فواید پروبیوتیک برای بهداشت دهان و دندان

فواید پروبیوتیک برای بهداشت دهان و دندان

فواید پروبیوتیک برای بهداشت دهان و دندان

فواید پروبیوتیک برای بهداشت دهان و دندان 225 225 محصولات دهان و دندان بنسر

فواید پروبیوتیک برای بهداشت دهان و دندان :

 

پروبیوتیک ها باکتری های سالمی هستند. آنها بیشتر به دلیل تأثیر بر سلامت دستگاه گوارش شناخته شده اند. اما تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند به سلامت دهان و دندان شما نیز کمک کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هنوز پروبیوتیک های خوراکی را برای هرگونه استفاده پزشکی تایید نکرده است. اما چندین مطالعه نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند برای سلامت دهان و دندان شما مفید باشند. این چیزی است که تحقیقات در مورد پنج مزیت احتمالی پروبیوتیک های خوراکی می گوید:

 

1. از پلاک جلوگیری کنید

همه ما انواع مختلفی از باکتری در دهان خود داریم. برخی از آنها باعث ایجاد پلاک می شوند. مطالعه ای در سال 2016 نشان داد که یک نوع باکتری معروف به A12 می تواند به مبارزه با یک باکتری ایجاد کننده حفره به نام استرپتوکوک موتانس کمک کند.استرپتوکوک موتانس قند را به اسید لاکتیک تبدیل می کند. این باعث ایجاد یک محیط اسیدی در دهان می شود که منجر به حفره و پلاک می شود. محققان هر دو نوع باکتری را با هم در آزمایشگاه پرورش دادند. باکتریهای A12 رشد استرپتوکوک موتانس و ایجاد پلاک را متوقف کردند.

خواص پروبیوتیک

 

2. مبارزه با بوی بد دهان 

چندین مطالعه بررسی کرده اند که آیا پروبیوتیک ها می توانند به مبارزه با بوی بد دهان کمک کنند. بوی بد دهان اغلب توسط باکتری های موجود در دهان یا روده ایجاد می شود. یک منبع معتبر منبع 23 نفر از دهانشویه ضد میکروبی استفاده کرده و سپس به مدت سه روز دارونما یا مکمل با استرپتوکوک سالیواریوس پروبیوتیک مصرف کرده اند. آنها دریافتند که 85 درصد از افرادی که پروبیوتیک مصرف می کنند ، در میزان باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان کاهش عمده ای دارند.

لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود تا ثابت شود پروبیوتیک های خوراکی می توانند بوی بد دهان را کنترل کنند یا از آن جلوگیری کنند.

 

3. از سرطان دهان جلوگیری کنید

مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که باکتری به نام لاکتوباسیلوس سالیواریوس باعث کاهش سرطان دهان در موش صحرایی می شود. برای تأیید این مزیت باید مطالعات بیشتری انجام شود.

 

4- علائم التهاب لثه را مدیریت کنید

یک مطالعه منبع معتبر از سال 2006 نشان می دهد که پروبیوتیک ها می توانند علائم التهاب لثه را کاهش دهند. التهاب لثه به عنوان بیماری لثه نیز شناخته می شود. این می تواند باعث تورم ، لثه های حساس و دندان های حساس شود.

محققان به 59 نفر مبتلا به التهاب لثه مکمل مکمل حاوی یک باکتری پروبیوتیک معروف به لاکتوباسیلوس روتری یا دارونما دادند. شرکت کنندگان دو هفته بعد بازگشتند. محققان دریافتند که علائم التهاب لثه در گروهی که بیشترین دوز پروبیوتیک را مصرف می کنند ، بیشترین بهبود را داشته است. همچنین افرادی که پروبیوتیک مصرف می کنند پلاک کمتری دارند.

 

5- التهاب ناشی از بیماری لثه را کاهش دهید

تحقیقات نشان می دهد که باکتری های پروبیوتیک ممکن است به مدیریت التهاب ناشی از بیماری لثه کمک کنند. یک مطالعه 2007 معتبر نشان داد که افرادی که مکمل های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس برویس را مصرف می کردند ، التهاب را کاهش داده اند. مطالعه دیگر منبع معتبر نشان داد که نوشیدن روزانه شیر پروبیوتیک باعث کاهش التهاب دهان می شود.

 

آیا عوارض جانبی پروبیوتیک های خوراکی وجود دارد؟

پروبیوتیک ها به طور کلی بی خطر هستند. با این حال ، اگر به دلیل شرایطی مانند HIV باید از مصرف آنها خودداری کنید. کودکان ، سالمندان و زنان باردار باید از مصرف مقادیر بالای پروبیوتیک ها بدون صحبت قبلی با پزشک خود پرهیز کنند.

شما نباید از مقدار توصیه شده پروبیوتیک ها که توسط تولید کنندگان داده می شود ، بیشتر شوید. همیشه قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

غذاهای پروبیوتیک و مکمل های غذایی برای افزودن به رژیم غذایی شما

شما می توانید پروبیوتیک ها را به صورت غذا یا مکمل مصرف کنید. بهترین منابع غذایی شامل غذاهای غنی شده یا تخمیر شده است:

شیر تقویت شده
ماست
پنیرهای نرم
کفیر
میسو
تمپه
کیمچی
کلم ترش
نان خمیر مایه
ترشی ترش

شما می توانید پروبیوتیک ها را به صورت مکمل به صورت غلیظ پیدا کنید. اینها ممکن است قرص ، پودر یا حتی دهان شویه باشند. غلظت مکمل ها بیشتر از پروبیوتیک هایی است که در غذا می یابید. افرادی که در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند هنگام مصرف مکمل های غلیظ باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

برخی از پزشکان و متخصصان رژیم درمانی توصیه می کنند که باکتری های پروبیوتیک را با موادی به نام پروبیوتیک مصرف کنید. اینها غذاها و مکمل هایی هستند که به شکوفایی پروبیوتیک ها در روده شما کمک می کنند. این شامل باکتری های سالم است که به طور طبیعی در روده ها ساکن هستند و همچنین سایر باکتری های پروبیوتیک. پری بیوتیک ها معمولاً سرشار از فیبر هستند:

سیر خام
پیازها
سبزیجات خام قاصدک
موز رسیده کمتر
کنگر فرنگی
ریشه کاسنی
صمغ اقاقیا
تره فرنگی خام
مارچوبه خام
عسل خام
جیکاما خام

منبع