هفت ماده طبیعی در خمیر دندان غیر فلوراید

هفت ماده طبیعی در خمیر دندان غیر فلوراید

هفت ماده طبیعی در خمیر دندان غیر فلوراید

هفت ماده طبیعی در خمیر دندان غیر فلوراید 300 225 محصولات دهان و دندان بنسر

شش ماده طبیعی در خمیر دندان غیر فلوراید

 

یکی از اولین مواردی که در مورد افراد متوجه می شویم لبخند براق و سفید است – نوعی لبخند که اتاق را روشن می کند و باعث می شود دیگران لبخند بزنند. فلوراید که در بیشتر خمیردندان ها یافت می شود ، یک ماده معدنی طبیعی است که مینای دندان را مستجکم می کند ، از پوسیدگی جلوگیری می کند و به سلامت دندان کمک می کند. با این حال ، برای کسانی که برخی حساسیت های مشترک به فلوراید دارند ، خمیردندان های بدون فلوراید یک گزینه موثر است.

 

بنابراین مهم ترین سوال اینجاست چگونه خمیردندان های بدون فلوراید از دندان محافظت می کنند؟

پاسخ در مواد تشکیل دهنده است. بیایید نگاهی بیاندازیم به متداول ترین مواد فعال موجود در برخی از خمیر دندانهای بدون فلوراید و نحوه محافظت این مواد از دندانها.

 

زایلیتول

الکل قند ، زایلیتول ، به طور طبیعی در برخی میوه ها و سبزیجات به مقدار کم یافت می شود و اغلب به عنوان شیرین کننده های بدون قند در آدامس ها و آب نبات ها استفاده می شود. نه تنها جایگزین شکر فوق العاده ای برای بیماران دیابتی است ، بلکه باعث کاهش پلاک (یکی از عوامل اصلی بیماری لثه) می شود و از پوسیدگی جلوگیری می کند.

 

عصاره چای سبز

چای سبز برای بهداشت دهان و دندان ویژگی های ارزشمندی دارد. به گفته آقای چارلز لو ، متخصص تغذیه در بیمارستان Ng Teng Fong ، که در این مقاله از وزارت بهداشت سنگاپور نقل شده است ، “چای سبز از پوسیدگی دندان ناشی از باکتری و بوی بد دهان محافظت می کند ، زیرا مواد شیمیایی موجود در چای سبز دارای خواص ضد باکتری است.” همچنین از بوی بد دهان جلوگیری می کند ، که در فرم مزمن آن به عنوان هالیوز نیز شناخته می شود.

 

عصاره گیاهی پاپایا

پاپایا به دلیل وجود گنجینه دانه های سیاه شناخته شده است و سرشار از پتاسیم و ویتامین C است. اما پاپائین ، آنزیم داخل درخت پاپایا نیز دارای فوایدی است. به طور خاص ، SFGate توضیح می دهد ، عصاره گیاه پاپایا با از بین بردن لکه های باقی مانده از برخی مواد غذایی به سفید شدن دندان کمک می کند.

 

اسید سیتریک

پرتقال حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است. وقتی مواد معدنی پلاک روی دندان ها ایجاد می شود ، نتیجه آن جمع شدن تارتار است. طبق مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) در ایالات متحده ، اسید سیتریک در کاهش میزان تارتار در دندانهای تحت درمان با آن کمک می کند.

 

سیترات روی

مشابه اسید سیتریک ، براساس اطلاعات NCBI ، سیترات روی به کاهش باکتریهای دهان در دهان کمک می کند. در صورت عدم درمان ، پلاک ها روی دندان ها و لثه جمع می شوند و در نتیجه التهاب لثه ، اولین مرحله از بیماری لثه ایجاد می شود. روی مانع تولید باکتری هایی می شود که در التهاب لثه نقش دارند.

 

مونوفلوئوروفسفات سدیم 

در خمیر دندان با خیال راحت و موثر به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند ، درصورتی که درست فرموله شود و طبق دستورالعمل استفاده شود. به کاهش مینرالیزاسیون مینای دندان کمک می کند و بازسازی مجدد نقاط ضعف احتمالی را تقویت می کند و مینای دندان را تقویت می کند.

 

جوش شیرین

جوش شیرین که به عنوان بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود ، در مورد تمیز کردن دندان ها اهداف مختلفی را دنبال می کند. مانند برخی از مواد فوق ، جوش شیرین با پلاک مبارزه می کند. همچنین به عنوان پاک کننده لکه عمل می کند ، که منجر به لبخند روشن تری می شود.

 

اگر خمیر دندان حاوی فلوراید برای شما مناسب نباشد ، رفتن به مسیر بدون فلوراید می تواند دندان های شما را نیز به همین راحتی تمیز کند. اما به عنوان بخشی از هر برنامه خوب بهداشت دهان و دندان ، حتما هر روز نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک خود را همراه داشته باشید.