عفونت سینوس (سینوزیت): دلایل درد دندان سینوس

سینوس دندان بنسر

عفونت سینوس (سینوزیت): دلایل درد دندان سینوس

عفونت سینوس (سینوزیت): دلایل درد دندان سینوس 224 146 محصولات دهان و دندان بنسر

عفونت سینوسی (سینوزیت) چیست؟

عفونت سینوس می تواند باعث ایجاد فشار و درد در دهان شود و باعث ایجاد درد در سینوس شود. به طور خاص ، این به دلیل فشار و درد در سینوس های فک بالا واقع در پشت استخوان های گونه است. درد سینوسی دندان اغلب با دلایل دیگر درد دندان از جمله بیماری لثه ، پوسیدگی دندان یا دندان عقل نهفته اشتباه گرفته می شود.

چه عواملی باعث عفونت های سینوسی می شود؟سینوس دندان بنسر

عفونت سینوس زمانی اتفاق می افتد که باکتری های بینی وارد سینوس ها شوند. برای کمک به شما در ارزیابی اینکه آیا درد سینوس دارید یا دندان درد ناشی از چیز دیگری است ، علائمی را یادداشت کنید که علاوه بر درد در اطراف دندان های فوقانی ، چشم ها یا استخوان های گونه نیز وجود دارد.

علائم عفونت سینوس

هر نوع سینوزیت ، از جمله سینوزیت فک بالا ، می تواند مزمن یا حاد باشد.

علائم سینوزیت حاد فک بالا:

تب

گرفتگی بینی و ترشحات بینی

بوی بد دهان

دردی که هنگام نشستن بیشتر از دراز کشیدن است

حساسیت ، قرمزی یا تورم در استخوان گونه

علائم سینوزیت فک بالا مزمن عبارتند از:

سرفه کردن

دندان درد سینوس مداوم

دردی که هنگام واکنش سرماخوردگی یا آلرژیک شدیدتر به نظر می رسد

نشانه های دندان درد سینوس مداوم یا درد دندان را نادیده نگیرید. عفونت سینوس در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز عفونت جدی تری شود ، بنابراین برای درمان مشکلات قبل از شدت آن حتما به پزشک مراجعه کنید تا درد دندان سینوس را درمان کند.

عوارض جانبی عفونت سینوس

یکی از عوارض جانبی احتمالی عفونت سینوسی این است  باعث خشکی دهان می شود و خشکی دهان می تواند خطر ابتلا به مشکلات بهداشتی دندان را افزایش دهد. بزاق دهان به هضم غذا کمک می کند و باکتری هایی را که می توانند باعث پوسیدگی دندان و التهاب لثه شوند شستشو می دهد.

اگر پس از عفونت سینوس درد دندان علائم خشکی دهان مشاهده کردید ، موارد زیر را امتحان کنید:

روزانه از خمیر دندانهای حاوی فلوراید و دهان شویه استفاده کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب.

سعی کنید تا حد ممکن از طریق بینی نفس بکشید.

به گفته متخصصان دندانپزشکی ، درد دندان سینوسی نسبتاً شایع است. درد دندان عفونت سینوسی زمانی اتفاق می افتد که مایعی که در حفره سینوس در حین عفونت سینوس جمع می شود ، به دندان های فوقانی شما که نزدیک به سینوس های فک بالا هستند فشار وارد کند. اگر دچار درد دندان سینوس هستید ، برای مدیریت آن باید به پزشک مراجعه کنید

برخی از شرایطی که می تواند باعث درد در دندان های فوقانی شود ممکن است با درد دندان سینوسی اشتباه گرفته شود. حتی اگر فکر می کنید درد دندان شما مربوط به سینوس ها است و باید توسط پزشک معالجه شود ، برای رد مشکلات دندان از جمله:

آسیب به دندان: دندان شکسته یا خراب نزدیک حفره سینوس علائمی مشابه درد سینوس دارد.

دندان ساییدن: دندان ساییدن (دندان قروچه) می تواند باعث درد مشابه درد دندان سینوس شود.

بیماری لثه: مراحل اولیه بیماری لثه نیز می تواند باعث درد مشابه درد دندان سینوسی شود.

تسکین درد دندان سینوس

اگر درد دندان سینوس شما ناشی از سینوزیت باشد ، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک یا آنتی هیستامین تجویز کند. اگر علت آن دندان قروچه است ، ممکن است دندانپزشک استفاده از محافظ شبانه دهان را توصیه کند. دندان درد سینوسی ناشی از آسیب دندان یا پوسیدگی دندان نیاز به مراقبت های اضافی دندانپزشکی مانند پر کردن حفره دارد.

منبع 1 و منبع 2 و منبع 3