خواص نقره کلوئیدی برای دندان از شایعه تا واقعیت

خواص نقره کلوئیدی برای دندان از شایعه تا واقعیت

خواص نقره کلوئیدی برای دندان از شایعه تا واقعیت

خواص نقره کلوئیدی برای دندان از شایعه تا واقعیت 500 280 محصولات دهان و دندان بنسر

ممکن است در مورد نقره کلوئیدی و ارزش بالقوه آن به عنوان مکمل غذایی یا دارویی شنیده باشید. این محصولات ادعا می کنند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند ، با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کنند و حتی شرایطی مانند سرطان ، ایدز ، زونا ، تبخال ، عفونت چشم و پروستاتیت را درمان می کنند. با این حال ، هیچ یک از این ادعاها اثبات نشده است – تا به امروز ، خوردن نقره هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد.

همین امر در مورد استفاده از نقره کلوئیدی برای عفونت دندان یا درمان سایر مشکلات مربوط به سلامت دندان صادق است. در اینجا آنچه شما باید در مورد استفاده از نقره کلوئیدی برای بیماری های دندان بدانید وجود دارد.

کاربردهای بالقوه نقره در دندانپزشکی

نانوذرات نقره به دلیل خواص ضد باکتریایی در مواد دندانپزشکی گنجانده شده است. نقره ، مانند آنچه در پرکننده های آمالگام دندان یافت می شود ، ممکن است به جلوگیری یا کاهش تشکیل بیوفیلم باکتریایی عامل بیماری در سطح بسیاری از مواد ترمیمی کمک کند. با این حال ، تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد و این کاربردها در مورد نقره کلوئیدی ، که معمولاً به عنوان محلول مایع یافت می شود ، صدق نمی کند.(منبع)

در یک مقاله دیگر تحقیقاتی نشان می دهد که یک ژل حاوی نقره کلوئیدی در کنترل همه گونه های باکتری مربوط به تشکیل پلاک و پوسیدگی دندان امیدوار کننده است. اما این مقاله همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر قبل از استفاده نقره کلوئیدی برای استفاده عمومی در دندانپزشکی تأکید می کند.

مصرف نقره کلوئیدی برای عفونت دندان چه عوارضی دارد؟

هیچ تحقیق یا شواهدی وجود ندارد که نشان دهد نقره کلوئیدی می تواند به درمان درد دندان ، عفونت یا آبسه دندان کمک کند. در حقیقت ، مصرف داخلی نقره کلوئیدی می تواند خطرناک باشد. در اینجا سه ​​اثر بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

خواص نقره کلوئیدی برای دندان از شایعه تا واقعیت

  • تغییر رنگ پوست: شایع ترین نتیجه مصرف نقره کلوئیدی ، آرژریا است ، رنگ پوست ، ناخن ها ، چشم ها ، اندام های داخلی و لثه ها به رنگ خاکستری مایل به آبی است که معمولاً دائمی است.
  • تداخل با داروها: مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) می گوید نقره کلوئیدی ممکن است با توانایی بدن شما در جذب برخی آنتی بیوتیک ها و تیروکسین که برای درمان کمبود تیروئید استفاده می شود ، اختلال ایجاد کند. همچنین مشخص شده است که این دارو با داروهای دیگر مانند پنی سیلامین ، آنتی بیوتیک های کینولون و تتراسایکلین تداخل داشته و آنها را مهار می کند
  • سایر مشکلات سلامتی سیستمیک: در حالی که نادر است ، مصرف بیش از حد نقره کلوئیدی ممکن است باعث آسیب های برگشت ناپذیر کلیه و مشکلات عصبی مانند تشنج شود.

آیا نقره کلوئیدی خطرناک است؟

محصولات نقره ای که به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرند در درمان برخی بیماری ها مانند سوختگی ، زخم های پوستی و عفونت های پوستی مفید بوده است. با این حال ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف مواد حاوی نقره مشکلات سلامتی را درمان یا از آنها جلوگیری می کند. به علاوه ، در حال حاضر هیچ نسخه خوراکی بدون نسخه یا قانونی که حاوی نقره کلوئیدی باشد به بازار عرضه نشده است.