استفاده از دهانشویه برای کودکان

استفاده از دهانشویه برای کودکان

استفاده از دهانشویه برای کودکان

استفاده از دهانشویه برای کودکان 924 425 محصولات دهان و دندان بنسر

اگر در ردیف مراقبت از دهان و دندان در فروشگاه های زنجیره ای قدم زده باشید ، احتمال اینکه دهان شویه هایی با رنگ روشن . طرح های شاد که مخصوص کودکان ایجاد شده است توجه کرده اید. اما ، به عنوان یک والدین ، ممکن است از خود بپرسید: آیا باید کودک من علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه هم استفاده کند؟ سن مناسب برای شروع چیست؟ در اینجا ، ما بررسی خواهیم کرد که چه زمانی استفاده از دهان شویه برای کودکان ایمن است ، خطرات و مزایا و نحوه استفاده از آنها.

آیا بچه های شما آماده هستند؟

یکی از اولین ملاحظات استفاده از دهانشویه برای کودکان ، سن آنها است. طبق اطلاعات انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، کودکان زیر شش سال نباید از دهان شویه استفاده کنند. این بدان معناست که نوزادان و کودکان نوپا نیز نباید از دهان شویه استفاده کنند ، زیرا کودکان زیر شش سال ممکن است رفلکس های بلع  یطور کامل رشد نکرده باشد و می توانند دهانشویه را ببلعند. این می تواند منجر به عوارضی مانند استفراغ ، مسمومیت و حالت تهوع شود.

بعلاوه ، در حالی که مقدار کمی فلوراید به سلامت و فاقد حفره دندانهای کودک شما کمک می کند ، مقادیر زیادی می تواند منجر به تغییر رنگ مینای دندان شود ، همچنین به عنوان فلوروز شناخته می شود. اگر کودک شما دهان شویه حاوی فلوراید را مصرف کند ، فلوروز می تواند به صورت رگه های سفید روی دندان ظاهر شود. طبق ADA ، کودکان زیر هشت سال در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند وقتی که دندان های آنها هنوز در زیر لثه تشکیل شده است. اما وقتی دندان ها بیرون آمدند دیگر در معرض خطر نیستند. خوشبختانه ، فلوئوروز بیماری نیست و سلامتی کودک شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد. در عوض ، این یک بیماری زیبایی است. برای جلوگیری از آن ، اطمینان حاصل کنید که کودک شما خیلی زود از دهان شویه استفاده نمی کند یا خمیر دندانهای حاوی فلوراید خود را نمی بلعد.

فواید دهانشویه برای کودکان

اگر کودک شما بیش از شش سال سن  دارد و می توانید دهانشویه را با خیال راحت به برنامه مراقبت از دهان خود اضافه کنید ، از مزایای ارزشمند زیر برخوردار خواهد شددهانشویه کودکان

نفس تازه: دهانشویه می تواند به بچه ها کمک کند تا نفس تازه تری بکشند و اثرات نخ زدن و مسواک زدن را به ترتیب یک بار و دو بار در روز افزایش دهند.


محافظت
: دهانشویه های حاوی فلوراید همچنین دوز اضافی محافظت از حفره دندان cavity protection را برای کودکان بالای شش سال فراهم می کند.

تمیز کردن اضافی: اگر کودک شما از بریس (ارتودنسی دندان) استفاده می کند ، دهانشویه می تواند تکه های غذایی را که اغلب در براکت ها گیر می کنند شل کند ، و کار تمیزکاری دقیق تری را تضمین می کند.

به مسواک زدن کمک می کند: استفاده از دهانشویه همچنین می تواند به کودکانی که مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن مسلط نیستند کمک کند و به آنها اجازه می دهد تا به مناطقی برسند که نمی توانند.

استفاده از دهان شویه

اکنون که از مزایا و خطرات دهانشویه مطلع شدید ، در اینجا چند نکته در مورد افزودن آن به برنامه مراقبت از دهان و دندان کودک آورده شده است.

یک محصول بدون الکل انتخاب کنید: قبل از اینکه کودک شما شروع به استفاده از دهان شویه کند ، باید تشخیص دهید که چه نوع خریداری می کنید. بعضی از انواع دهان شویه های بزرگسالان حاوی الکل هستند که باعث از بین رفتن باکتری های مهاجمی می شود که درون دهان و در امتداد خط لثه چرک می شوند. این افزودنی برای بزرگسالان بی خطر است اما برای کودکان نه چندان زیاد. بچه ها نباید از دهانشویه الكلی استفاده كنند زیرا بلعیدن مقادیر كم الكل مانند فلوراید برای بدن در حال رشد بی اثر است، دهانشویه کودک بنسر فاقد الکل است

خودتان دهان شویه را نگه دارید: همیشه باید دهان شویه را دور از دسترس کودکان خردسال ذخیره کنید. از آنجا که هم رنگ روشن دارد و هم طعم خوبی دارد ، ممکن است فکر کنند این یک نوشیدنی خوشمزه است. بنابراین ، دهانشویه خود را در قفسه ای بلند یا در یک کمد قفل دار نگه دارید تا بچه های شما به سن کافی برسند تا نحوه استفاده ایمن از دهانشویه را بفهمند.

حتماً نظارت كنید: برای كودكان بین 6 تا 12 سال ، نظارت و آموزش ضروری است – نه تنها برای اطمینان از بلعیدن آن ، بلكه برای اطمینان از صحت استفاده از آن. برای بچه های جوان ممکن است مشکل باشد که مایع را به جای بلعیدن آن مثل نوشیدنی ، بچرخانند. یکی از روش های آزمایش کودک و بررسی آمادگی استفاده از دهانشویه این است که کودک یک جرعه آب بنوشد ، آن را به اطراف دهان خود بچرخاند و سپس آن را به داخل سینک ظرفشویی بریزد. اگر بچه ها بتوانند شستشو را با آب انجام دهند ، به احتمال زیاد می توانند دهانشویه را کنترل کنند.

یک بازی تایمر را امتحان کنید: اگر می خواهید به این روش جدید سرگرم کننده اضافه کنید ، سعی کنید با تنظیم کرونومتر ، یک دقیقه زمان را برای استفاده از آن بازی کنید و فریاد بزنید “تف!” یا برو!” وقت آن است که آن را تف کنید .نظارت بر کودک در مراحل اولیه استفاده از دهانشویه به شما امکان می دهد قبل از استفاده از آبکشی ، مسواک بزنید و نخ دندان بکشند.

انتخاب محصولی که برای کودکان ساخته شده به آنها کمک می کند تا در مورد مرحله دیگری از برنامه مراقبت از دهان خود هیجان زده شوند و به آنها کمک کند تا عادتهای سالم و ماندگاری ایجاد کنند.

منبع