چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها

چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها

چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها

چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها 700 430 محصولات دهان و دندان بنسر

چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها :

طبق تحقیقات انجمن دندانپزشکان نروژ ، حدود 40٪ از افراد 18 ساله در دندان هایشان آسیب اسیدی دارند. مردم اغلب نوشیدنی های شیرین را با پوسیدگی دندان مرتبط می کنند ، اما آیا می دانید نوشیدنی های بدون قند نیز می توانند کاملاً اسیدی باشند؟ هرچه مقدار pH کمتر باشد ، آسیب دیدگی بیشتری برای دندان های شما دارد. لیمو با pH فقط 2.4 یکی از سخت ترین آسیب رسان ها به دندانهای شماست. به همین دلیل است که باید مراقب همه نوشیدنی های حاوی اسید سیتریک باشید که می توانید از لیمو بدست آورید.

میزان ph در مواد غذایی

میزان ph در مواد غذایی

در اینجا چند نکته در مورد جلوگیری از آسیب های اسیدی به دندان ها آورده شده است:

از قرار گرفتن مداوم در معرض نوشیدنی و غذاهای ترش خودداری کنید

از نظر سلامتی ممکن است بهتر باشد نوشیدنی های اسیدی را در طول روز پخش کنید به جای اینکه در یک جلسه مقدار زیادی بنوشید ، اما این برای دندان های شما بسیار مضر است. قرار گرفتن مداوم دندان های شما در معرض نوشیدنی های اسیدی در طول روز باعث می شود که مینای دندان نرم و فاقد جای بهبودی باشد. راهی برای محدود کردن آسیب در صورت تمایل به نوشیدن نوشیدنی های ترش می تواند این باشد که دهان خود را بعد از نوشیدن یا خوردن چیزهایی با PH پایین با آب بشویید ، تا سطح اسیدی دهان شما کاهش یابد.

 استفاده از نی

اگر برای کاهش مصرف نوشیدنی های اسیدی مشکل دارید ، یک نی ممکن است به برخی کمک کند. هر چنذ دندان های شما هنوز در معرض نوشیدنی ترش قرار می گیرند

3 نکته برای مسواک زدن برای جلوگیری از آسیب دیدن اسیدی دندان

دندان های خود را مستقیماً بعد از نوشیدن نوشیدنی های اسیدی یا غذا ، مسواک نزنید. این اسید مینای دندان را نرم و در هنگام مسواک زدن مستعد آسیب می کند.
از یک مسواک و خمیر دندان نرم با ساینده ملایم تر ، مانند خمیر دندان حساس یا خمیر دندان مخصوص برای محافظت از مینا استفاده کنید.
فراموش نکنید که هر روز از فلوراید استفاده کنید ، چه در خمیر دندان و چه در دهانشویه.

لیست نوشیدنی های اسیدی و مقدار اسیدی بودن آن ها

Pepsi 2,40

Coca-cola 2,50

Battery 2,60

Coca Cola Light 2,80

Pepsi max 2,90

Sprite Zero 2,90

Coca Cola Zero 2,90

7UP 3,20

7UP Light 3,30

Nestea Lemon 3,30

Nestea Peach 3,50

Fanta Orange 3,75