بهترین خمیر دندان برای کودکان چیست؟

خمیر دندان کودک

بهترین خمیر دندان برای کودکان چیست؟

بهترین خمیر دندان برای کودکان چیست؟ 1200 630 محصولات دهان و دندان بنسر

بهترین خمیر دندان برای کودکان چیست؟

کودکان اغلب تمایلی به استفاده از خمیر دندان ندارند. ممکن است برای آنها طعم ناخوشایندی داشته باشد. شاید عمل مسواک زدن برای آنها کار خسته کننده ای به نظر برسد. همچنین ممکن است درک نکنند که چرا استفاده از خمیر دندان مهم است. انتخاب خمیردندان که دارای مواد و طعم دهنده های مناسب باشد بسیار مهم است.

فلوراید مهمترین ماده ای است که باید جستجو شود. در مورد فلوراید اختلاف نظر زیادی وجود دارد ، اما ثابت شده است که برای افراد در هر سنی بی خطر است. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) مطالعات زیادی انجام داده و نتیجه گرفته است که فلوراید موجود در خمیردندان نه تنها بی خطر بلکه برای سلامت دهان و دندان کودکان نیز حیاتی است. درباره سایر مواد خمیردندان ایمن می توانید در اینجا در وب سایت ADA بدانید.

اگر نگران حساسیت دندان در کودک خود هستید ، لطفا با یک دندانپزشک کودکان مشورت کنید. دلایل زیادی برای حساسیت وجود دارد: پوسیدگی دندان ، دندان تراش خورده ، رشد جدید و غیره باشد.

همچنین می توانید به بچه ها انگیزه دهید تا مسواک بزنند ، به آنها اجازه دهید یک خمیر دندان خوش طعم و دارای طرحی جالب روی لوله باشد. همچنین خوب است که به آنها توضیح دهید که چرا داشتن دندان تمیز مهم است. ایجاد عادت های خوب مسواک زدن در دوران کودکی بسیار مهم است. این عادت ها می تواند منجر به یک عمر لبخند سالم شود.

زمان و میزان استفاده از خمیر دندان

در حقیقت ، بین خمیر دندان کودکان و بزرگسالان تفاوت بسیار کمی وجود دارد. جدا از طعم دهنده ، آنها حاوی مواد و مقادیر مشابهی از فلوراید هستند. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) دستورالعمل های به روز شده ای را برای میزان مناسب خمیردندان برای سنین خاص ارائه می دهد.

ADA توصیه می کند کودکان زیر 3 سال فقط باید دو بار در روز از “خمیر دندان” حاوی فلوراید استفاده کنند. ”اسمیر” تقریباً به اندازه یک دانه برنج است. از 3 تا 6 سالگی از مقدار نخود استفاده کنید. بعد از آن مرحله ، بچه ها (و بزرگسالان) باید از یک روبان کامل خمیر در طول برس مسواک خود استفاده کنند.

مقدار مجاز خمیر دندان برای کودکان

شکل 3. (الف) اندازه خمیر دندان ppm 1000 ppm برای استفاده در کودکان زیر 3 سال با یک دانه برنج به عنوان مرجع. (ب) اندازه نخود 1000 ppm خمیر دندان فلوراید برای استفاده در کودکان بالای 3 سال با نخود سبز به عنوان مرجع. سکه و خط کش 20 سانتی برای مقیاس.

و چه مقدار فلوراید در خمیر دندان باید استفاده کنید؟ به طور کلی ، خمیردندان ها باید حاوی 1000 قسمت در میلیون فلوراید باشند تا در جلوگیری از ایجاد حفره موثر باشند.

بعضی از شرکت ها مقادیر فلوراید را بر حسب درصد لیست می کنند ، بنابراین شما باید بدنبال چیزی در حدود 0.2٪ یا بیشتر باشید. هر چیزی کمتر به این معنی است که فرزندان شما از پوسیدگی دندان محافظت کافی ندارند.

این دستورالعمل ها براساس مواردی است که از نظر مصرف کودکان و مصرف فلوراید ایمن شناخته شده است. مصرف زیاد آن می تواند مضر باشد. همچنین می تواند منجر به یک بیماری زیبایی به نام فلوروز شود که لکه های سفید روی دندان است.

وقتی زمان مسواک زدن است ، مطمئن شوید که میزان خمیر کودک خود را کنترل می کنید. مراقب باشید که آنها هیچ چیزی را قورت ندهند. در حالی که بلعیدن خمیر دندانهای حاوی فلوراید به مقدار کم بی ضرر است ، اما می تواند باعث درد شکم شود.

انتخاب ما: خمیر دندان کودک بنسر 

خمیر دندان با مواد مورد تأیید وزارت بهداشت و طعم دهنده های مورد تأیید بچه ها ، انتخاب خوبی برای کودکان است.

در حالی که می توانید مارک تجاری را انتخاب کنید ، توصیه می کنیم به کودک خود اجازه دهید طعم و مزه را انتخاب کند. با اجازه دادن به آنها برای تصمیم گیری ، فرزند خود را تشویق می کنید که در بهداشت دهان و دندان او شرکت کند.

خمیر دندان کودک بنسر در انواع طعم ها و طرح های لوله ای وجود دارد که بچه ها آنها را دوست دارند. به علاوه ، حاوی مقدار ایمن و موثر فلوراید برای محافظت از دندان های کودک شما در مبارزه با پوسیدگی است. خمیر دندان کودک بنسر هنگامی که با مصرف به اندازه قند، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و مرتب کشیدن نخ دندان و معاینه دندانپزشک همراه باشد ، قدم صحیح در راه دندان های مادام العمر است.

اکنون که از خمیر دندان مطلع شدید ، فراموش نکنید که به مقاله ما در مورد انتخاب مسواک مناسب کودکان نگاهی بیندازید. بعد از اینکه شما و فرزندتان ابزار مناسب کار را انتخاب کردید ، قرار ملاقات با دندانپزشک کودکان ما را فراموش نکنید. معاینات منظم دندانپزشکی به همان اندازه استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب برای حفظ سلامت دهان مهم است.