بایدها و نبایدهای دهانشویه

دهانشویه کامل بنسر

بایدها و نبایدهای دهانشویه

بایدها و نبایدهای دهانشویه 1100 733 محصولات دهان و دندان بنسر

بایدها و نبایدهای دهانشویه

اگر به دنبال راهی برای تازه کردن نفس خود هستید ، انتخاب های زیادی دارید. اما اگر می خواهید برای دندان ها و لثه خود نیز کاری سالم انجام دهید ، دهانشویه را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید.

دکتر مارک ولف ، رئیس کارولوژی و مراقبت جامع در کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک می گوید: “امروزه دهانشویه ها فقط خوشبو کننده تنفسی نیستند.” “آنها همچنین می توانند التهاب لثه [بیماری لثه] ، پوسیدگی دندان ، تارتار و پلاک را کاهش دهند و می توانند به عنوان سفید کننده دندان نیز استفاده بشوند.”

آیا نیاز به دهانشویه دارم؟

دهانشویه جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست. اما اگر در انجام صحیح مسواک زدن و نخ دندان مشکل دارید ، دهانشویه می تواند از شما در برابر حفره و خرابی دندان یا بیماری های لثه محافظت کند. شستشوی فلوراید از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

ولف می گوید: “دهانشویه ها وقتی به رویه بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اضافه شوند ، می توانند شرایطی را که شما با آن روبرو هستید ، هدف قرار دهند.”   این معنی که “شما با دهانشویه سفید کننده به مدت 2 دقیقه آب نمی خورید و ناگهان دندان های سفیدی خواهید داشت. اما اگر خوب مسواک بزنید و پلاک آنها را دور نگه دارید و از آن دهانشویه به عنوان بخشی از بسته استفاده کنید ، دندانهای سفیدتری خواهید داشت.”

مواد تشکیل دهنده دهانشویه

برچسب  انواع دهانشویه های بدون نسخه را با دقت بخوانید. مواد تشکیل دهنده و مزایای آنها  بر اساس مارک تجاری متفاوت است.

آنها معمولاً شامل یک یا چند مورد از موارد زیر هستند:

  • فلوراید به کاهش پوسیدگی دندان و جلوگیری از حفره کمک می کند.
  • داروهای ضد میکروبی آنها باکتری هایی را که باعث بوی بد دهان ، پلاک و التهاب لثه می شوند ، از بین می برند ، التهاب لثه در مراحل اولیه بیماری لثه.
  • نمک قابض. این یک نوع خوشبو کننده است که می تواند بوی بد دهان را به طور موقت بپوشاند.
  • خنثی کننده های بو آنها می توانند به علت بوی بد دهان حمله کنند.
  • سفید کننده ها مانند پراکسید. آنها می توانند در برابر لکه های روی دندان شما کمک کنند.

چگونه دهان شویه را انتخاب کنم؟

ولف می گوید: “دهانشویه را بر اساس بزرگترین شرایطی که برای درمان نیاز دارید انتخاب کنید.”

به دنبال محصولاتی باشید که روی برچسب آن مهر سلامت وزارت بهداشت وجود دارد. این سازمان آن را به شرکت هایی اهدا می کند که اثبات علمی کارکرد محصولات خود را نشان دهند.

بهترین تکنیک شستشوی دهان چیست؟

هر محصول دستورالعمل های خاص خود را دارد ، اما در اینجا نکاتی وجود دارد:

چه موقع باید با دهانشویه آب کشید؟ مهم نیست که این کار را قبل از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن انجام می دهید یا بعد از آن.

تا کی باید در دهان بچرخانیم؟ این کار را به مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید. کمتر از نیم دقیقه احتمالاً تاثیر زیادی انجام نخواهد داد. و بیش از یک دقیقه بیش از حد کافی است.

دهانشویه کامل ضد پلاک بنسردهانشویه کامل بنسر به دلیل داشتن پلی سوربات، ساخارین سدیم و فسفریک اسید، با هدف نفوذ در پلاک دندان به همراه کاهش سطحی دندان ها سبب کاهش پلاک دندانی و خارج شدن ذرات و باقی مانده های غذایی از لابه لای دندان ها می شود.

این محصول جهت مقابله با باکتری دهانی و جلوگیری از التهاب لثه است. از دیگر خواص این محصول تقویت لثه و ممانعت از بروز بیماری پریودنتال است و استحکام مینای دندان را افزایش می دهد و با وجود عصاره نعناء عمل ضدعفونی کردن دهان را در برابر بیماریها ی عفونی انجام می دهد.