دندان قروچه در کودکان :علل و راه های درمان

دندان قروچه در کودکان :علل و راه های درمان

دندان قروچه در کودکان :علل و راه های درمان

دندان قروچه در کودکان :علل و راه های درمان 400 265 محصولات دهان و دندان بنسر

دندان قروچه یک بیماری پزشکی است که در آن شما مرتبا دندان های خود را ساییده می کنید. این نوزادان ، کودکان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است در روز و شب اتفاق بیفتد. در طول ساعات شب ، به عنوان قروچه خواب شناخته می شود. خبر خوب این است که اکثر موارد خفیف هستند و به هیچ درمانی نیاز ندارند.

علائم دندان قروچه شامل موارد زیر است:

  1. دندان قروچه یا فک زدن
  2. صدا بلند برخورد دندان ها
  3. دندانهای آسیب دیده یا فرسوده
  4. درد یا درد فک
  5. گوش درد یا سردرد نزدیک معابد

نوزادان نمی توانند به طور شفاهی به شما بگویند چه چیزی آنها را آزار می دهد ، بنابراین دانستن اینکه چه اتفاقی می افتد دشوار است.

علل

اولین دندان کودک شما ممکن است از 4 ماه پس از تولد در دهان او ظاهر شود. بسیاری از نوزادان اولین دندان خود را بعد از 7 ماهگی دریافت می کنند. تعداد بیشتری از آنها را در بقیه سال اول بدست می آورید ، این زمانی است که ممکن است متوجه ساییده شدن (سنگ زنی) شوید.

از هر 3 نفر حدود 1 نفر تحت تأثیر دندان قروچه است. برای بزرگسالان ، علت می تواند ناشی از استرس یا عصبانیت ، نوع شخصیت (رقابتی ، بیش فعالی ، و غیره) و حتی قرار گرفتن در معرض محرک های خاصی مانند کافئین یا تنباکو باشد. گاهی اوقات علت آن ناشناخته است.

سن عامل دیگری است. نوزادان ممکن است در پاسخ به درد ناشی از دندان درآوردن دندان های خود را خرد کنند. دندان قروچه نیز در کودکان کوچکتر نسبتاً شایع است. به طور معمول در سال های نوجوانی ناپدید می شود.

عوارض

بسیاری از نوزادان و کودکان به طور طبیعی دندان قروچه را پشت سر می گذارند. به درمان دیگری نیازی نیست. عوارض در این سن نادر است.

بچه های بزرگتر مبتلا به دندان قروچه را باید با دقت بیشتری مشاهده کرد تا مطمئن شوید که به دندان خود آسیب نمی رسانند. ممکن است در اثر فشردن مکرر فک ، به بیماری مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مبتلا شوند.

درمان های طبیعی

دندان قروچه همیشه به دندان درآوردن ارتباط ندارد ، اما این دو می توانند در طول سال اول کودک دست به دست هم دهند.

دندان قروچه در کودکاناگر متوجه شدید کودک شما دندان هایش را خرد می کند ، سعی کنید به او یک اسباب بازی دندان درآوردن بدهید تا آن را ببارد. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهتر کار می کند.

برخی از والدین از گردنبندهای دندان درز کهربایی استفاده می کنند تا علائم دندان درآوردن را تسکین دهند.  بهتر است قبل از استفاده با پزشک صحبت کنید. هر زمان چیزی را در گردن کودک خود قرار دهید ، انقباض یک خطر واقعی است. برای امنیت ، گردنبند را قبل از چرت زدن و زمان خواب بردارید.

“هشدار : جهت استفاده از گردنبند با پزشک مشورت کرده  و نظارت کامل بر کودک خود در هنگام استفاده داشته باشید”

دندان قروچه همچنین می تواند به دلیل استرس ، به ویژه در کودکان بزرگتر ایجاد شود. اگر مشکوک هستید که دندان درآوردن کودک شما ارتباطی با نگرانی یا اضطراب دارد ، سعی کنید مستقیماً به این موارد بپردازید. یک برنامه آرام برای خواب ممکن است به سنگ زنی شب کمک کند.

اگر کودک شما در تمام دوران کودکی دندان های خود را خرد می کند ، یا احساس درد یا عارضه می کند ، با دندانپزشک خود را بررسی کنید. محافظ های مخصوص دهانی وجود دارد که می تواند متناسب با دندان های کودک شما باشد تا از آسیب دائمی دندان جلوگیری کند.

منبع