چرا باید از دهانشویه بدون الکل استفاده کرد؟

چرا باید از دهانشویه بدون الکل استفاده کرد؟

چرا باید از دهانشویه بدون الکل استفاده کرد؟

چرا باید از دهانشویه بدون الکل استفاده کرد؟ 1024 562 محصولات دهان و دندان بنسر

دهانشویه می تواند روال مراقبت از دهان شما را تقویت کند. انتخاب دهانشویه مناسب برای نیازهای شما یک سوال عالی را ایجاد می کند: آیا به دهانشویه بدون الکل نیاز داریم؟ مزایای دهانشویه بدون الکل را بررسی کنیم که کدام مواد به شما در دستیابی به اهداف بهداشت دهان و دندان کمک می کند.

چرا باید از دهانشویه بدون الکل استفاده کرد؟

بسیاری از دهانشویه های بازار حاوی الکل بویژه اتانول هستند اما نه به دلیلی که شما فکر می کنید. در حدود 20 درصد ، غلظت الکل به اندازه ای نیست که باکتری های ایجاد کننده بو و پوسیدگی را در دهان شما از بین ببرد. در عوض ، الکل فرمول را تثبیت می کند و به عنوان عامل حامل مواد فعال ضروری مانند منتول یا اکالیپتول عمل می کند.

با این وجود ، امروزه بسیاری از دهانشویه های بدون الکل وجود دارد. برخی از این مزایا را برای انتخاب فرمول غیر الکلی بررسی کنید:

  • الکل موجود در دهانشویه می تواند باعث احساس سوزش ناخوشایند دهان شود. فرض کنید از سندرم سوزش دهان یا سایر تحریکات دهانی رنج می برید. در این صورت ، ممکن است بخواهید یک دهانشویه بدون الکل را انتخاب کنید تا از تشدید وضعیت شما جلوگیری شود.
  • با خشکی دهان مبارزه کنید. الکل به عنوان عامل خشک کننده عمل می کند و تولید بزاق را مهار می کند. فرض کنید شما به دلیل عوارض جانبی دارویی ، پرتودرمانی یا بیماری های سیستمیک ، دچار خشکی دهان یا جریان بزاق پایین می شوید. در این صورت ، شستشوی دهان بدون الکل می تواند مزایای مورد نیاز شما را بدون عوارض خشک شدن تأمین کند.
  • از ترمیم های کامپوزیتی محافظت کنید. مطالعات انجام شده توسط مجله دندانپزشکی محافظه کار و مجله بین المللی دندانپزشکی نشان می دهد که دهانشویه های بدون الکل در مقایسه با دهانشویه های حاوی الکل تأثیر بهتری بر رنگ ، سختی و سایش ترمیم های کامپوزیت دندان دارند.
  • کودکان ، نوجوانان و افرادی که به الکل اعتیاد دارند را محافظت می کنید. اگر به طور تصادفی یا عمدا توسط کودکان یا نوجوانان قورت داده شود ، غلظت 20 درصد الکل می تواند باعث بیماری و مسمومیت شود
دهانشویه دندان های حساس بنسر

دهانشویه دندان های حساس بنسر

انواع دهانشویه های بدون الکل

دهانشویه های بدون الکل می تواند از پوسیدگی دندان ، بیماری های پریودنتال ، خشکی دهان ، هالیتوز و ایجاد پلاک و تارتار جلوگیری کند. آنها همچنین می توانند به سفید شدن دندان های شما کمک کنند. برای رسیدن به اهداف بهداشت دهان و دندان خود به دنبال مواد زیر باشید:

  • دهانشویه فلوراید ،فلوراید این ماده معدنی طبیعی به تقویت مینای دندان کمک می کند تا به دندان های شما در برابر حفره ها و پوسیدگی مقاومت کند.
  • کلرید استیل پیریدینیم. این ضد عفونی کننده باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های ایجاد کننده پلاک و بوی بد دهان را از بین می برد.
  • کلرهگزیدین گلوکونات. این ضد میکروبی باعث کاهش پلاک می شود و به کنترل التهاب لثه کمک می کند.
    پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن. این ماده سفید کننده به سفید شدن دندان ها کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده طبیعی. برخی از ترکیبات موجود در روغن های ضروری مانند منتول ، اکالیپتوس ، تیمول و سایر مواد طبیعی مانند آلوئه ورا دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می توانند با پلاک ها مبارزه کنند.

بسیاری از دهانشویه های بدون الکل برای کمک به رفع نیازهای دهان و دندان وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که این دهانشویه ها هرگز نباید مسواک زدن و تمیز کردن بین دندان های شما را با نخ یا سایر وسایل بین دندانی جایگزین کنند. در عوض ، یک دهانشویه پیدا کنید که مکمل روال معمول مراقبت از دندان شما باشد. متخصصین دندانپزشکی دهانشویه های بدون الکل بنسر را برای بهبود سلامت دهان و دندان شما توصیه می کنند.