انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان

انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان

انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

انتخاب بهترین خمیر دندان برای کودکان

 شما می توانید دهان کودک را از همان بدو تولد با پاک کردن لثه های آنها با یک پارچه نرم یا یک قطعه گاز مرطوب ، شروع به تمیز کردن کنید. شما باید مسواک زدن دندان های کودک را به محض ظهور اولین دندان آنها شروع کنید. از یک مسواک کوچک ، نرم و مناسب  نوزاد و خمیر دندان به اندازه یک دانه برنج استفاده کنید. والدین غالباً نگران استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای نوزادان هستند.

فلوراید ، در دوز مناسب ، برای نوزادان کاملاً بی خطر است. این ماده معدنی طبیعی که دندان ها را تقویت می کند ، از مینای دندان در برابر اسیدهای ایجاد کننده حفره موجود در پلاک دندان محافظت می کند و همچنین به از بین بردن برخی از باکتری های بد دهان کمک می کند. در حالی که خمیر دندانهای بدون فلوراید برای نوزادان وجود دارد، انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که از خمیر دندانهای حاوی فلوراید معمولی به میزان بسیار کم استفاده کنید. آنها متذکر می شوند که معرفی زود هنگام فلوراید فوایدی دارد زیرا حدود 25٪ از کودکان قبل از شروع مهد کودک حفره ی دندانی داشته اند. با توجه به اینکه پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است ، اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید ضروری است.

خمیر دندان کودک بنسربچه ها به چه مقدار باید از خمیر دندان استفاده کنند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا اخیراً گزارش کرده است که 40٪ از کودکان بیش از حد از خمیر دندان استفاده می کنند. در حالی که فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ضروری است ، اما مقادیر بیش از حد ،زمانی که دندان هنوز در حال رشد است می تواند منجر به فلوروز شود. فلوروز خفیف باعث لکه های سفید روی دندان در هنگام رویش می شود ، در حالی که فلوروز شدیدتر باعث ایجاد حفره و تغییر رنگ قهوه ای تیره می شود. از آنجا که نوزادان و بچه های کوچک نمی دانند چگونه خمیر دندان را از دهان خود بیرون بریزند ، در دهان آنها باقی می ماند که می تواند مشکل را تشدید کند.

بنابراین ، والدین چه کاری باید انجام دهند؟ استفاده از مقدار صحیح خمیر دندان اطمینان حاصل می کند که لبخند کودک کوچک شما از پوسیدگی دندان محافظت می کند و فلوراید زیادی دریافت نمی کند. در اینجا دستورالعمل هایی در مورد استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای کودکان ارائه شده است:

کودکان تا سه سالگی : از یک لکه کوچک (به اندازه یک دانه یا برنج) استفاده کنید

بچه های سه ساله و بالاتر : از مقداری به اندازه نخود استفاده کنید

نوزادان و بچه ها باید دندان خود را دو بار در روز با خمیر دندان مسواک بزنند. والدین باید بر کودکان نوپا ، کودکان پیش دبستانی و کودکان در مدارس و خانه  بر مراحل مسواک زدن نظارت کنند تا زمانی که بچه ها از تکنیک خوبی برخوردار شوند و مطمئن باشند که آنها خمیر دندان را تف می کنند. در حقیقت ، به محض توانایی ، از بچه ها بخواهید که خمیر دندان اضافی را در مسواک زدن تف کنند ، بعد از مسواک زدن. وقتی بچه ها به سن نوجوانی می رسند ، هنوز به اندازه مقدار مصرفی افراد بالغ خمیر دندان حاوی فلوراید احتیاج ندارند. یک روبان نازک روی سر مسواک کافی است. اگر نگران هستید که کودک  شما فلوراید زیاد یا کمی دریافت می کند ، با دندانپزشک کودکان خود صحبت کنید.

بهترین خمیر دندان برای کودکان چیست؟

بهترین خمیر دندان کودکان ، خمیردندانی است که روی بسته ی آن علامت سیب سلامت و کد بهداشت باشد. این بدان معنی است که آزمایشات بالینی یا آزمایشگاهی بر روی محصول انجام شده و خمیر دندان ایمن و موثر شناخته شده است. فراتر از آن ، اطمینان حاصل کنید که حاوی فلوراید است و به خاطر داشته باشید که طعم های مناسب بچه ها نیز له دندان صدمه ای نمی زند. وقتی بچه ها طعم خمیر دندان را دوست دارند ، به احتمال زیاد می خواهند دندان هایشان را مسواک بزنند. توصیه ما استفاده از خمیر دندان کودک بنسر است با این خمیردندان از محافظت در برابر حفره و طعم عالی برخوردار می شوید. یکی از دلایلی که ما آن را در بین بهترین خمیردندان ها برای کودکان می دانیم ، سایش کم است ، بنابراین حتی اگر بچه هایی که در حال آموزش مسواک زدن هستند و مسواک را فشار می دهند، دندان های آنها ایمن خواهد بود.

گذشته از نخ دندان ، مسواک زدن و استفاده صحیح از خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای بچه ها ، یکی دیگر از راه های مهم برای سالم نگه داشتن لبخندهای کوچک ، مراجعه منظم به دندانپزشک است .