رژیم غذایی غذای نرم: آنچه بعد از درمان وجراحی دندان بخورید

رژیم غذایی غذای نرم: آنچه بعد از درمان وجراحی دندان بخورید

رژیم غذایی غذای نرم: آنچه بعد از درمان وجراحی دندان بخورید 640 359 محصولات دهان و دندان بنسر

رژیم غذایی غذای نرم: آنچه بعد از درمان وجراحی دندان بخورید

بعد از یک روز طولانی روی صندلی دندانپزشک ، یک وعده غذای مفصل ممکن است شما را وسوسه کند ، اما گاهی دندانپزشک یا جراح دهان شما برای جلوگیری از آسیب به دندان ها ، لثه ها ، روکش یا سایر کارهای پروتزی به شما آموزش و گوشزد می کند که چرا خوردن غذاهای نرم پس از انجام برخی اقدامات دندانپزشکی ضروری است.

چرا غذاهای نرم ضروری هستند

خوردن غذاهای نرم بعد از جراحی دندان برای اطمینان از بهبودی کامل ضروری است. جراحی دهان می تواند شامل کشیدن دندان ، جراحی پریودنتال ، ایمپلنت یا جراحی روی ریشه دندان شما باشد. جراحی دهان شما را ملزم می کند که فقط غذاهای نرم بخورید تا سوزش در هر زخم باز کاهش یابد یا از گاز گرفتن دندان آسیب دیده جلوگیری شود. دهان و فک شما نیز می تواند بعد از جراحی دهان درد داشته باشد.

غذاهای نرم برای خوردن بعد از کار دندانپزشکیرژیم غذایی غذای نرم: آنچه بعد از درمان وجراحی دندان بخورید

غذاهای مقوی زیادی وجود دارد که نیازی به جویدن زیاد ندارند. انجمن دندانپزشکی آمریکا موارد اصلی را توصیه می کند:

  • سوپ پوره شده یا خامه ای
  • بلغور جو دوسر یا خامه گندم
  • تخم مرغ نرم نرم شده
  • ماست
  • اسموتی
  • پوره سیب زمینی

چه گرم و چه سرد باشند ، دمای نوشیدنی ها و غذاها نیز می تواند بر دندان های شما تأثیر بگذارد. نوشیدن نوشیدنی های گرم در حین بهبودی از کشیدن دندان ممکن است بافت لثه را تحریک کرده و روند بهبود را پیچیده کند.

غذاهای نرم برای تشویق به درمان

به گفته دانشگاه میشیگان ، خوردن یک رژیم متعادل با کالری کافی و پروتئین فراوان می تواند به بهبود درمان شما کمک کند. پروتئین به ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، پوست و بافت کمک می کند. به راحتی می توانید پروتئین زیادی را از پودر پروتئین مخلوط با شیر یا آب دریافت کنید. یا می توانید با گوشت گاو یا آب مرغ سوپ تهیه کنید و می توانید مقدار بیشتری پروتئین به وعده غذایی خود اضافه کنید. چندین گزینه برای میوه های نرم و سبزیجات وجود دارد تا از تغذیه مناسب در حین بهبود اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال ، می توانید آووکادوی پوره شده بخورید تا مقدار کمی از چربی سالم توصیه شده در روز را دریافت کنید. هلو ، کیوی و توت فرنگی نرم و سرشار از ویتامین C هستند که به ترمیم بافت ها کمک می کند.

انتخاب غذاهای نرم در طول روز

این محدودیت ها لزوماً به معنای خوردن یک وعده غذایی در هر وعده غذایی نیست. در حالی که نوشیدن میلک شیک یا اسموتی برای صبحانه ، ناهار و شام وسوسه انگیز است ، این گزینه ها دارای مقدار زیادی قند هستند و شکر می تواند شانس ابتلا به التهاب لثه را افزایش دهد. در اینجا چند ایده برای صبحانه ، ناهار و شام آمده است:

صبحانه:

تخم مرغ نرم نرم شده
بلغور جو دوسر یا خامه گندم
ماست کم قند

ناهار:

کدو حلوایی
پوره سیب زمینی با خامه ترش
سوپ عدس

شام:

ماهی تیلاپیا یا ماهی سفید دیگر با چاشنی سبک (خواص ماهی برای سلامت لثه در اینجا بخوانید)

سبزیجات نرم بخارپز مانند کدو یا نخود فرنگی

به آرامی به غذاهای ترد باز می گردیم: دندانپزشک یا جراح دهان و دندان شما به شما می گوید که مشکلی نیست که سعی کنید غذاهای ترد یا سخت مانند چیپس ، غلات یا سبزیجات ترد را امتحان کنید. می توانید دستورالعمل های دقیق تری را از متخصص مراقبت از دهان خود بخواهید. بسته به مدت زمانی که دندانپزشک یا جراح دهان شما توصیه می کند از رژیم غذایی نرم استفاده کنید ، متفاوت است. دستورالعمل های مراقبت های بعد از خود را رعایت کنید تا دهان خود را در طول روند بهبودی و فراتر از آن سالم نگه دارید.