سیلیکا هیدراته در خمیر دندان چیست؟

سیلیکا هیدراته در خمیر دندان چیست

سیلیکا هیدراته در خمیر دندان چیست؟

سیلیکا هیدراته در خمیر دندان چیست؟ 228 221 محصولات دهان و دندان بنسر

سیلیکا هیدراته Hydrated Silica در خمیر دندان چیست؟

 

اگر بدنبال یک خمیر دندان جدید هستید یا فقط احساس می کنید به یک ماده اضافی نیاز دارید که دندان های شما را با کارآیی بیشتری تمیز کند ، ممکن است با اصطلاح “سیلیکا هیدراته” مواجه شوید. در حالی که فرهنگ هایی مانند مصریان باستان و رومی ها از تخم مرغ و پوسته صدف به عنوان پاک کننده و ساینده دندان استفاده می کردند ، سیلیکا هیدراته ساینده بسیار نرم تری است که امروزه استفاده می شود. بیایید بررسی کنیم چه چیزی است ، مزایای آن ، اشکالات احتمالی و دلیل اینکه چرا باید فکر کنیم که آن را به برنامه مراقبت از دهان خود اضافه کنیم.

 

سیلیکا هیدراته چیست؟

سیلیکا در خمیر دندان

سیلیکا در خمیر دندان

سیلیکا هیدراته از شکل هیدراته سیلیکون حاصل می شود. آیا می دانید سیلیکا ماده ای است که قسمت زیادی از پوسته زمین را تشکیل می دهد؟ رایج ترین نوع سیلیکا که ممکن است با آن آشنا باشید شن و ماسه است! اما نسخه هیدراته سیلیکا ماده ای است که در بسیاری از وسایل روزمره مانند روکش کاغذ و منسوجات استفاده می شود. همچنین به احتمال زیاد این ماده را در کشو داروی خود در برخی از محصولات روزمره پیدا می کنید. سیلیکا هیدراته یک ماده رایج است که در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی از جمله مواد آرایشی و خمیردندان یافت می شود. این ماده ساینده ، جاذب و ماده بزرگ کننده در فرمول های محصولات مراقبت شخصی است و استفاده از آن در خمیردندان کاملاً ایمن است.

فواید سیلیکا هیدراته

فواید اصلی سیلیکا هیدراته در خمیر دندان ، ساینده بودن آن است. لکه ها اغلب روی مینای دندان ما ، خارجی ترین لایه دندان ، می نشیند. برخی از انواع خمیردندان ها با استفاده از مواد سفید کننده ، مانند پراکسید هیدروژن که باعث تغییر رنگ مینای دندان می شود ، دندانها را سفید می کند. اما خمیر دندان سفید کننده با مواد ساینده ، مانند سیلیکا هیدراته ، لکه های سطح دندان های شما را پاک می کند.

کیفیت مفید دیگر ساینده سیلیس هیدراته قابلیت تمیز کردن آن است. دهان ما پر از باکتری است ، اگر با غذاها و نوشیدنی هایی که می خوریم مخلوط شود ، می تواند منجر به پلاک دندان (بیوفیلم) شود. اگر روزانه دو بار با خمیردندان های اثبات شده از نظر بالینی دندان های خود را مسواک می زنید ، باید بتوانید پلاک ها را دور نگه دارید. با این حال ، وقتی پلاک های دندان پاک نشده و شروع به جمع شدن بر روی دندان های شما می کند ، می تواند به ماده سخت تری تبدیل شود ، به نام تارتار شناخته می شود.

نمی توانید تارتار را به تنهایی پاک کنید و به دلیل متخلخل بودن آن ، ماده ای آسان برای چسبیدن پلاک بیشتر می شود. فقط یک متخصص دندانپزشکی می تواند از شر تارتار شما خلاص شود! پلاک و تارتار در پوسیدگی دندان و بیماری لثه نقش دارند ، به همین دلیل ضروری است که هر چه زودتر تجمع آنها متوقف شود. روزی دو بار مسواک بزنید و یک بار در روز بین دندان های خود را با نخ ، مسواک بین دندان یا دستگاه تمیز کننده بین دندان تمیز کنید.

اگر خمیر دندان با سیلیکا هیدراته یا سایر مواد ساینده را انتخاب می کنید ، توجه کنیدذکه این تیوپ دارای مهر و موم استاندارد و بهداشت است. تنها درصورتی که خمیردندان دارای نمره سایشی نسبی عاج 250 یا کمتر باشد ، به این مهر و موم اعطا می کند. این بدان معنی است که با استفاده منظم از روزانه و یک روش مسواک زدن صحیح ، خمیر دندان هیچ سایشی روی دندان شما ایجاد نمی کند. با یافتن این مهر و موم بر روی خمیردندان دلخواه خود ، تأیید می کنید که هم موثر است و هم ایمن!

مشکلات سیلیس هیدراته

یک عیب ساینده موجود در خمیر دندان این است که می تواند منجر به حساسیت دندان شود ، مخصوصاً اگر خیلی سخت مسواک بزنید و با مسواک با برس نرم مسواک نزنید. عاج و پالپی که زیر مینای دندان شما قرار دارد حساس هستند. اگر مینای دندان شما فرسوده شود ، هنگام مسواک زدن با خمیردندان حاوی مواد ساینده احساس ناراحتی خواهید کرد. این فقط یک دلیل دیگر برای سالم نگه داشتن دهان و مینای دندان است.

اگر حساسیت را تجربه کردید ، با متخصص دندانپزشکی خود مشورت کنید. آنها می توانند توصیه کنند که کدام خمیر دندان و مسواک را باید در نظر بگیرید. آنها همچنین دهان شما را بررسی می کنند تا علت حساسیت شما ریشه یابی شود. اما خمیر دندان سیلیس هیدراته ، تقریباً در همه موارد ، یک خمیر دندان بسیار ایمن و کارآمد برای استفاده است. چه کسی احساس دندان صاف در لبخند سفید را دوست ندارد؟ اگر هیچ حساسیتی را تجربه نمی کنید ، این نوع خمیر دندان می تواند بهترین دوست لبخند شما باشد!

منبع