انتخاب مسواک: مزایا و معایب برقی و دستی

مسواک بنسر

انتخاب مسواک: مزایا و معایب برقی و دستی

انتخاب مسواک: مزایا و معایب برقی و دستی 480 320 محصولات دهان و دندان بنسر

انتخاب مسواک: مزایا و معایب برقی و دستی

 

از زمان کودکی به ما یاد داده اند که استفاده منظم از مسواک یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت دندان و لثه است. اما کدام مسواک بهترین است؟

در اواخر دهه 1930 ، زمانی که مسواک هایی با موی پلاسنیکی برای اولین بار اختراع شد ، مصرف کنندگان مسواک گزینه های زیادی ندارند. اکنون ، داستان کاملاً متفاوت است.بیشتر فروشگاه هایی که محصولات بهداشت دهان و دندان را به فروش می رسانند ، مجموعه گسترده ای از انواع مختلف مسواک را در قفسه های خود شامل انواع دستی و برقی دارند.

نکات کلی برای انتخاب مسواک

ویژگی های خاصی وجود دارد که باید در هر مسواکی که انتخاب می کنید در نظر گرفته باشید:

 

اندازه برس مسواک

بهترین سر مسواک برای شما باید امکان دسترسی آسان به تمام سطوح دندان های شما را داشته باشد. برای بیشتر بزرگسالان ، سر مسواک به عرض نیم اینچ و بلندی یک اینچ راحت ترین و موثر ترین کار خواهد بود. اگرچه سرهای مسواک بزرگتری در دسترس است ، اما ممکن است دریابید که برای تمیز کردن بعضی از مناطق صعب العبور مانند کناره ها و پشت دندان های مولر ، مانور دادن روی آنها دشوار است. مسواک باید دارای دسته به اندازه کافی باشد تا بتوانید آن را به راحتی در دست بگیرید.

 

انواع برس مسواک

اگر برای تهیه مسواک دستی یا سر تعویض مسواک برقی خود به داروخانه مراجعه کنید ، می توانید مسواکی را با موی نایلون نرم ، متوسط ​​یا سخت انتخاب کنید. برای اکثر قریب به اتفاق مردم ، مسواک با موی نرم راحت ترین و مطمئن ترین انتخاب خواهد بود. بسته به میزان قدرت مسواک زدن دندان ها ، مسواک های با برس متوسط ​​و سخت می توانند به لثه ها ، سطح ریشه و مینای دندان را  محافظت کنند. برای محافظت بیشتر از دندان هنگام مسواک زدن ، مطمئن شوید که موهای مسواکی که انتخاب کرده اید دارای نوک های گرد هستند.

مسواک Premier Soft - کد 708

مسواک: دستی یا برقی؟

تا زمانی که دندان های خود را به طور مرتب و با استفاده از روش مسواک زدن صحیح تمیز می کنید ، باید بتوانید با استفاده از مسواک دستی یا برقی ، تغلیظ پلاک را کاهش داده و لثه های خود را سالم نگه دارید. در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین مسواک به خاطر بسپارید:

هزینه. اگرچه گزینه های مسواک با قدرت مقرون به صرفه تری نیز به فروش می رسد ، هزینه مسواک های برقی چند برابر مسواک های دستی است. علاوه بر هزینه اولیه مسواک برقی ، شما باید سر مسواک متحرک را به دفعاتی که مسواک دستی خود را تعویض می کنید ، تعویض کنید. البته اگر استفاده از مسواک برقی به شما کمک می کند تا دندان های خود را تمیزتر نگه دارید.

 

انطباق پذیری . وقتی صحبت از آن می شود ، بهترین مسواک برای شما مسواکی است که به احتمال زیاد از آن استفاده می کنید. برخی از افراد ممکن است احساس ارتعاش مسواک برقی را دوست نداشته باشند. دیگران ممکن است استفاده از انواع الکتریکی را برای تمیز کردن تمام سطوح دندان آسان تر بدانند. این امر ممکن است به ویژه در مورد افرادی که شرایط تحرک را محدود می کنند ، مانند آرتروز دردناک ، صادق باشد. اگر از استفاده از مسواک خود لذت می برید ، به احتمال زیاد برای مدت زمان توصیه شده – دو دقیقه مسواک می زنید. برخی از انواع مجهز به یک تایمر داخلی هستند تا به شما اطلاع دهند که وقت کافی برای مسواک زدن اختصاص داده اید.

 

اثربخشی. مطالعات علمی متعددی برای بررسی اینکه آیا مسواک دستی یا برقی در کاهش بیماری لثه و از بین بردن پلاک موثرتر است انجام شده است. بررسی نزدیک به 30 مطالعه مقایسه مسواک های یکبار مصرف و برقی نشان داد که به طور کلی تفاوت معناداری بین مسواک های برقی و دستی در توانایی پاک کردن پلاک و جلوگیری از بیماری لثه وجود ندارد. اما ، شواهد نشان می دهد که نوع خاصی از مسواک های مجهز به مسواک برقی چرخشی از مسواک های دستی موثرتر است.

 

ایمنی اگرچه تمام مسواک های دارای مهر تأیید ADA و نشان استاندارد برای ایمنی آزمایش شده اند ، اما ممکن است افراد خاصی باشند که نوع خاصی از مسواک برای آنها ایمن تر باشد. اگر تمایل به مسواک زدن بیش از حد شدید دارید ، که می تواند به لثه ها و دندان های شما آسیب برساند ، یک مسواک مجهز به موتور برقی ممکن است باعث شود شما راحت تر بر روی لثه ها و دندان های خود تمیز شوید و همزمان آنها را تمیز کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از مسواک دارای قدرت ممکن است میزان باکتری موجود در جریان خون را بیش از مسواک دستی افزایش دهد. این برای افراد سالم با سیستم ایمنی طبیعی و قلب سالم خطری ندارد. اما این می تواند احتمال ابتلای افراد به بیماری های قلبی خاص را در قلب افزایش دهد. برای تعیین اینکه آیا این باید جای نگرانی باشد ، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

بهترین مسواک برای کودکان

وقتی نوبت به انتخاب بهترین مسواک برای کودک می رسد ، مهم است که یکی از موارد استفاده صحیح و منظم را انتخاب کنید. انواع مختلفی از گزینه های یکبار مصرف و برقی برای کودکان در دسترس است. و آنها در رنگ های متنوعی وجود دارند و اغلب شخصیت های مورد علاقه کودکان از داستان های کلاسیک و کارتون های محبوب را نشان می دهند. بعضی از انواع حتی برای کمک به کودک شما می دانند که چه مدت مسواک می زند.

برای انتخاب یک مسواک مناسب برای کودک خود ، پیشنهادات زیر را امتحان کنید:

مطمئن شوید که مسواکی که انتخاب کرده اید دارای مهر تأیید ADA یا نشان استاندارد باشد.
مسواکی به اندازه دست کودک و با موهای نرم انتخاب کنید.
اگر فرزندان شما به اندازه کافی بزرگ شده اند ، از آنها کمک کنید تا مسواک آنها را انتخاب کنید. درگیر کردن فرزندانتان در این فرآیند و ایجاد هیجان در مورد مسواک جدید ممکن است مسواک زدن را به یک کار لذت بخش تر تبدیل کند.