خمیر دندان ذغالی فعال چیست و آیا موثر است؟

خمیر دندان ذغالی فعال چیست و آیا موثر است؟

خمیر دندان ذغالی فعال چیست و آیا موثر است؟ 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

خمیر دندان ذغالی فعال چیست و آیا موثر است؟

ذغال فعال:

زغال چوب توسط مواد طبیعی آهسته سوز ، مانند چوب ، ذغال سنگ نارس یا پوسته نارگیل ساخته می شود. زغال فعال برای اهداف پزشکی ایجاد می شود و دارای خاصیت متخلخل شدن است. به همین دلیل است که طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، ذغال فعال می تواند مواد شیمیایی سمی را به طور موثر تر جذب کرده و به دام بیندازد و این امر در درمان استاندارد مسمومیت های تصادفی استفاده می شوذ.

علاوه بر این ، برخی ادعا می کنند که زغال فعال می تواند گاز (نفخ شکم) را کاهش دهد ، سطح کلسترول را کاهش دهد و از خماری جلوگیری کند (اگرچه زغال چوب الکل را به راحتی جذب نمی کند). با این حال ، شواهد کافی برای میزان اثربخشی در این موارد وجود ندارد. اما خمیردندان های ذغالی چطور؟ آیا سفید شدن دندان های زغالی جواب می دهد؟

خمیر دندان ذغال چکار می کند :

خمیر دندان ذغال فعالاستفاده از زغال به عنوان روش تمیز کردن دندان چیز جدیدی نیست. در حقیقت ، رومیان باستان از زغال تا پوست درخت مسواک می زدند. پودر سیاه را حتی می توان در دستورالعمل خمیر دندان در راهنمای خانه دار انگلیسی قرن نوزدهم یافت!

طبق مقاله ای که در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا (JADA) منتشر شده است ، دهه گذشته شاهد بروز مجدد انواع خمیر دندانهای مبتنی بر ذغال با خاصیت سفید کنندگی ، ضد باکتری ، ضد ویروس ، ضد قارچ و خوشبو کننده نفس بوده ایم.

 

آیا باید از خمیر دندان ذغال استفاده کنم :

ممکن است خمیر دندان های ذغالی فواید زیادی داشته باشد ، اما اگر مستعد پوسیدگی دندان هستید ، توجه داشته باشید که همه این نوع خمیر دندان ها حاوی فلوراید نیستند(خمیر دندان ذغالی بنسر حاوی فلوراید می باشد) از آنجا که اکثر دندانپزشکان می خواهند بیمارانشان به نوعی از فلوراید استفاده کنند ، ممکن است دندانپزشک شما یک شستشوی فلوراید را توصیه کند که به تقویت مینای دندان شما به عنوان مکمل خمیر دندان ذغالی شما کمک می کند.

با توجه به اینکه از زمان روم در خمیردندان ذغالی مورد استفاده و توجه  است ، بعید است به این زودی ها به طور کامل از قفسه ها محو شود. در حالی که تحقیقات در مورد خواص جدیدتر آن هنوز در حال ظهور است ، بسیاری از مردم می دانند که خمیر دندان ذغالی ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع