فواید انار برای سلامتی دهان و دندان

فواید انار برای سلامتی دهان و دندان

فواید انار برای سلامتی دهان و دندان

فواید انار برای سلامتی دهان و دندان 659 380 محصولات دهان و دندان بنسر

فواید انار برای سلامتی دهان و دندان:

از آنجا که بسیاری بدنبال ارتقا سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستند ، محبوبیت میوه انار به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قدرتمند برای محصولات دارویی افزایش یافته است. این چیز جدیدی نیست زیرا انار از زمان های بسیار قدیم نمادی از سلامتی ، باروری و شکوفایی است. آنچه جدید است درک ما از تأثیرات بالقوه آن بر سلامت دهان و دندان نیز هست.

به راحتی می توان گفت که انارها در مبارزه با شایع ترین بیماری های دندانی از چمله پوسیدگی دندان (حفره) و بیماری لثه (پریودنتیت) می توانند تأثیر مفیدی در سلامت دهان و دندان داشته باشند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه

تحقیقات علمی نشان می دهد که تانن ها و پلی فنول های موجود در انار اثرات ضد باکتریایی بر روی نوع خاصی از باکتری های دهانی از جمله Streptococcus mutans (این باکتری مهم‌ترین عامل پوسیدگی و کرم خوردگی دندان است) و Porphyromonas gingivalis ( این ماده در حفره دهان یافت می شود ، جایی که در بیماری پریودنتال نقش دارد) دارند که به ترتیب با پوسیدگی دندان و بیماری لثه ارتباط مستقیم دارند.

در یک مطالعه ، محققان میوه تازه انار را از یک بازار محلی در João Pessoa برزیل جمع آوری کردند تا آزمایشاتی را در دانشگاه پرنامبوکو انجام دهند. پوست انار برداشته ، خشک و برای مطالعه آسیاب و بصورت ژل آماده شد. نتایج آزمایش نشان داد که ژل انار با موفقیت از باکتری ها و قارچ های مضر مسئول پوسیدگی دندان و بیماری های لثه جلوگیری می کند.

بدیهی است که اگر باکتری های ایجاد کننده حفره را از بین ببرید ، در نتیجه به طور محسوس خطر پوسیدگی را کاهش می دهید!

مبارزه با التهاب لثه

بیماری پریودنتال یک بیماری التهابی مزمن است که کل بدن را درگیر می کند بیماری لثه به دلیل افزایس التهاب های مزمن با بیماری های قلبی ، سکته ، دیابت و آلزایمر مرتبط است.

بیماری لثه با تولید سموم توسط باکتری های کمین شده در زیر لثه آغاز می شود. اگر این تجمع های باکتریایی را با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های مداوم از بین نبرید ، بدن با التهاب به این سموم پاسخ می دهد.

پاسخ التهابی بدن در ابتدا خوب است ، اما پس از انتقال از حالت حاد به مزمن (که در صورت تاخیر در درمان اتفاق می افتد) ، التهاب خود بخشی از روند بیماری می شود.

درمان بیماری پریودنتال شامل از بین بردن باکتری ها است تا از تجمع آن سموم در بافت های لثه جلوگیری کنید.

افزودن غذاهایی با خاصیت ضد التهابی به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی با التهاب مزمن مبارزه کند.

ثابت شده است که پلی فنول های غذایی حاصل از انار باعث کاهش بیوفیلم باکتریایی (پلاک دندانی) می شود که باعث التهاب و بیماری لثه می شود.

فواید انار در سلامتی

  • آنتی اکسیدانفواید انار برای سلامتی دهان و دندان
    انار دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که قادر به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد است.
  • ضد التهاب
    عناصر غذایی گیاهی در انار دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.
  • کاهش چربی خون
    عصاره انار به عنوان یک گزینه طبیعی برای کنترل کلسترول شناخته شده است.
  • آنتی باکتریال
    ثابت شده است که ترکیبات موجود در انار باعث مهار برخی از گونه های باکتری می شود.
  • ضد سرطان
    مطالعات اولیه نشان می دهد که انار ممکن است در درمان تعدادی از سرطان های مختلف مفید باشد.