چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟ 343 147 محصولات دهان و دندان بنسر

آیا دندان های شما مانند گذشته سفید نیستند؟ آیا نگران تغییر رنگ دندان هستید؟ دلایل مختلفی برای بی رنگ شدن دندان وجود دارد که می تواند به دلیل مسائل پزشکی باشد. در این پست ، ما برخی از رایج ترین دلایل سفید نبودن دندان های شما را در حد خلاصه شرح خواهیم داد.

برای شروع ، دندان های همه یکسان نیستند. رنگ دندان های شما با توجه به ژنتیک شما تعیین می شود و برخی از افراد به طور طبیعی دارای دندان هایی  سفیدتر از دیگران هستند.

انتخاب سبک زندگی نیز می تواند نقش مهمی داشته باشد. دندان های ما می توانند با غذایی که می خوریم و نوشیدنی هایی که می نوشیم لکه دار شوند. به عنوان مثال قهوه ، چای و شراب قرمز برای لک شدن دندان شناخته شده است. سیگار کشیدن و استفاده از تنباکوهای جویدنی می تواند باعث زرد شدن و لک شدن دندان ها نیز شود. بهداشت مناسب دهان و دندان برای کاهش این عوامل مهم است و عدم مراقبت در منزل می تواند باعث ایجاد لکه ها و پلاک ها شود و به ظاهر دندان های شما صدمه بزند.
چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟

از نظر سلامتی ، دندان ها به دلیل افزایش سن می توانند ظاهر زردتری پیدا کنند. در طول زندگی ما ، لایه مینای دندان سخت ما به تدریج فرسوده می شود و باعث می شود لایه عاج زرد زیر آن نمایان شود. عفونت و صدمات دهانی می تواند باعث شود رنگ خاکستری به خود بگیرد ، که نشان دهنده یک مشکل اساسی است. برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها نیز وجود دارد که با استفاده طولانی مدت باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

یک قاعده خوب این است که در صورت مشاهده تغییر در ظاهر دندان های خود که مربوط به شما است ، با دکتر مشورت کنید. برای کسانی که مایل به بهبود شکل ظاهری دندان های خود هستند ، پروتزهای دندانی برای کسانی که می خواهند دندان های سفیدتری داشته باشند ، روکش های سفید کننده یا پرسلن حرفه ای را توصیه می کند. بهترین گزینه می تواند به دلیل تغییر رنگ دندان های شما از ابتدا بستگی داشته باشد ، بنابراین برای تعیین یک جلسه مشاوره برای یافتن بهترین دوره درمانی برای نیازهای خاص خود ، حتماً با پزشک تماس بگیرید.

در پایان به جهت داشتن دندانی سفید و درخشان،به صورت روزانه از نخ دندان و خمیر دندان ذغالی بنسر استفاده تمایید.