آیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟

آیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟

آیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟

آیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟ 930 524 محصولات دهان و دندان بنسر

آیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟

اگر شما بعد از یک تمرین طولانی مدت و شدید یا تعریق در یک روز گرم بیش از حد تشنه شده اید ، ممکن است کمبود آب بدن داشته باشید. کمبود آب بدن زمانی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی مایعات نمی نوشید تا بتواند جایگزین آنها شود که از دست داده اید. طبق اطلاعات سرویس بهداشت ملی (NHS) و از آنجا که آب بیش از دو سوم بدن شما را تشکیل می دهد ، هرگونه از دست دادن مایعات می تواند بر عملکردهای طبیعی بدن تأثیر بگذارد. از بین رفتن مایعات دلایل و عواقب زیادی دارد ، اما آیا کمبود آب بدن بر سلامتی دهان شما تأثیر منفی می گذارد؟

علل و اثرات کم آبی بدن

فعالیت بدنی شدید ، به ویژه در آب و هوای گرم ، یا رژیم غذایی که فاقد آب کافی است ، می تواند منجر به کم آبی بدن و  همچنین بیماری های گرمازدگی همراه با استفراغ مداوم ، اسهال یا مشکلات ادراری و کلیوی ، تشنج به دلیل عدم تعادل الکترولیت ها و جدی ترین نتیجه ممکن ، از دست دادن هوشیاری به دلیل کمبود حجم خون شود.

پیامدهای بهداشت دهان و دندان از کمبود آب بدن

کمبود آب بدن همچنین می تواند بر سلامت دندان ها و لثه ها تأثیر بگذارد. همانطور که انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) متذکر شد ، بزاق با شستن بقایای مواد غذایی و باکتری های موجود در دندانها و لثه ها و خنثی سازی اسیدهای باکتریایی ، در سلامت دهان شما نقش مهمی دارد. ADA همچنین توضیح می دهد که بزاق با کلسیم ، فسفات و فلوراید که مواد معدنی هستند و به تقویت دندان کمک می کنند ، دندان های شما را شستشو می دهد. بنابراین ، اگر کمبود آب بدن دارید و از میزان بزاق شما کم می شود ، این می تواند خطر خشکی دهان و بیماری های دندانی را افزایش دهد. همانطور که موسسه ملی بهداشت توضیح می دهد ، خشکی دهان همچنین می تواند منجر به بوی بد دهان ، زخم های دهان و عفونت های دهانی شود.

چگونه تشخیص دهید که کمبود آب داریمآیا کمبود آب بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی می گذارد؟

علائم کم آبی بدن ، بسته به سن ، متفاوت است و تشنگی همیشه قابل اطمینان ترین شاخص نیاز بدن شما به آب نیست.

کودکان خردسال و نوزادان ممکن است علائم کم آبی بدن خود را نشان دهند در صورتی که بدون اشک گریه می کنند یا پوشک آنها بیش از سه ساعت خیس نشده است. ممکن است دهان و زبان آنها خشک باشد و به نظر می رسد چشم ها و گونه هایشان فرورفته است. تحریک پذیری و بی حالی نیز می تواند نشانه کم آبی بدن باشد.

بزرگسالان ممکن است همراه با تشنگی بیش از حد ، کمتر ادرار کنند و ادرار رنگی تیره داشته باشند. علاوه بر این ، ممکن است احساس سرگیجه ، خستگی یا گیجی کنند. NHS همچنین یادآوری می کند که بزرگسالانی که از نظر سلامتی از جمله دیابت و اعتیاد به الکل حساسیت بیشتری نسبت به کم آبی دارند.

نکاتی برای مقابله با کم آبی بدن

مصرف مایعات و غذاهای با محتوای آب زیاد ، مانند میوه ها و سبزیجات ، می تواند از کمبود آب بدن جلوگیری کند. افراد سالم باید از تشنگی خود به عنوان راهنمای مقدار آب مورد نیاز استفاده کنند. اکثر افراد در هوای گرم و مرطوب آب اضافی می نوشند اما در هوای سرد به مایعات اضافی نیز احتیاج دارید زیرا هوا رطوبت کمتری را در خود نگه می دارد.

اگر به طور مرتب ورزش سنگین انجام می دهید ، باید بدن خود را از روز قبل هیدراته کنید. آبرسانی به بدن هنگام و بعد از تمرین نیز مهم است.اگر بیش از یک ساعت ورزش می کنید ، نوشیدنی در نظر بگیرید که هم شامل آب باشد و هم الکترولیت ، که می تواند به بدن شما در حفظ بهتر مواد مغذی حیاتی کمک کند. یک قانون خوب برای رعایت این است که 3 تا 8 اونس مایع بنوشید – تقریباً چند قلپ ‚هر 15 تا 20 دقیقه.