مهم تر از یک لبخند سالم

کاربردهای دیگر مسواک زدن

مهم تر از یک لبخند سالم

مهم تر از یک لبخند سالم 244 207 محصولات دهان و دندان بنسر

دندانهای ما نقش مهمی در زندگی ما دارند. آنها به ما در جویدن و هضم غذا کمک می کنند ، به ما کمک می کنند تا واضح صحبت کنیم وهمچنین به صورت ما فرم می دهند.

لبخند همچنین فواید روزمره دیگری نیز دارد. این می تواند به ما اعتماد به نفس بیشتری بخشد و همچنین بر زندگی اجتماعی ، مشاغل و روابط ما تأثیر بگذارد.

به همین دلیل ،منطقی است که بهترین مراقبت ممکن را به سلامت دهان و دندان خود ارائه دهیم.

سلامت دهان و دندان می تواند مزایای شگفت انگیز زیادی در تغییر زندگی داشته باشد.

اما داشتن سلامتی دهان و دندان دقیقاً چه مزایایی برای سلامتی دارد؟

کاهش خطر ابتلا به بیماری :

وقتی به بیماری لثه مبتلا هستیم ، باکتری های دهان ما می توانند وارد جریان خون شوند. سپس پروتئینی تولید می کند که باعث ضخیم شدن خون می شود. این به این معنی است که لخته ها بیشتر تشکیل می شوند و قلب مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز بدن را دریافت نمی کند ، در نتیجه خطر حمله قلبی افزایش می یابد.

به همین ترتیب ، بیماری لثه همچنین می تواند باعث التهاب رگ های خونی شود ، از انسداد خون در مغز جلوگیری کرده و منجر به سکته مغزی بالقوه شود.

تحقیقات جدید همچنین نشان داده است که در صورت ابتلا به بیماری لثه ، احتمال ابتلا به دیابت در ما بیشتر است.

کاهش خطر سرطان و زوال عقل :

با سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها احتمال خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، به ویژه در زنان ، و همچنین برخی از انواع زوال عقل را کاهش می دهیم.

تحقیقات جدید ، که داده های 65000 زن پس از یائسگی را از 54 تا 86 سال بررسی کرد ، نشان داد که کسانی که سابقه بیماری لثه دارند ، 14٪ بیشتر در معرض سرطان هستند. از این تعداد ، از هر سه نفر یک نفر به سرطان پستان مبتلا می شود در حالی که خطر سرطان ریه ، مری ، مثانه صفرا و سرطان پوست نیز بسیار زیاد است.

کسانی که لثه سالم دارند نیز 70 درصد کمتر از کسانی که به مدت طولانی از بیماری لثه رنج می برند ، دچار بیماری آلزایمر می شوند.

داشتن یک کودک سالم

زنان باردار با لثه سالم ممکن است حدود سه برابر کمتر از زنان دیگر  دچار زایمان زودتر از موعد مقرر بچه دار شوند که این امر باعث کاهش خطر داشتن وزن کم نوزاد هنگام تولد می شود. تحقیقات می گوید یک چهارم احتمال دارد که یک زن باردار مبتلا به بیماری لثه قبل از 35 هفته زایمان کند. این به این دلیل است که بیماری لثه باعث افزایش سطح مواد شیمیایی زایمان می شود.

حفظ ظاهر ما

تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها می تواند به ما کمک کند تا از بوی بد دهان جلوگیری کنیم. بوی بد دهان بسیار شایع است و اغلب به دلیل تجمع پلاک ایجاد می شود و علامت بیماری لثه و پوسیدگی دندان است و همچنین خجالت آور و نامطلوب است.

یکی دیگر از موارد بسیار شایع که می تواند در ظاهر ما تأثیر بگذارد ، لک شدن دندان است. لک شدن دندان طبیعی است و همراه با “ساییدگی” است که معمولاً با سیگار کشیدن یا نوشیدن چای ، قهوه یا شراب قرمز ایجاد می شود.

دندان های لک شده معمولاً مضر نیستند. اگرچه داشتن دندان های لک شده می تواند کمی احساس خودآگاهی در ما ایجاد کند.

در بیشتر موارد باید بتوانیم با تمیزکاری منظم از لکه گیری سطح جلوگیری کنیم.

منبع مقاله : source

The importance of a healthy smile