سفید کردن دندان

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان های من می شود؟

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان 960 502 محصولات دهان و دندان بنسر

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از راه های روزمره برای درخشندگی ، سفید کردن دندان و سالم نگه داشتن دندان ها است. با این وجود ، اگر ممکن است احساس کنید لبخند شما درخشندگی ندارد یا بیشتر از گذشته زرد شده است ، تنها نیستید. وقتی آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا از مردم پرسید که دوست دارند لبخند خود را در چه چیزی بهبود بخشند ، رایج ترین پاسخ سفیدتر شدن دندان ها بود. انجمن ارتودنتیست های آمریکا همچنین دریافت که نزدیک به 90 درصد از بیماران درخواست سفید کردن دندان را داشته اند.

به سفید کردن دندان فکر می کنید؟در اینجا پنج مورد از متداول ترین سوالات در مورد این روند آورده شده است.

چرا رنگ دندان های من تغییر کرد؟

خمیر دندان بنسر

خمیر دندان بنسر bencer

با گذشت زمان ، دندان های شما به دلایل مختلف می تواند از سفید به چندان روشن نرسد:

غذا و نوشیدنی
قهوه ، چای و شراب قرمز از عوامل اصلی رنگ آمیزی هستند. وجه اشتراک آنها چیست؟ رنگدانه های شدید رنگی به نام کروموژن که به قسمت سفید و بیرونی دندان (مینای دندان) متصل می شوند.

مصرف دخانیات
دو ماده شیمیایی موجود در تنباکو باعث ایجاد لکه های سرسخت می شود: تار و نیکوتین. تار به طور طبیعی تیره است. نیکوتین تا زمانی که با اکسیژن مخلوط نشود بی رنگ است. سپس ، به یک ماده زرد رنگ و رنگ آمیزی سطح تبدیل می شود.

سن
در زیر پوسته بیرونی سخت و سفید دندان (مینای دندان) ناحیه نرم تری به نام عاج قرار دارد. با گذشت زمان ، لایه مینای بیرونی با مسواک زدن نازک می شود و بیشتر عاج زرد مایل به زرد ظاهر می شود.

ضربه
اگر ضربه ای به دهان شما وارد شده باشد ، ممکن است رنگ دندان شما تغییر کند زیرا با قرار دادن عاج بیشتر ، که یک لایه تیره تر زیر مینای دندان است ، به آسیب واکنش نشان می دهد.

داروها
تیره شدن دندان می تواند از عوارض جانبی برخی آنتی هیستامین ها ، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون بالا باشد. کودکان خردسال که در هنگام شکل گیری دندان های خود (چه در رحم و چه در دوران نوزادی) در معرض آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و داکسی سایکلین قرار می گیرند ، ممکن است در اواخر عمر دچار تغییر رنگ دندان های بزرگسال خود شوند. شیمی درمانی و اشعه سر و گردن نیز می تواند دندان ها را تیره کند.

سفید کردن دندان چگونه عمل می کند؟
سفید کردن دندان یک روش ساده است. محصولات سفید کننده حاوی یکی از دو سفید کننده دندان (پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید) هستند. این سفید کننده ها لکه ها را به قطعات کوچکتری تقسیم می کنند ، که باعث می شود رنگ کمتر متمرکز شود و دندان های شما روشن تر شود.

آیا سفید کردن روی همه دندان ها موثر است؟
خیر ، به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری برای سفید کردن دندان های خود با دندانپزشک خود صحبت کنید ، زیرا سفید کننده ها ممکن است همه انواع تغییر رنگ را اصلاح نکنند. به عنوان مثال ، دندان های زرد احتمالاً به خوبی سفید می شوند ، دندان های قهوه ای ممکن است به خوبی پاسخ ندهند و دندان هایی با رنگ خاکستری ممکن است به هیچ وجه سفید نشوند. سفید کردن روی کلاه ، روکش ، روکش یا پرکن موثر نخواهد بود. همچنین اگر تغییر رنگ دندان شما ناشی از داروها یا آسیب دندان باشد ، موثر نخواهد بود.

گزینه های سفید کننده من چیست؟خمیر دندان ذغالی کربن اکتیو سفید کننده
قبل از شروع با دندانپزشک خود صحبت کنید. اگر کاندیدا هستید ، چند راه وجود دارد که می توانید درخشش را در لبخند خود بازگردانید:

خمیر دندان پاک کننده لکه

خمیر دندان ذغالی کربن اکتیو سفید کننده بنسر به صورت علمی فرموله شده و برای مبارزه با بوی بد دهان ساخته شده است. اين محصول حاوی کربن فعال با بالاترين حد سفيد­کنندگی بوده و به عنوان تميزکننده ­ای کامل باعث حذف گسترده لکه های مواد غذایی مانند چای ، قهوه، لکه های ناشی از مصرف دخانيات و … می ­شود.

محصولات سفید کننده بدون نسخه

ممکن است گزینه های مختلفی را به صورت آنلاین یا در خواربارفروشی محلی خود مشاهده کنید ، مانند خمیردندان یا نوارهایی که با سفید شدن دندان ها سفید می شوند. غلظت ماده سفید کننده در این محصولات کمتر از آن چیزی است که دندانپزشک شما در مطب استفاده می کند. اگر به فکر استفاده از کیت سفید کننده بدون نسخه هستید ، با دندانپزشک خود در مورد گزینه ها صحبت کنید