چه زمانی، بهترین زمان برای مسواک زدن دندان های من است؟

مسواک

چه زمانی، بهترین زمان برای مسواک زدن دندان های من است؟

چه زمانی، بهترین زمان برای مسواک زدن دندان های من است؟ 275 183 محصولات دهان و دندان بنسر

چه زمانی، بهترین زمان برای مسواک زدن دندان های من است؟

اگر مانند اکثر مردم هستید ، احتمالاً صبح ها و سپس عصرها مسواک می زنید .اما آیا می دانید این زمان ممکن است بهترین زمان برای مسواک زدن باشد؟ در حقیقت ، اگر دندان های خود را درست قبل از خوردن صبحانه مسواک بزنید ، ممکن است آنها را در برابر باکتری ها و قندهای دهان آسیب پذیرتر کنید. از کجا می دانید در زمان مناسب مسواک می زنید؟ موارد زیر را مطالعه کنید تا بدانید چه زمانی مناسب می باشد:

  1. انواع خاصی از غذا و نوشیدنی ها مضرتر از دیگران است.

یک رژیم غذایی حاوی قند و کربوهیدرات به احتمال زیاد منجر به ایجاد حفره می شود: کربوهیدرات ها (که به قند تجزیه می شوند) و قند باکتری های موجود در دهان شما را ایجاد می کنند که باعث ایجاد پلاک می شوند و مینای دندان شما را می خورند. مینای دندان همان چیزی است که دندان های شما را از ایجاد حفره محافظت می کند. بنابراین اگر صبحانه ای می خورید که حاوی کربوهیدرات و شکر است ، حتی به مقدار کم ، احتمال آسیب دیدن دندان های شما وجود دارد. مسواک زدن بعد از خوردن صبحانه بهترین راه برای اطمینان از این است که این مواد هرگز فرصتی برای چسبیدن به دندان های شما و ایجاد مشکل ندارند. اگر چیزی می خورید که دارای مقدار زیادی قند یا کربوهیدرات زیاد باشد ، مسواک زدن مستقیماً بعد از آن همیشه ایده خوبی است

  1. صبح مسواک بزنید.

فواید مسواک زدن صبح ها واضح است: باکتری های شبانه در دهان جمع شده اند و هم باعث بوی بد دهان می شوند و هم تولید اسیدی که مینای دندان شما از بین می برد شروع می شود. این فقط یک راه خوب برای شروع صبح است. وقتی دهانتان احساس شادابی می کند ، برای روز آماده خواهید بود. مقدار باکتری را در دهان خود کاهش می دهید ، که برای تمیز نگه داشتن دهان در طول روز بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از افراد بعد از هر وعده غذایی مسواک به همراه دارند و مسواک می زنند ، اما به ندرت پس از مسواک زدن صبحگاهی این کار ضروری است. اگر صبح ها به مدت دو دقیقه توصیه شده توسط دندانپزشکان مسواک بزنید ، احتمالاً متوجه می شوید که دهانتان در طول روز به اندازه کافی تمیز است.

 

  1. عصر مسواک بزنید.

در طول روز ، وعده های غذایی خواهید خورد و میان وعده خواهید داشت. حتی اگر رژیم غذایی بسیار سالمی داشته باشید ، باز هم ممکن است غذاهایی بخورید که مینای دندان شما را تحت تأثیر قرار می دهند. به عنوان مثال ، اسیدهای موجود در مرکبات ، اگر پاک نشوند ، می توانند آسیب به دندان های شما وارد کنند. یک نکته خوب برای حفظ مینای دندان در طول روز نوشیدن مقدار زیادی آب است ، به خصوص پس از خوردن غذا، این به شما کمک می کند تا نه تنها ذرات غذایی که ممکن است به دندان شما بچسبند بلکه اسیدها ، هم از غذاهایی که می خورید و توسط باکتری های دهان تولید می شوند ، پاک شود. تقریباً هر غذایی که می خوریم حتی غذاهای سالم نیز حاوی نوعی ترکیب است که اگر با مسواک زدن شدید عصر پاک نشود ، می تواند بر روی دندان تأثیرات منفی بگذارد. این به شما کمک می کند تا بویی که همراه با باکتری ها و کمی ماده غذایی در دهان است از بین برود و دندان های شما را براق ، سفید و سالم نگه دارد.

4- آیا مواقع دیگری نیز باید مسواک بزنیم؟

بعد از خوردن یک میان وعده شیرین ، ایده خوبی است مسواک بزنید. حتی اگر در محل کار یا مدرسه هستید ، بهتر است کمی لوله خمیر دندان و یک مسواک به همراه داشته باشید که اگر چیزی می خورید که احتمال آسیب رساندن به دندانهایتان دارد می توانید برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید. این همچنین نکته خوبی برای افرادی است که دارای بریس شفاف یا فلزی هستند ، زیرا شما نمی خواهید بریس شفاف خود را روی دندانهایی که تمیز نیستند قرار دهید (زیرا ردیف کننده های شما می توانند باکتری ها و ذرات غذایی را که در غیر این صورت توسط بزاق در برابر شما پاک می شوند ، به دام بیندازند) دندان ها) و بریس های فلزی قطعات غذایی را می گیرند که ممکن است نتوانید آنها را کاملاً با زبان و شستن آب در اطراف دهان پاک کنید. اگر شروع به درک بوی بد دهان می کنید ، صرف یک لحظه مسواک زدن دندان ها ، حتی اگر چیزی که مخصوصاً برای دندان هایتان مضر است را نخورده و ننوشیده اید ، فکر خوبی است.

طب سنتی  بیان می کند که مسواک زدن صبح و شب مسواک زدن برای تمیز نگه داشتن دندان کافی است. برخی از افراد بعد از هر وعده غذایی مسواک می زنند ، اما به ندرت این عادت  ضروری است. هدف این است که عادت مسواک زدن را شروع کنید و آن را حفظ کنید ، به طوری که حتی اگر یک روز صبح سستی شد بجای آن شب جبران می شود. ایجاد عادت و سپس همگام سازی با آن بسیار مهم است ، به طوری که دندان های شما این فرصت را دارند که خود به تنهایی از التهاب لثه و حفره ها جلوگیری کنند. بهترین زمان مسواک زدن مواردی است که مطابق برنامه شماست و دندان های شما را تمیز نگه می دارد. بیشتر افراد هنگام بیدار شدن از خواب صبح و سپس درست قبل از خواب دندان های خود را مسواک می زنند. این یک برنامه خوب است که برای بیشتر مردم کار می کند. اگر رژیم شما نیاز به مسواک زدن مکرر دارد ، آن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

منبع مقاله:source

 Dr. Charles Gemmi : When’s The Best Time to Brush My Teeth

.