درمان خانگی برای تسکین درد دندان

مقابله با دندان حساس بنسر

درمان خانگی برای تسکین درد دندان

درمان خانگی برای تسکین درد دندان 224 146 محصولات دهان و دندان بنسر

1. خمیردندان های حساسیت زا

خمیردندان های حساس حاوی ترکیباتی هستند که به محافظت از انتهای عصب در برابر مواد تحریک کننده کمک می کنند. فعال ترین ماده نیترات پتاسیم است ، ترکیبی که سیگنال های درد را که از عصب دندان شما به مغز منتقل می شود ، مسدود می کند.

بعد از چند بار استفاده ، حساسیت شما کاهش می یابد. دندانپزشکان همچنین توصیه می کنند از مسواک با موی نرم و دهان شویه های کم اسید یا فلوراید استفاده کنید.

2. آب نمک بشویید

نمک یک ضد عفونی کننده موثر است و همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند. برای تسکین علائم درد از دندان های حساس ، روزانه دو بار با آب نمک بشویید.

3. پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک ضد عفونی کننده ملایم است. این ماده معمولاً برای جلوگیری از عفونت در بریدگی ها ، سوختگی ها و سایر زخم ها استفاده می شود. همچنین می توانید از پراکسید به عنوان دهان شویه برای بهبود لثه و جلوگیری از التهاب استفاده کنید.

4.  عسل و آب گرم

دهانشویه دندان های حساس بنسر

دهانشویه دندان های حساس بنسر

عسل یک ماده ضد باکتری است و می تواند برای مدیریت زخم مورد استفاده قرار گیرد. عسل می تواند به بهبودی سریع ، و کاهش درد ، تورم و التهاب کمک کند.

برای کاهش درد دندان های حساس ، دهان خود را با آب گرم و یک قاشق عسل بشویید. این آبکشی باعث بهبودی دهان می شود.

5. زردچوبه

علاوه بر پخت و پز ، از زردچوبه می توان به عنوان یک درمان ضد التهابی استفاده کرد. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به دلیل اثرات ضد التهابی شناخته می شود. این در درمان های آیورودا ، در درمان های مربوط به هضم غذا و به عنوان یک عامل برای بهبود ترمیم زخم استفاده شده است.

6. چای سبز

چای سبز یکی دیگر از محصولات معروف به فواید سلامتی آن است. به دلیل اثر آنتی اکسیدانی و خاصیت ضدالتهابی از آن در مطالعات پیشگیری از سرطان و سلامت قلب و عروق استفاده شده است. چای سبز همچنین می تواند به سلامت دهان و دندان کمک کند.

برای دندان های حساس ، روزانه دو بار از چای سبز شیرین نشده به عنوان دهانشویه استفاده کنید تا دندان ها تقویت شده و التهاب را کاهش دهد.

7. کپسایسین

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل قرمز و بسیاری از فلفل های تند وجود دارد. این چیزی است که باعث تند شدن این فلفل ها می شود. کپسایسین خاصیت ضد درد دارد و برای کاهش سندرم سوزش دهان با کاهش التهاب و درد استفاده شده است.

برای دندان های حساس می توانید از کپسایسین به عنوان ژل موضعی یا از طریق دهان شویه استفاده کنید. ممکن است در ابتدا بسوزد ، اما در نهایت پس از ادامه استفاده علائم درد را کاهش می دهد.

8. عصاره وانیل

عصاره وانیل حاوی خواص ضد عفونی کننده و تسکین دهنده درد است. از این دارو برای درمان درد و ناراحتی نوزادان هنگام شروع دندان درآوردن استفاده شده است.

برای درمان دندان های حساس ، عصاره وانیل را روی یک پنبه بریزید. چند دقیقه پنبه را روی لثه های خود بمالید ، و هر زمان که لازم است این کار را تکرار کنید.

جلوگیری

در حالی که درمان های خانگی می توانند به طور موقت علائم درد را تسکین دهند ، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان ها انجام دهید. روش های پیشگیری شامل موارد زیر است:

رعایت بهداشت دهان و دندان برای تمیز نگه داشتن دندان و دهان

استفاده از یک برس نرم تر برای جلوگیری از تحریک و سایش

محدود کردن مقدار غذاهای اسیدی و نوشیدنی هایی که برای جلوگیری از حل شدن مینای دندان استفاده می کنید

برنامه ریزی ویزیت های منظم دندانپزشکی

 

منبع مقاله : Home Remedies for Sensitive Teeth