همه چیز درباره ی نخ دندان

نخ دندان بنسر

همه چیز درباره ی نخ دندان

همه چیز درباره ی نخ دندان 800 450 محصولات دهان و دندان بنسر

چرا نخ دندان

استفاده منظم از نخ دندان ، پلاک را برطرف می کند ، این توده نرم باکتری ها ، مواد غذایی و بقایایی است که در اطراف دندان های شما جمع می شود. اگر مدت زمان طولانی در اطراف دندان هایتان را نشسته باشد ، پلاک ها کلسیم می شوند و به تارتار سخت تبدیل می شوند ، پاک کردن آن، اگر نه غیرممکن ،ولی دشوار است بدون کمک یک متخصص بهداشت دندان تمیز کردن دندان های خود امکان پذیر نیست.

التهاب لثه می تواند خطر از دست دادن دندان یا نیاز به کانال ریشه را افزایش دهد. حتی اگر مسواک زدن دو بار در روز برای بهداشت دهان و دندان ضروری است ، مسواک زدن به تنهایی از شما در برابر بیماری لثه و از دست دادن دندان که می تواند منجر شود محافظت نمی کند.

استفاده از نخ دندان روزانه (همراه با مسواک زدن و شستشوی دهان) با برداشتن پلاک ها و ذرات غذا قبل از اینکه به سنگ تارتار سخت تبدیل شود ، از التهاب لثه محافظت می کند. این دندان ها و لثه های شما را سالم نگه می دارد ، در حالی که لبخند سفید و زیبایی به شما می بخشد.

استفاده از نخ دندان بدون توجه به سن شما برای سلامت لبخند ضروری است. بله ، حتی بچه ها باید نخ دندان بکشند تا به آنها کمک کند تا یک روال سالم مراقبت از دهان را بسازند.

نخ دندان بنسرفواید نخ دندان

نخ دندان علاوه بر اینکه به دندان ها و لثه ها کمک می کند تا ظاهر خوبی داشته و احساس خوبی داشته باشند ، فواید بسیار دیگری نیز دارد. بیایید این مزایا را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. از پلاک خلاص می شود

پلاک یک فیلم چسبنده بی رنگ است که در اطراف و بین دندانهای شما و در امتداد خط لثه جمع می شود. اگرچه دیدن آن دشوار است ، اما پلاک چیزی نیست که بخواهید برای مدت طولانی در دهان شما ماندگار شود.

وقتی باکتری های دهان شما با غذاها و نوشیدنی های نشاسته ای شیرین و شیرین مخلوط می شوند ، پلاک روی دندان و اطراف آن ایجاد می شود. این باکتری ها اسیدهایی را تجزیه می کنند که کربوهیدرات ها را تجزیه می کنند. اگر مسواک نزنید ، باکتری ها ، اسیدها و کربوهیدرات ها می توانند با هم مخلوط شوند و یک فیلم پلاک روی دندان و اطراف لثه و اطراف آن ایجاد کنند.

باکتری های موجود در پلاک می توانند اسیدهایی را آزاد کنند که به مینای دندان شما حمله می کنند. اگر این اسیدها با مسواک زدن و نخ دندان کشیده نشوند ، با گذشت زمان می تواند منجر به ایجاد حفره شود.

علاوه بر این ، تجمع پلاک می تواند سفت شده و به تارتار تبدیل شود ، که در امتداد خط لثه جمع می شود. با توجه به ADA ، هنگامی که این اتفاق می افتد ، خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهید.

نخ دندان کشیدن منظم می تواند به از بین بردن ذرات غذا از اطراف دندان و همچنین پلاک هایی که بین دندان های شما جمع شده اند کمک کند.

2. خطر ایجاد حفره را کاهش می دهد

پوسیدگی دندان می تواند منجر به ایجاد یک حفره شود ، که باعث ایجاد یک سوراخ یا سوراخ کوچک در سطح سخت دندان های شما معروف به مینا می شود.

اگرچه این روند به طول می انجامد ، هرچه پلاک بیشتری روی مینای دندان داشته باشید ، خطر ایجاد حفره بیشتر می شود.

استفاده از نخ دندان بین دندان های شما حداقل یک بار در روز می تواند از شر ذرات پنهان مواد غذایی و تجمع پلاک ها خلاص شود و خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

3- بوی بد دهان را کاهش می دهد

بوی بد دهان (هالیتوز) یک مشکل شایع است. اما استفاده از نخ دندان یکی از ابزاری است که می توانید برای دور نگه داشتن بوی بد دهان استفاده کنید.

وقتی غذا بین دندان های شما گیر می افتد ، به آرامی شروع به خراب شدن می کند. اگر ذرات غذا را حذف نکنید ، می تواند نفس شما را بدبو کند.

همچنین ، اگر پلاک در اطراف یا بین دندان شما جمع شده و شروع به فرسایش مینای دندان شما می کند ، می تواند باعث ایجاد حفره و بیماری لثه شود ، که در ایجاد بوی بد دهان موثر است.

زمان و تعداد دفعات نخ دندان 

ADA توصیه می کند 2 بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید. بعضی از افراد ترجیح می دهند در روزهای صبح خود نخ دندان بکشند ، در حالی که دیگران تمیز کردن نهایی قبل از خواب را دوست دارند.

به طور کلی توصیه می شود قبل از مسواک زدن دندان های خود را با نخ دندان بکشید. وقتی نخ دندان می کشید ، معمولاً ذرات غذا و پلاک های اطراف دندان را شل می کنید. این عمل مسواک زدن به از بین بردن پلاک ها و ذرات پاک شده از دندان و لثه کمک می کند.

انواع مواد نخ دندان در بازار وجود دارد

نخ نایلون رایج ترین و اقتصادی ترین نخ دندان موجود است.

بعضی از افراد از نخ دندان کشیدن دلسرد می شوند زیرا نخ نایلونی گاهی اوقات نمی تواند به راحتی از بین دندان ها عبور کند یا به راحتی پاره می شود.

اگر پارگی نخ دندان مشکلی است که شما را ناامید می کند ، استفاده از نخ نایلونی مومی یا نخ PTFE را در نظر بگیرید.

PTFE مخفف Polytetrafluoroethylene است و معمولاً به عنوان تفلون شناخته می شود. نخ تفلون بسیار مقاوم در برابر پاره شدن است.

اگر به دنبال گزینه ای دوستدار محیط زیست هستید که با سرعت بیشتری تجزیه بیولوژیکی کند ، به دنبال یک نخ ابریشم باشید.