کلرهگزیدین چیست و نکات مهم

کلرهگزیدین چیست و نکات مهم

کلرهگزیدین چیست و نکات مهم 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

دهانشویه کلرهگزیدین گلوکونات چیست

کلرهگزیدیناین دارو همراه با مسواک زدن / نخ دندان کشیدن منظم برای درمان التهاب لثه ، یک بیماری لثه که باعث لثه های قرمز ، متورم و به راحتی خونریزی می شود ، استفاده می شود. کلرهگزیدین متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان ضد میکروب شناخته می شوند. با کاهش میزان باکتری در دهان ، به کاهش تورم و قرمزی لثه و خونریزی هنگام مسواک زدن کمک می کند.

توجه داشته باشید این محصول باید بر اساس دستور پزشک و تحت نظر آن استفاده شود

نحوه استفاده از دهانشویه کلرهگزیدین گلوکونات
دهان خود را بعد از مسواک زدن با محلول بشویید ، معمولاً دو بار در روز (بعد از صبحانه و هنگام خواب) یا طبق دستور پزشک.

1/2 اونس (15 میلی لیتر) محلول را با استفاده از فنجان اندازه گیری شده اندازه گیری کنید. محلول را به مدت 30 ثانیه در دهان خود چرخانده و سپس آن را تف کنید.

محلول را قورت ندهید و آن را با ماده دیگری مخلوط نکنید. پس از استفاده از کلرهگزیدین ، حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا دهان خود را با آب یا دهان شویه بشویید ، دندان های خود را مسواک بزنید ، غذا بخورید یا بنوشید.

میزان مصرف براساس شرایط پزشکی و پاسخ به درمان است.

به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای اینکه بتوانید به یاد بیاورید ، هر روز در ساعت های مشابه از آن استفاده کنید. دیدن مزایای کامل استفاده از این دارو ممکن است 6 هفته طول بکشد.

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت ، به پزشک خود اطلاع دهید.

تاثیرات دهانشویه کلرهگزیدین گلوکونات بر دهان و دندان

برای کاهش لک دندان و سطح دهان ، 3 بار با خمیر دندان مسواک بزنید ، و بیشتر بر روی مناطق لکه دار مسواک بزنید. استفاده از”خمیر دندان رغالی کربن اکتیو” و مسواک برقی ممکن است موثر باشد. برای تمیز کردن دندان / برداشتن تارتار حداقل هر 6 ماه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. لکه گیری از این دارو که ممکن است روی کار دندانپزشکی ایجاد شود (مانند تاج یا روکش) معمولاً فقط توسط یک دندانپزشک / متخصص بهداشت برطرف می شود. برای کاهش تأثیر در طعم غذا ، ابتدا غذا بخورید ، سپس مسواک بزنید و سپس کلرهگزیدین بشویید.

به یاد داشته باشید که پزشک / دندانپزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است زیرا او قضاوت کرده است که سود شما بیش از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال ، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی ، از جمله: بثورات دهانی یا پوستی ، خارش / تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو) ، سرگیجه شدید ، مشکل تنفس ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. در صورت مشاهده سایر عوارض ذکر شده در بالا ، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.