نرم داخل دندان آسیب دیده را برمی دارد. برای رفع مشکلات پوسیدگی عمیق یا ترک خوردگی یا خرد شدن دندان توصیه می شود.

استفاده روزانه از خمیر دندان حساس : خمیردندان مخصوص دندان های حساس بنسر با دارا بودن مواد تشکیل دهنده خاص می تواند ضمن تقویت لایه مینای دندان، کانال های میکروسکوپی دندان را پر کند و مانع از درد و حساسیت دندان ها شود.

این خمیردندان حاوی پتاسیم نیترات  میباشد. پتاسیم نیترات ماده خاصی است که در خمیردندان مخصوص دندان های حساس به کار می رود .این ماده مسیر سطح دندان به سمت پالپ داخلی را می بندد و از اعصاب دندان محافظت می کند.