نوشیدنی های بدون قند برای دندان : آیا بی خطر هستند؟

نوشیدنی های بدون قند برای دندان : آیا بی خطر هستند؟

نوشیدنی های بدون قند برای دندان : آیا بی خطر هستند؟

نوشیدنی های بدون قند برای دندان : آیا بی خطر هستند؟ 266 189 Bencer

نوشیدنی های بدون قند برای دندان : آیا بی خطر هستند؟

نوشابه های رژیمی ، آب مرکبات و سایر نوشیدنی های بدون قند می توانند برای دندان های شما مضر باشند. درست است که مصرف نوشیدنی هایی که قند کمتری دارند خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد ، اما نوشیدنی های بدون قند خطر را به طور کامل از بین نمی برد.

اکثر مردم می دانند که نوشیدن نوشیدنی های شیرین باعث پوسیدگی دندان می شود ، اما همچنین باید مراقب اسیدیته نوشیدنی باشید. هرچه PH یک غذا یا نوشیدنی کمتر باشد ، خطر فرسایش دندان نیز بیشتر است .این شامل نوشابه های رژیمی ، آب میوه ، نوشیدنی های انرژی زا و سایر موارد است.

نوشیدنی های بدون قند چگونه دندان های شما آسیب می رسانند

مطالعات انجام شده بر روی نوشیدنی های بدون قند ، شیرینی جات بدون قند و نوشیدنی های ورزشی نشان داد که “بسیاری از این محصولات حاوی اسیدهای متعدد و مقادیر pH پایینی هستند.” اساساً ، بسیاری از مردم تصور می کنند که تغییر نوشابه معمولی به رژیمی باعث سلامت دندان های آنها می شود. متأسفانه ، گرچه غالباً فاقد قند هستند ، نوشابه های رژیمی معمولاً همان مقدار نوشابه های معمولی باعث فرسایش دندان می شوند و می توانند به دندان های شما آسیب برسانند.

علاوه بر این ، در حالی که قند موجود در نوشابه های معمولی و سایر نوشیدنی های شیرین اسید مضر در دهان شما ایجاد می کند ، رژیم های غذایی یا نوشیدنی های بدون قند نیز حاوی اسید فسفریک هستند ، همان چیزی که در نوشابه های معمولی و شیرین وجود دارد. اسید سیتریک و اسید تارتاریک تنها برخی از مواد اضافی موجود در نوشیدنی های رژیمی و آب میوه ها هستند که می توانند به دندان آسیب برسانند. انجمن دندانپزشکی ویسکانسین می گوید ، همزمان با نوشیدن آب ، حملات اسیدی مینای دندان را ضعیف کرده و باعث پوسیدگی می شود.

از دندانهای خود محافظت کنید

نوشیدنی های بدون قند ممکن است باعث فرسایش دندان شوند ، اما روش های ساده ای وجود دارد که می توانید به محافظت از دندان ها کمک کنید. همانطور که CRC Oral Health گزارش می دهد ، مسواک زدن دندان های خود دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید به کاهش تأثیر این نوشیدنی ها بر سلامت دهان و دندان شما کمک می کند ، اما توصیه می شود یک ساعت قبل از مسواک زدن صبر کنید. 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا بزاق دهان را به pH خنثی برگرداند.

بهترین زمان برای استفاده از نوشیدنی های بدون قند همراه با وعده های غذایی است ، در حالی که نوشیدن مداوم و در طول روز بیشترین آسیب را به شما وارد می کند. همچنین ، نوشیدن از طریق نی می تواند به حداقل رساندن تماس اسیدها با دندان ها کمک کند.

بعد از وعده های غذایی یا نوشیدنی های اسیدی ، دهان خود را با آب بشویید ، شیر بنوشید یا کمی پنیر میل کنید. لبنیات و سایر غذاهای غنی از کلسیم می توانند به خنثی سازی اسیدها کمک کنند. همچنین محدود کردن میان وعده بین وعده های غذایی خوب است ، بنابراین بزاق شما وقت دارد تا pH خود را متعادل کند.

کاهش قند یک انتخاب سالم است ، اما محافظت از مینای دندان شما تضمین شده نیست. مراقب اسیدهای موجود در نوشیدنی ها باشید و از بهداشت دهان و دندان خود مراقبت کنید.