راهنمای انتخاب خمیر دندان مناسب

خمیر دندان بنسر

راهنمای انتخاب خمیر دندان مناسب

راهنمای انتخاب خمیر دندان مناسب 400 267 محصولات دهان و دندان بنسر

قطعا انتخاب بین تعداد گزینه هایی که هنگام خرید یک خمیر دندان دارید می تواند طاقت فرسا باشد. آیا شما باید برای کنترل تارتار نیاز به خمیر دندان دارید؟ فلوراید؟ هر دو؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین خمیر دندان برای شما می رسد ، مهم است که به نیازهای منحصر به فرد بهداشت دهان و دندان خود فکر کنید.

خمیردندان پایه

خمیر دندان به صورت خمیر یا ژل موجود است. با وجود انواع مختلف خمیر دندان ، مواد تشکیل دهنده مشترک هستند. این شامل:

عوامل ساینده. مواد خراشنده ، از جمله کربنات کلسیم و سیلیکات ها ،به از بین بردن موادغذایی ،باکتری ها وبرخی از لکه های دندان کمک می کنند.

طعم دهنده شیرین کننده های مصنوعی از جمله ساخارین اغلب به خمیر دندان اضافه می شوند تا طعم آنها بهتر شود. در حالی که بسیاری از افراد عطر و طعم خمیر دندان را با نعنا یکی می دانند ، خمیر دندان در طعم های مختلفی از جمله دارچین ، لیموترش موجود است.

رطوبت گیرها برای حفظ رطوبت. فرمولاسیون خمیر و ژل اغلب حاوی موادی مانند گلیسرول است تا از خشک شدن خمیر دندان جلوگیری کند.

غلیظ کننده ها عواملی که ضخامت بیشتری به خمیر دندان اضافه می کنند ، از جمله لثه ها و مولکول های غلیظ موجود در برخی از جلبک های دریایی ، به دستیابی و حفظ بافت مناسب خمیر دندان کمک می کنند.

خمیر دندان فلورایدخمیر دندان کامل بنسر حاوی فلوراید

مهمترین ماده ای که باید هنگام انتخاب خمیر دندان به دنبال آن باید باشید ، فلوراید است.

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است. استفاده از آن در افت چشمگیر پوسیدگی دندان و بروز حفره که طی 50 سال گذشته اتفاق افتاده است بسیار مثر بوده است.

باکتری های موجود در دهان شما از قندها و نشاسته هایی که پس از خوردن بر روی دندان های شما باقی مانده اند ، تغذیه می کنند. فلوراید به شما کمک می کند تا دندان های شما در برابر اسیدی که هنگام وقوع این امر ترشح می شود ، محافظت کنید.

این کار را از دو طریق انجام می دهد:

اول ، فلوراید مینای دندان شما را قوی تر می کند و احتمال آسیب دیدن اسید را کمتر می کند.

دوم ، این می تواند مراحل اولیه آسیب اسید را با استفاده مجدد از نواحی شروع به تحلیل رفتن ، معکوس کند.

استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید راهی مهم برای اطمینان از اینکه دندانهای شما از مزایای این ماده معدنی مناسب دندان استفاده می کنند ، است.

فکر نکنید اگر در منطقه ای که آب از آن فلوراید می کند ، می توانید از فلوراید صرف نظر کنید. مطالعات نشان داده است که استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید به افزایش غلظت فلوراید در دندانها حتی در مناطق دارای منابع آب حاوی مقادیر بالای ماده معدنی کمک می کند.

خمیر دندان کنترل تارتار

خمیر دندان های کنترل کننده تارتار زیادی در بازار وجود دارد که بیشتر آنها حاوی فلوراید هستند.

هرکسی یک لایه باکتری روی دندان خود دارد که پلاک نامیده می شود. اگر پلاکها با رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان به سرعت از بین نرود ، به سنگ گچ تبدیل می شود. این رسوب که به سختی از بین می رود می تواند روی دندان ها و زیر لثه های شما جمع شود و در نهایت منجر به بیماری لثه شود.

مواد مختلفی وجود دارد که در خمیردندان ها برای جلوگیری از تجمع تارتار روی دندان ها استفاده می شود. ترکیبات شیمیایی از جمله پیرو فسفاتها و سیترات روی اغلب به آنها افزوده می شود و اثبات شده است که موثر هستند.

علاوه بر این ، برخی از خمیردندان های کنترل کننده تارتار حاوی یک آنتی بیوتیک به نام تریکلوزان هستند که برخی از باکتری های دهان را از بین می برد.

خمیر دندان مخصوص دندان های حساس

برای افرادی که دندانهایی دارند که به راحتی تحریک می شوند – به عنوان مثال ، در اثر گرما یا سرما خمیر دندانهایی وجود دارد که برای دندانهای حساس ساخته می شوند. این خمیردندان ها معمولاً حاوی نیترات پتاسیم یا کلرید استرانسیم هستند.

این ترکیبات شیمیایی که ممکن است 4 هفته طول بکشد تا تسکین بدهند، با مسدود کردن مسیرهای عبور از طریق دندان هایی که به اعصاب داخل دندان متصل می شوند ، به حساسیت دندان کمک می کنند.

خمیر دندان سفید کننده

خمیر دندان سفید کننده ذغالی بنسربرای کمک به افرادی که در جستجوی سفید مروارید هستند ، بسیاری از خمیردندان های سفید کننده هم اکنون برای استفاده روزمره به بازار عرضه شده اند.

خمیر دندانهای سفید کننده به طور معمول حاوی سفید کننده نیستند. در عوض ، آنها حاوی ذرات ساینده یا مواد شیمیایی هستند که به طور موثر دندان ها را صیقل می دهند یا به لکه ها متصل می شوند و به بیرون کشیدن آنها از سطح دندان کمک می کنند.

اگرچه ممکن است شما نگران باشید که ساینده خمیردندان سفید کننده می تواند به دندانهای شما آسیب برساند ، اما مطالعات نشان می دهد که خمیر دندانهای سفید کننده برای مینای دندان سخت تر از انواع دیگر خمیردندانها نیستند.