خواص شیرین بیان در بهداشت دهان و دندان

شیرین بیان

خواص شیرین بیان در بهداشت دهان و دندان

خواص شیرین بیان در بهداشت دهان و دندان 224 147 محصولات دهان و دندان بنسر

ماده اصلی شیرین بیان گلیسیریزین است. نه تنها مسئول شیرینی متمایزی است که طعم بی نظیر شیرین بیان را مشخص می کند ، بلکه همچنین ترکیبی است که به شیرین بیان خواص دارویی می بخشد

طبق یک مطالعه جدید در Journal of Natural Products ، ریشه شیرین بیان می تواند به سلامت دندان کمک کند.

نویسندگان گزارش می دهند که ترکیبات موجود در ریشه خشک گیاه شیرین بیان می تواند به جلوگیری و درمان پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک کند.

ریشه شیرین بیان چینی ، که در شمال سرزمین اصلی چین یافت می شود ، یکی از مواد اصلی در طب سنتی چین بوده است.

نویسندگان می نویسند: “شیرین بیان در بسیاری از نسخه های گیاهی چینی به عنوان داروی راهنما برای افزایش فعالیت سایر مواد ، کاهش سمیت و بهبود عطر و طعم استفاده می شود.”

طبق مرکز ملی طب مکمل و جایگزین (NCCAM) ، آزمایشات بالینی شکل تزریقی ریشه شیرین بیان – اثرات مفیدی در برابر هپاتیت C نشان داده اند.

خواص دیگر شیرین بیان

ماده اصلی شیرین بیان گلیسیریزین است. نه تنها مسئول شیرینی متمایزی است که طعم بی نظیر شیرین بیان را مشخص می کند ، بلکه همچنین ترکیبی است که به شیرین بیان خواص دارویی می بخشد.

یکی از کاربردهای معروف شیرین بیان ، خلط آور است که برای تسکین گلو و آرامش تحریک ناشی از سرفه به دلیل کاهش بلغم استفاده می شود. از این روش به عنوان بخشی از بسیاری از مخلوط های چای گیاهی و همچنین قرص های گلو استفاده می شود. این دارای کیفیت تخریب ، تشکیل یک پوشش محافظ بر روی غشاهای مخاطی است. شیرین بیان همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

با توجه به سیستم هضم ، شیرین بیان می تواند مقداری از محافظت در برابر زخم های دستگاه گوارش را ایجاد کند ، و همچنین می تواند به عنوان یک ملین عمل کند. شیرین بیان می تواند به عنوان یک ماده مقوی کلی عمل کند و از کبد محافظت می کند ، زیرا باعث افزایش مقاومت در برابر اثرات استرس بر بدن ، ذهن و احساسات می شود. همچنین دارای خاصیت ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد قارچی و همچنین آنتی اکسیدانی و ضد توموری است. شیرین بیان حتی می تواند در تنظیم هورمون ها نقش داشته باشد.

از شیرین بیان می توان به عنوان ضد افسردگی نیز استفاده کرد. برخی از افراد می گویند این گزینه جایگزینی عالی برای گیاه سنت جان است ، یکی دیگر از مکمل های گیاهی محبوب.

در یك مطالعه 2006 نشان داده شد كه شیرین بیان در كاهش وزن مثر است. همچنین نشان داده شده است که از طریق روشهای خاص زیر تأثیرات مثبت قابل توجهی بر بدن دارد:

شیرین بیان به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی می تواند به مبارزه با باکتری های مختلف و همچنین ویروس هایی مانند آنفلوانزای A کمک کند. به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن ، در درمان آسم و عفونت های برونش مفید است. می تواند مانند آسپرین برای تسکین تب و تسکین درد سردرد استفاده شود. همچنین می تواند در کاهش التهاب کبد مربوط به هپاتیت مفید باشد. این ممکن است با افزایش سطح اینترفرون ، که باعث بهبود ایمنی می شود ، از کبد و سایر اندام ها محافظت بیشتری کند.

تحقیقات نشان داده است که دوزهای کمی شیرین بیان (100 میلی گرم در روز) می تواند به مبارزه با تصلب شرایین کمک کند. گلیسیریزین موجود در شیرین بیان فعالیت کورتیزول را افزایش می دهد و بنابراین می تواند علائم بیماری هایی مانند فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن را کاهش دهد.