کاربرد ذغال اکتیو کربن در بهداشت و سلامت

اکتیو کربن

کاربرد ذغال اکتیو کربن در بهداشت و سلامت

کاربرد ذغال اکتیو کربن در بهداشت و سلامت 224 148 محصولات دهان و دندان بنسر

زغال فعال یک درمان طبیعی قوی است که برای به دام انداختن سموم و مواد شیمیایی در بدن استفاده می شود و به آنها اجازه می دهد تا خارج شوند تا بدن آنها را دوباره جذب نکند.

زغال فعال چگونه کار می کند؟

زغال فعال با به دام انداختن سموم و مواد شیمیایی در میلیون ها منافذ ریز خودش، کار می کند.

سطح متخلخل ذغال فعال دارای بار الکتریکی منفی است که باعث پیوند سموم و گاز با آن می شود. توجه به این نکته مهم است که زغال فعال ذغالی نیست که در منقل کبابی  شما استفاده می شود. زغال چوب منقل  مملو از سموم و مواد شیمیایی است و هرگز نباید مصرف شود

هر زمان که زغال فعال مصرف می کنید ، ضروری است که روزانه 12-16 لیوان آب بنوشید. اگر مقادیر کافی آب به طور هم زمان مصرف نشود ، زغال فعال می تواند باعث کم آبی بدن شود. علاوه بر این ، این امر به دفع سریع سموم کمک می کند و از یبوست ناشی از برخی افراد جلوگیری می کند

دندانها را سفید می کند

آیا دندان های شما از قهوه ، چای ، شراب یا توت لکه دار شده است؟ خمیر دندان زغال فعال با تغییر تعادل PH در دهان ، به جلوگیری از ایجاد حفره ، بوی بد دهان و بیماری های لثه به سفید شدن دندان کمک می کند و سلامت دهان را بهبود می بخشد.

این ماده با جذب پلاک و ریزه کاری های میکروسکوپی که دندان ها را لک می کند آنرا سفید می کند. این استفاده از زغال فعال مقرون به صرفه و یک راه حل کاملا طبیعی برای لبخند روشن است.

گاز و نفخ را تسکین می دهد

استفاده از زغال فعال که اغلب نادیده گرفته می شود ،باعث کاهش نفخ شکم است.

توصیه های مربوط به دوز مصرفی برای کاهش گاز و نفخ: 500 میلی گرم یک ساعت قبل از یک وعده غذایی معمولی تولید کننده گاز ، همراه با یک لیوان آب کامل مصرف کنید. بلافاصله بعد از آن یک لیوان آب اضافی دنبال کنید تا به وارد شدن زغال به سیستم شما کمک کند ، جایی که می تواند با عناصر تولید کننده گاز متصل شود

مسمومیت با الکل را درمان می کند و به جلوگیری از خماری کمک می کند

در حالی که زغال فعال الکل را جذب نمی کند ، اما به سرعت به سموم دیگر سموم بدن کمک می کند که منجر به مسمومیت می شوند

پاکسازی کپک

خمیردندان ذغالی

خمیردندان ذغالی

کپک سمی باعث افسردگی ، نارسایی کلیه و کبد ، کاهش عملکرد مغز ، بیماری قلبی ، سوزش چشم ، سردرد ، استفراغ ، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و ناراحتی شدید تنفسی می شود.

خانه هایی که دچار نم گرفتگی شده اند می توانند محیطی را برای رشد کپک ایجاد کنند. تهویه ضعیف به این مشکل کمک می کند و حمام ها ، زیرزمین ها و اتاق های لباسشویی خصوصاً مستعد رشد کپک هستند.

 فیلتراسیون آب

زغال فعال ناخالصی های موجود در آب از جمله حلال ها ، سموم دفع آفات ، ضایعات صنعتی و سایر مواد شیمیایی را به دام می اندازد. به همین دلیل است که از آن در سیستم های فیلتراسیون آب در سراسر جهان استفاده می شود. با این حال ، ویروس ها ، باکتری ها و مواد معدنی آب سخت را به دام نمی اندازد.

سلامت پوست و بدن

درمان بوی بد بدن و آکنه و رفع ناراحتی از گزش حشرات ، بثورات ناشی از پیچک سمی یا بلوط سمی و گزش مار موثر است.

بعد از نیش پشه یا نیش زنبور عسل ، یک کپسول زغال فعال را با ½ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و روی محل آسیب دیده بکشید. هر 30 دقیقه دوباره درخواست دهید تا خارش و ناراحتی از بین برود. همانطور که زغال فعال تقریباً هرچیزی را لمس می کند ، با باند بپیچید.

برای درمان آکنه ، یک کپسول زغال فعال را با دو قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و روی صورت را صاف کنید. بگذارید خشک شود و کاملاً آبکشی شود. ذغال فعال با سموم محیطی و کثیفی که در ایجاد آکنه نقش دارند ، متصل می شود. همچنین برای درمان های لکه ای مناسب است

دستگاه گوارش پاکسازی کنید

استفاده از زغال فعال با از بین بردن سمومی که باعث واکنش های آلرژیک و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند ، به دستگاه گوارش سالم کمک می کند. با حذف سموم از سیستم خود ، می توانید درد مفاصل را کاهش دهید ، انرژی را افزایش دهید و عملکرد ذهنی را افزایش دهید.

 ضد پیری

استفاده از زغال فعال شامل جلوگیری از آسیب سلول به کلیه و کبد و همچنین حمایت از غدد فوق کلیوی سالم است. پاک کردن سموم و مواد شیمیایی به طور معمول از بدن ضروری است.

افزایش سن بخشی طبیعی از زندگی است ، اما به دلیل بار سمی که از طریق غذا ، خانه و محل کار و محیط اطراف در معرض آن هستیم ، برای جلوگیری از پیری قبل از بلوغ باید از شر آنها خلاص شویم.

کلسترول بالا را کاهش می دهد

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که زغال چوب فعال کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب را به اندازه برخی داروهای تجویزی افزایش می دهد.

منبع مقاله:

Top 10 benefits of using activated charcoal