چرا باید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کرد؟

چرا باید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کرد؟

چرا باید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کرد؟ 800 531 محصولات دهان و دندان بنسر

آیا باید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید؟ پاسخ این سوال به سن شما ارتباط زیادی دارد. به عنوان مثال كودكان كمتر از دو سال در صورت نبلعیدن خمیر دندان نباید بیشتر از یك دانه برنج از فلوراید استفاده كنند. برای اکثر کودکان و بزرگسالان ، فلوراید مزایای بسیار خوبی برای دندانهای شما دارد. در حالی که برخی افراد در مورد استفاده یا عدم استفاده از فلوراید بحث می کنند ، این ماده معدنی طبیعی یک ماده ایمن است که به محافظت از دندان های شما در برابر حفره کمک می کند.

فلوراید چیست؟

فلوراید معدنی به طور طبیعی در پوسته زمین وجود دارد و در خاک ، آب و هوا آزاد می شود. فلوراید باعث استحکام و مقاومت دندانها در برابر اسیدهای ایجاد کننده حفره می شود و برای جلوگیری از پوسیدگی مدت ها قبل از اینکه حتی متوجه آن شوید ، اثر میگذارد. از آنجا که نشان داده شده است از بروز حفره و پوسیدگی دندان جلوگیری می کند ، گاهی اوقات فلوراید به آب جامعه اضافه می شود.

تاریخچه مختصر فلوراید

بیش از 100 سال است که رابطه بین فلوراید و سلامت دندان  مورد تحقیق قرار گرفته است. انستیتوی ملی تحقیقات دندانپزشکی و جمجمه و صورت، ریشه های مطالعه فلوراید را از 1901 تا دهه 1930 بازگو می کند. چندین شهر کوچک متوجه شدند که دندانهای بزرگسالان و فرزندانشان با لکه های قهوه ای لکه دار رشد می کند. با این حال ، دندان های مردم شهر نیز در برابر پوسیدگی مقاوم بودند.

محققان دریافتند که مقادیر بالای فلوراید در آب آشامیدنی شهرها مقصر اصلی لکه ها و همچنین قدرت اضافی است. در دهه 1940 مشخص شد که فلوراید در مقادیر تنظیم شده به جلوگیری از ایجاد حفره کمک می کند. پس از افزودن فلوراید به آب شهر در گراند رپیدز ، میشیگان ، میزان پوسیدگی دندان در کودکان بیش از 60 درصد کاهش یافت.

در حال حاضر آب با فلوراید محلوط می شود تا اطمینان حاصل شود که افراد مقدار کافی دریافت می کنند. برخی از غذاها ، نوشیدنی ها ، خمیردندان ها ، مکمل ها و حتی برخی دهان شویه ها نیز حاوی آن هستند.

فلوراید چه کاری انجام می دهد؟

از آنجا که باکتری ها و قندها، اسیدهایی را تشکیل می دهند که به آرامی منجر به پوسیدگی دندان می شوند ، فلوراید برای تقویت مینای دندان ، سطح محافظ اطراف تمام دندان های شما کمک  می کند،قبل از شروع دندان های شیری کودک ، مینای دندان آنها با فلوراید مصرف شده از طریق غذاها و نوشیدنی ها تقویت می شود. وقتی دندان ها از لثه ها عبور می کنند ، این منابع طبیعی فلوراید به بازسازی هرگونه مینای دندان ضعیف شده در هنگام رشد کمک می کنند.

و این فقط مخصوص بچه ها نیست! فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان در بزرگسالان نیز کمک می کند. فلوراید موجود در خمیردندان گیاهی بنسر و دهانشویه ، معروف به فلوراید موضعی ، در افراد در هر سنی تأثیر می گذارد.

آیا باید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید؟

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی

خمیر دندان حاوی بره موم و عصاره های گیاهی بنسر

اگر در نظر دارید از خمیر دندانهای بدون فلوراید برای فرزندان خود استفاده کنید ، طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، استفاده از خمیر دندان کودک با فلوراید از رویش دندان اول تا 3 سالگی توصیه می شود. سپس مقداری به اندازه نخود برای کودکان 3-6 ساله توصیه می شود. این مقادیر توصیه شده خطر احتمالی فلوئوروز دندان را تغییر می دهد ، یعنی تغییر رنگ یا حفره روی دندان. ممکن است به صورت لکه های قهوه ای ، لکه های سفید یا لکه های سفید پراکنده شود. دندان ها حتی ممکن است احساس زبری داشته باشند.

اگر متوجه شوید که به فلوراید حساسیت دارید ، مقدار زیادی خمیر دندان بدون فلوراید وجود دارد که می توانید امتحان کنید. اگر در مورد چگونگی ارتباط فلوراید با شرایط خاص پزشکی یا اینکه چگونه در کل بر سلامتی شما تأثیر می گذارد نگرانی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

علاوه بر این ، اگر فکر می کنید که از طریق غذا و نوشیدنی به میزان کافی فلوراید دریافت می کنید ، با دندانپزشک یا پزشک در مورد نیازهای خاص خود به فلوراید صحبت کنید. تفاوت معنی داری در نحوه استفاده موضعی فلوراید و مصرف فلوراید بر سلامت دهان و دندان شما وجود دارد. فلوراید موجود در محصولات مراقبت از دندان ، دندان های موجود را تقویت می کند و باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر پوسیدگی می شود.

براساس دهه ها تحقیق ، فلوراید سابقه اثبات شده ای در محافظت از دندان ها و بهبود سلامت دهان و دندان دارد. مطمئن شوید که روزی دو بار مسواک می زنید و روزانه نخ دندان می کشید تا لبخند سالم تری داشته باشید.