چگونه بعد از کشیدن دندان عقل بخوابیم

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل بخوابیم

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل بخوابیم

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل بخوابیم 300 168 محصولات دهان و دندان بنسر

دندان عقل آخرین مجموعه دندان های آسیایی هستند که در پشت دهان شما یافت می شوند. آنها معمولاً بین 18 تا 24 سالگی به طور کامل از طریق لثه های شما ظاهر می شوند.

برداشتن دندان عقل رایج ترین جراحی دندانپزشکی است. دندانپزشکان اغلب توصیه می کنند اگر دندان عقل شما باعث مشکلات دندانی شده است یا اگر فکر می کنند دندان عقل ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند ، دندان های عقل خود را بردارید.

برداشتن دندان عقل توسط جراحی معمولاً باعث تورم فک ، کبودی و درد می شود که ممکن است شما را در خوابیدن دچار مشکل کند

بیایید راههایی را بررسی کنیم که می توانید ناراحتی خود را به حداقل برسانید و شانس خواب راحت خود را افزایش دهید.

نحوه خواب بعد از کشیدن دندان عقل

برخی از افراد بعد از کشیدن دندان عقل درد بیشتری نسبت به دیگران تجربه می کنند ، اما تقریباً همه دچار برخی ناراحتی ها هستند. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید هنگام تلاش برای خوابیدن درد را به حداقل برسانید.

  • هرگونه مسکنی را که تجویز شده است مصرف کنید اگر جراح دندانپزشک برای شما مسکن تجویز کرده است ، باید آنها را طبق دستور مصرف کنید.
  • ایبوپروفن مصرف کنید اگر داروهای ضد درد دیگری برای شما تجویز نشده است می توانید ایبوپروفن مصرف کنید. این به شرطی است که شما هیچ نوع شرایط خاص پزشکی ندارید که ممکن است با آن تداخل داشته باشد تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک دوز 400 میلی گرم ایبوپروفن بهتر از مصرف دوز 1000 میلی گرم تایلانول است و مصرف هر دو ایبوپروفن و تیلنول حتی می تواند در تسکین درد از هر دو دارو به تنهایی موثرتر باشد. اطمینان حاصل کنید که از حداکثر دوزهای روزانه تجاوز نکنید و دستورات جراح خود را دنبال کنید.
  • یک محیط خواب راحت برای خود ایجاد کنید تاریک نگه داشتن اتاق و خنک نگه داشتن آن و پیروی از سایر عادات قبل از خواب که ممکن است به شما در کاهش درد کمک کند.
    سر خود را بالا ببرید. سعی کنید با استفاده از بالش اضافی در شب سر خود را بالا ببرید تا به کاهش تورم و تقویت لخته شدن کمک کند.
  • به پهلو بخوابید خوابیدن به پهلو به شما این امکان را می دهد که راحتتر سر خود را روی بالش قرار دهید در مقایسه با خوابیدن به پشت.
  • یخ بزارید. براساس مطالعات انجام شده  که نشان می دهد یخ در چند روز اول پس از کشیدن دندان عقل به کاهش تورم کمک می کند. می توانید یک بسته یخ پیچیده شده در پارچه را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی فک خود بمالید.

دستورالعمل های دیگر جراح خود را دنبال کنید. ایده خوبی است که از توصیه های دیگری که جراح برای کاهش علائم به شما می دهد پیروی کنید.

هنگام خواب بعد از کشیدن دندان عقل از چه مواردی باید اجتناب کرد

هنگام بهبودی از کشیدن دندان عقل ، مهم است که مراقب باشید لخته های خونی ایجاد شده در زخم ها ، به ویژه در 24 ساعت اول ، از بین نروند. از بین رفتن یا تشکیل نادرست لخته خون می تواند باعث بیماری شود که به آن سوکت خشک می گویند. این یکی از شایع ترین عوارض جراحی دندان عقل است.

برای به حداقل رساندن خطر عوارض ، بهتر است از عادات زیر اجتناب کنید:

  • صاف به پشت بخوابید. پروتکل RICE برای استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع معمولاً برای ارتقاء بهبود آسیب توصیه می شود. از یک یا دو بالش اضافی برای بلند کردن و نگه داشتن سر هنگام خواب استفاده کنید.
  • در 24 ساعت اول از مسواک زدن در اطراف محل جراحی خودداری کنید تا لخته خون جدا نشود.
  • مهم است که استراحت کافی داشته باشید تا به بدن خود زمان لازم برای بهبودی خود را بدهید.
  • الکل و دخانیات هر دو می توانند توانایی بدن شما را در درمان خود مختل کنند. ایده خوبی است که حداقل تا 24 ساعت پس از عمل از این فعالیت ها و در حالت ایده آل تا زمان بهبود کامل خودداری کنید.

آیا بعد از برداشتن دندان عقل باید با پانسمان گاز بخوابید؟

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل بخوابیم

هدف از استفاده از گاز این است که به بدن شما کمک کند تا با اعمال فشار ملایم بر زخم ، زخم را لخته کند. هرگز نباید با گاز در دهان بخوابید زیرا این یک خطر احتمال خفگی است.

همچنین بسیار مهم است که مراقب باشید هنگام خوابیدن با گاز در دهان خود به خواب نروید ، به ویژه اگر از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است باعث خواب آلودگی شوند.

بهبودی کامل پس از برذاشتن دندان عقل ممکن است هفته ها طول بکشد ، اما مراقبت خوب از زخم ها می تواند به شما در کاهش زمان بهبودی کمک کند. برخی از عادات صبحگاهی که ممکن است به شما کمک کند عبارتند از:

  • مصرف هرگونه دارویی که پزشک تجویز کرده است
  • ارزیابی علائم عفونت یا سایر عوارض
  • صورت خود را با یک کیسه یخ یا سبزیجات یخ زده که در یک پارچه پیچیده شده است فریز کنید .
  • پس از 24 ساعت اول ، دهان خود را به آرامی با دهانشویه ضدعفونی کننده بشویید تا به از بین بردن باکتری هایی که می توانند منجر به عفونت شوند کمک کند.
  • برای خوردن صبحانه از غذاهای نرم مانند تخم مرغ و اسموتی استفاده کنید که بعید است زخم های شما را تحریک کند

طبیعی است که پس از برداشتن دندان عقل خود کمی احساس ناراحتی کنید. مصرف داروهای مسکن طبق تجویز پزشک ، ایجاد محیط راحت برای خواب و بالا نگه داشتن سر ممکن است به شما در کنترل درد و تورم هنگام تلاش برای خواب کمک کند.