حس بویایی از طریق زبان

بویایی از طریق زبان

حس بویایی از طریق زبان

حس بویایی از طریق زبان 288 175 محصولات دهان و دندان بنسر

حس بویایی از طریق زبان :

 

به گفته محققان در مرکز احساسات شیمیایی مونل در فیلادلفیا ، مشخص شد زبان شما به غیر از بینی در تشخیص بو کمک می دهد.

تصور می شد که چشایی و بویایی حواس مستقلی هستند که تا زمانی که ورودی هر یک از آنها به مغز نرسد ، تعامل ندارند.

مطالعه جدید اوزدنر نشان داد که حسگرهای تشخیص بو در بینی (گیرنده های بویایی عملکردی) در سلول های چشایی زبان ما نیز وجود دارند. محققان گفتند که این امر نشان می دهد که فعل و انفعالات بین حس بویایی و چشایی ممکن است از طریق زبان شروع شود و نه در مغز.

آنها گفتند که یافته های آنها می تواند به روش های جدیدی برای اصلاح طعم مواد غذایی برای ارتقا. غذای سالم منجر شود.

اوزدنر ، یک زیست شناس سلولی ، در یک مصاحبه  گفت: “تحقیقات ما ممکن است به شما توضیح دهد که چگونه مولکول های بو درک ذائقه را تعدیل می کنند.” “این ممکن است منجر به ایجاد اصلاح کننده های چشایی مبتنی بر بو شود که می تواند به مقابله با نمک ، قند و چربی اضافی مرتبط با بیماری های مرتبط با رژیم غذایی مانند چاقی و دیابت کمک کند.”

نتایج یک سری آزمایشات آزمایشگاهی در 24 آوریل در مجله Chemical Sences منتشر شد.

محققان گفتند که عطر و طعم متمایز اکثر غذاها و نوشیدنی ها بیشتر از بو و مزه است. طعم و مزه برای اندازه گیری مقدار مواد مغذی و خطر احتمالی آنچه مردم در دهان خود قرار می دهند تکامل یافته است. بو در مورد طعم و مزه اطلاعاتی را فراهم می کند: آیا آن موز ، شیرین بیان یا گیلاس است؟ مغز این اطلاعات را با هم ترکیب می کند.

اوزدنر گفت: “وجود گیرنده های بویایی و گیرنده های چشایی در همان سلول فرصت های هیجان انگیزی را برای مطالعه تعاملات بین محرک های بو و طعم روی زبان فراهم می کند.”

علاوه بر ارائه بینش جدید در مورد چگونگی تعامل بو و طعم ، این تحقیق همچنین می تواند به درک بهتر چگونگی تشخیص بویایی توسط سیستم بویایی کمک کند.

مولکولهایی که اکثر 400 نوع گیرنده بویایی عملکردی را در افراد فعال می کنند ناشناخته است.

محققان امیدوارند یاد بگیرند که گیرنده های بویایی معمولاً در یک نوع خاص از سلولهای چشایی مانند سلولهای شیرین یا ردیاب نمک قرار دارند.

آنها همچنین به چگونگی تغییر مولکولهای بو در پاسخ سلولهای چشایی و درک چشایی ما می پردازند.

پیشنهاد بنسر برای داشتن سلامت دهان و دندان بالا استفاده از دهان شویه ی کامل است.

منبع مفاله