دلایل زرد شدن دندان های کودک

دلایل زرد شدن دندان های کودک

دلایل زرد شدن دندان های کودک

دلایل زرد شدن دندان های کودک 768 432 محصولات دهان و دندان بنسر

دلایل زرد شدن دندان های کودک

آیا می دانید سفیدتر از دندان های شما دندان های شیری دوران کودکی است؟ وقتی کودک شما رشد می کند ، دندان های خود را از دست می دهد و دندان های بزرگسال رشد می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است تفاوت چشمگیری بین رنگ ها مشاهده کنید. این به این دلیل است که دندانهای بزرگسال دارای عاج بیشتری هستند که باعث می شود دندان در زیر مینای شفاف کمی زرد به نظر برسد.

هنگامی که تمام دندان های بزرگسال کودک شما روی می آورند ، ممکن است آنقدر به این رنگ توجه نکنید.

پلاک

مسواک نكردن كافي ممكن است منجر به جمع شدن پلاك در سطح دندان شود و زرد به نظر برسد. نه تنها این ، بلکه غذا و نوشیدنی نیز می تواند رنگ دندان ها را تغییر دهد. وقتی این مواد روز به روز به درستی پاک نشوند ، می توانند منجر به تجمع و رنگ آمیزی شوند.

پوسیدگی و حفره ها

پوسیدگی و حفره دندان می تواند رنگ دندان ها را تغییر داده و آنها را زرد نشان دهد. ممکن است با پوسیدگی متوجه لکه های تیره روی دندان ها شوید. با گذشت زمان ، این لکه ها می توانند منجر به ایجاد سوراخ در دندان ها شوند که حفره هایی هستند. اگر مشکوک هستید که فرزند شما ممکن است این مشکلات را داشته باشد ، برای جلوگیری از عفونت دندان به دندانپزشک مراجعه کنید تا در اسرع وقت درمان شود.

جراحت

اگر فرزند شما به دندانهای خود آسیب برساند ، ممکن است رگهای خونی شکسته شوند و دندانها زرد ، قهوه ای ، خاکستری یا سیاه به نظر برسند.

پس از ضربه ، مویرگ های داخل دندان می توانند ترکیده و باعث جمع شدن خون – به طور خاص ، هموسیدرین در مجاری داخل دندان ها شوند. آسیب حتی ممکن است روی خود مینای دندان نیز تأثیر بگذارد.

ژنتیک

مینا چیزی است که دندان را می پوشاند و رنگ سفید آن را می دهد. مینای دندان نازک ، که می تواند ژنتیکی باشد ، ممکن است باعث زرد شدن دندان ها یا تغییر رنگ آنها شود. مینای دندان نازک نیز ممکن است کودک شما را در معرض پوسیدگی دندان و سایر مسائل قرار دهد.

مکمل

برای کودکان بسیار کوچک ، فلوروز ممکن است یک نگرانی باشد. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که دندان های شیری در معرض فلوراید بیش از حد از طریق آب ، خمیردندان یا غذاهای غنی شده قرار می گیرند.

فلوروز می تواند منجر به ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی دندان ها شود و مینای اطراف را زرد نشان دهد.

مکمل های دیگر نیز ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شوند. به عنوان مثال آهن ممکن است باعث خاکستری یا سیاه شدن دندان ها شود.

شرایط پزشکی

هپاتیت ، زردی و سایر شرایط پزشکی نیز ممکن است باعث تغییر رنگ دندان ها شود. همچنین استفاده از برخی از داروها در دوران بارداری یا اوایل کودکی نیز می تواند. به عنوان مثال ، تتراسایکلین ممکن است دندان های کودک خردسال را به رنگ زرد روشن و دندانهای کودکان بزرگتر را قهوه ای نشان دهد.

داروهای خانگی برای دندان های زرد

راه هایی وجود دارد که می توانید سعی کنید لبخند فرزند خود را در خانه روشن کنید. اولین چیز: مطمئن شوید که فرزند شما هر روز دوبار مسواک می زند و از نخ دندان استفاده می کند.

وقتی چیزی شیرین یا اسیدی خورده اند ، سعی کنید ظرف 30 دقیقه تا یک ساعت مسواک بزنید تا از مینای دندان بیشتر محافظت کند.

اگر از مکمل هایی مانند آهن استفاده می کنند ، باید بعد از استفاده از آنها مسواک زده و خوب بشویید. کودکان باید از مقدار کمی خمیردندان استفاده کنند و به خوبی آبکشی کنند تا از فلوروز جلوگیری شود.

مسواک زدن مداوم و نخ دندان به دندان های آنها کمک می کند تا از پلاک و مواد ایجاد کننده لکه در امان بمانند. علاوه بر این ، به تدریج لکه های خفیف را به مرور سفید می کند. ممکن است لازم باشد به کودکان کوچکتر کمک کنید تا عادت های مسواک زدن خوبی را ایجاد کنند.

تغییرات رژیم غذایی

کودک خود را تشویق کنید از میوه ها و سبزیجات سفت استفاده کند به سیب ، هویج ، کرفس و گلابی فکر کنید. این غذاها نه تنها سالم هستند ، بلکه ممکن است هنگام جویدن به تمیز کردن سطح دندان نیز کمک کنند.

اساساً ظاهر سخت این غذاها ممکن است دندان ها را تمیز کرده و به عنوان مسواک ثانویه عمل کند. و برخی از میوه ها (به عنوان مثال سیب) حاوی اسید مالیک هستند-که می توان آنها را در کیت های سفید کننده بدون نسخه (OTC) یافت.

خمیردندان کودک

در حین کار ، چیزهایی مانند نوشیدنی های شیرین و غذاهای اسیدی را محدود کنید. غذاهایی مانند آب نبات ترش ، نوشابه، مرکبات ، چیپس سیب زمینی و میوه های خشک همگی می توانند به مینای دندان و تغییر رنگ دندان آسیب برساند.

خمیردندان کودک بنسر با استفاده از ترکیب و طعم مناسب در این محصول باعث تقویت هر چه بیشتر دندان کودک می شود و این شرکت سعی دارد که با طرح و بسته بندی جذاب برای کودکان، آنها را تشویق به مسواک زدن کند تا از سلامت دهان و دندان بیشتری برخوردار باشند.