چگونه از دندان های خود در برابر “اسید” محافظت کنیم؟

چند نکته برای جلوگیری از آسیب اسیدی به دندانها

چگونه از دندان های خود در برابر “اسید” محافظت کنیم؟

چگونه از دندان های خود در برابر “اسید” محافظت کنیم؟ 700 430 محصولات دهان و دندان بنسر

چگونه از دندان های خود در برابر “اسید” محافظت کنیم؟

فرسایش دندان یک مشکل بسیار رایج در بین همه است. فرسایش عبارت است از از دست دادن بافت سخت دندان در نتیجه فرایند شیمیایی که شامل باکتری نمی شود.

بنابراین ، هر اقدامی که توسط افراد انجام می شود و ممکن است به محیط اسیدی دهان منجر شود ، می تواند دندان ها را به طور بالقوه ساییده کند. یک گام مهم برای جلوگیری از فرسایش دندان باید شناسایی افرادی باشد که در معرض فرسایش دندان هستند. عوامل خاصی ، که به دو صورت بیرونی یا ذاتی طبقه بندی می شوند ، به عنوان عوامل پیش بینی کننده حساسیت به فرسایش دندان شناخته شده اند.

دهانشویه فلوراید بنسریک مثال از عوامل خارجی که می تواند باعث فرسایش دندان شود منابع غذایی اسیدهایی مانند: مرکبات و آب میوه ها ، سایر میوه ها/آب میوه های اسیدی ، نوشیدنی های گازدار ، نوشیدنی های اسیدی ورزشی ، آب نبات های با طعم میوه های اسیدی ، شراب ، سیب ، سس سالاد ، سرکه و چای گیاهی اسیدی را حفظ می کند. نشان داده شده است که فراوانی مصرف مواد غذایی اسیدی می تواند تأثیر عمیقی بر سایش دندان های فرسایشی داشته باشد. بنابراین ، اساسی ترین و کاربردی ترین توصیه ای که باید به بیمار داده شود ، کاهش دفعات دریافت آن عنصر فرسایشی خاص رژیم غذایی است.

دمای یک نوشیدنی اسیدی بر فرسایش آن تأثیر می گذارد. مصرف این نوشیدنی به صورت یخ اثر فرسایشی آن را کاهش می دهد. علاوه بر این ، نشان داده شده است که استفاده از نی باعث کاهش زمان تماس اسید با بافت دندان می شود ، به شرطی که نی در پشت دهان در محل خود نگه داشته شود. استفاده از نی به این روش نباید به عنوان جایگزینی برای رژیم پیشگیرانه که شامل کاهش دفعات مصرف نوشیدنی های اسیدی است ، استفاده شود.

علاوه بر این ، استفاده از داروهای اسیدی هنگامی که برای استفاده مکرر در مدت زمان طولانی تجویز می شوند ، دندان ها را مستعد فرسایش دندان می کند. یک نمونه از داروهای اسیدی که ممکن است دارای پوسیدگی باشند ، ویتامین C ، آسپرین و آهن است. جالب است که شغل شخص ممکن است در این زمینه نقشی داشته باشد. فرسایش دندان در بین افرادی گزارش شده است که مستقیماً در محل کار خود در معرض بخار اسید یا آئروسل قرار دارند. این شامل کارگران در کارخانه های تولید باتری ، کارخانه های گالوانیزه و صنایع کود می شود. علاوه بر این ، شناگران رقابتی در استخرهای شنا با کلر گاز نامناسب نیز با فرسایش دندان ها ارتباط دارند. مسواک زدن مکرر دندانها با استفاده از دندانهای ساینده که توسط برخی افراد آگاه به زیبایی انجام می شود ، ممکن است سطح دندان را به دلیل تأثیر آن یا از بین بردن لایه بیرونی محافظتی بیشتر کانی شده دندانها مستعد فرسایش کند.

اهمیت ویتامین ها در سلامت دهان و دندان

فرسایش دندان به دلیل عوامل ذاتی ناشی از رسیدن اسید معده به حفره دهان و دندانها و اعمال منظم بافتهای سخت دندان در طی چند سال است. این ممکن است نتیجه استفراغ مزمن و نارسایی مداوم باشد. برخی از بیماران ممکن است از وضعیت پزشکی زمینه ای خود آگاه نباشند ، اما در جستجوی درمان برای وخامت وضعیت دندان های خود ، دندانپزشک ممکن است اولین پرسنل مراقبت های بهداشتی باشد که اختلال پزشکی زمینه ای را مشاهده کرده است. دیگران ممکن است وضعیت خود را به عنوان یک اختلال تشخیص ندهند ، به ویژه در بیماران مبتلا به بی اشتهایی/پرخوری ، و بنابراین تا زمانی که شروع به تأثیر بر زیبایی ، عملکرد یا راحتی دندان های خود نکند ، به دنبال مراقبت پزشکی نیستند. در این موارد باید یک مراجعه مناسب به پزشک مربوطه در نظر گرفته شود.

این یک روش معمول در بین افراد است که دهان خود را با مسواک زدن با مسواک بعد از یک چالش اسیدی ، مانند استفراغ یا برگشت ، مانند یک اختلال خوردن ، تازه کنند. خطر مسواک زدن بلافاصله پس از یک چالش اسیدی باید مورد تاکید قرار گیرد. به بیمار توصیه می شود از “تکنیک تاخیر زمان” مانند اجازه دادن حداقل 30 دقیقه قبل از مسواک زدن استفاده کند.

فرسایش دندان یک مشکل بسیار رایج در بین همه است. فرسایش عبارت است از از دست دادن بافت سخت دندان در نتیجه فرایند شیمیایی که شامل باکتری نمی شود. بنابراین ، هر اقدامی که توسط افراد انجام می شود و ممکن است به محیط اسیدی دهان منجر شود ، می تواند دندان ها را به طور بالقوه ساییده کند.

دهانوشیهمتأسفانه ، به دلیل ظاهر صاف و براق ، بیمار به سختی می تواند فرسایش اولیه مینای دندان را تشخیص دهد. حتی هنگامی که تشخیص داده می شود ، آنها به ندرت به دنبال درمان هستند تا به مرحله پیشرفته برسد ، هنگامی که یا حساس می شود یا بر زیبایی تشخیص و درمان زودهنگام تأثیر می گذارد ، به عهده متخصصان دندانپزشکی است. معاینات منظم دندانپزشکی امکان تشخیص زودهنگام فرسایش دندان را فراهم می کند و می توان بلافاصله مدیریت مناسب را تعیین کرد. روشهای مفید عبارتند از: استفاده دوره ای از وارنیش یا ژل فلوراید می تواند مقاومت دندانها را در برابر حمله فرسایشی بیشتر افزایش دهد.

ممکن است از افراد پرخطر خواسته شود که روش بهداشت دهان خود را تغییر دهند. استفاده از مسواک سایشی کم با فلوراید یا بی کربنات زیاد حاوی خمیر دندان اما ساینده کم. استفاده منظم از عامل ماده مجدد (به عنوان مثال ، دهانشویه فلوراید ، قرص فلوراید) برای همه افرادی که مستعد فرسایش دندان هستند توصیه می شود. تمرین شیشه شیر مداوم یا قبل از خواب.

منبع