مکیدن انگشت شست – تأثیر آن بر روی دندان ها ، پیشگیری و درمان ها

مکیدن انگشت شست - تأثیر آن بر روی دندان ها ، پیشگیری و درمان ها

مکیدن انگشت شست – تأثیر آن بر روی دندان ها ، پیشگیری و درمان ها

مکیدن انگشت شست – تأثیر آن بر روی دندان ها ، پیشگیری و درمان ها 500 250 محصولات دهان و دندان بنسر

چه زمانی کودکان مکیدن شست را متوقف می کنند؟

بیشتر کودکان از مکیدن شست بین سنین 2 تا 4 سال رشد می کنند ، این زمانی است که اولین دندان های شیری می افتد و دندان های دائمی ظاهر می شوند. اما مهم است که کودک قبل از رسیدن دندان های دائمی عادت به مکیدن انگشت شست را ترک کند تا از بروز مشکلات تراز و رشد دهان جلوگیری کند.

 

آیا مکیدن شست بد است؟

کودک شما با چه شدت شدت انگشت شست خود را می مکد و بعداً در خطر مشکلات سلامتی دندان تفاوت ایجاد می کند. کودکی که انگشت شست یا انگشت خود را به طور پرخاشگرانه می مکد ، در مقایسه با کودکی که انگشت شست یا انگشت خود را به طور منفعل در دهان خود نگه می دارد ، در معرض آسیب دیدن دندان است.

 

چگونه مکش شست را متوقف کنیم

مکیدن هر نوع انگشت شست ، انگشت یا لب عادتی است که باید ترک شود. این همیشه آسان نیست ، اما می توان آن را انجام داد. این نکات را امتحان کنید:

خوب آنها را بگیرید توجه داشته باشید که کودک انگشت شست نمی مکد و او را تحسین کنید ، نه اینکه وقتی کودک انگشت شست را می مکد ، او را سرزنش کنید.

آرامش و راحتی را فراهم کنید. بسیاری از کودکان هنگام احساس اضطراب انگشت یا انگشت شست را می مکند. سعی کنید دلایل اضطراب خاصی را که ممکن است باعث مکیدن انگشت شست شود را برای کودک تعیین کنید و آنها را برطرف کنید.

از آنها کمک بگیرید. از كودكان بزرگتر بخواهید تا در ایجاد روشهای ترك این عادت كمك كنند. به عنوان مثال ، کودکان بزرگتر ممکن است فقط شب انگشت یا انگشت شست خود را بمکند. سعی کنید یک جوراب را روی دست بگذارید یا دو انگشت را با نوار ورزشی بزنید.

دندانپزشک را به خدمت بگیرید. از دندانپزشک کودک خود بخواهید که کودک را ترک کند و انگشت مکیدن انگشت شست یا انگشت خود را ترک کند.