چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی

چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی

چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی 150 150 محصولات دهان و دندان بنسر

چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی :

خمیردندان کودک 7 تا 13 سال بنسر

خمیردندان کودک 7 تا 13 سال بنسر

 

با بزرگتر شدن کودک ، دندان های شیری خود را از دست می دهند و دندان های اصلی پدیدار می شود. در این مرحله ، تمیز نگه داشتن دندان و لثه آنها برای شما بسیار مهم است تا از رشد سالم آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک والدین ، داشتن سوالی در مورد چگونگی ادامه مراقبت از دندان های کودک طبیعی است.

 

چرا مسواک زدن برای کودکان 6 تا 12 سال مهم است؟

 

تمیز نگه داشتن دندانهای کودک قسمت مهمی از برنامه روزمره اوست. دقیقاً مانند نوجوانان، دندان های آنها نیز مستعد پوسیدگی هستند. اگرچه دندان های شیری در نهایت می ریزند ، اما شما هنوز هم باید مراقب آنها باشید. پوسیدگی دندان های شیری می تواند باعث درد کودک شما شود و ممکن است برداشته شود. این می تواند باعث حرکت دندان های دیگر آنها شود و فضای دندان های اصلی را کاهش دهد

چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی

نکاتی درباره نحوه مسواک زدن دندان های کودک خود

در مراحل اولیه کودکی ، نحوه مسواک زدن دندان های کودک تا حدی شبیه کاری است که شما در دوران کودکی کودکان نوپا انجام داده اید. با این حال ، بین سنین 6-12 سال ، نقاط عطف زیادی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

 

سنین 6-8 سالگی

شما هنوز هم باید مسواک زدن دندان های کودک خود را بر عهده بگیرید. اجازه دادن به آنها برای بهبود تکنیک

خوب است. با این حال ، هنوز هم باید خودتان مسواک بزنید. با نزدیک شدن به سن 8 سالگی ، می توانید به آنها اجازه دهید مسواک بزنند ، اما هنوز باید نظارت داشته باشید.

مسواک زدن باید آخرین کاری باشد که آنها قبل از خواب انجام می دهند ، و باید به یک مناسبت دیگر در طول روز انجام شود. دندان های آنها را به مدت دو دقیقه با یک مسواک دستی به اندازه کودک ، نرم یا متوسط ​​مسواک بزنید. همچنین می توانید از برس برقی استفاده کنید.

از مقدار خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه نخود استفاده کنید. این پیشنهاد بین 1350ppm و 1500ppm فلوراید است و کمتر از 1000ppm نیست.

پس از مسواک زدن ، کودک شما باید خمیردندان را تف کند اما نباید آن را با آب بشویید. این باعث می شود که یک لایه تقویت کننده فلوراید روی دندان های آنها باقی بماند.

 

سنین 9-12 سالگی

چگونه از دندانها و لثه های کودک خود مراقبت کنیم: سن 6-12 سالگی

در حدود 9 سالگی ، به کودک شما اجازه داده می شود که دندان های خود را مسواک بزند. مقداری نظارت هنوز لازم خواهد بود. در بیشتر موارد ، کودکان باید بتوانند این کار را به طور مستقل انجام دهند.

اطمینان حاصل کنید که آنها به مدت دو دقیقه مسواک می زنند و از یک خمیر دندان با فلوراید 1350-1500 ppm به اندازه نخود در مسواک دستی یا برقی استفاده می کنند. آنها با خیال راحت می توانند از انواع خمیر دندان بزرگسالان به جای انواع کودک استفاده کنند.

پس از مسواک زدن ، کودک باید خمیردندان را تف کند ، اما با آب شستشو ندهد. با این کار غلظت فلوراید روی دندان ها حفظ می شود.

 

نکاتی در مورد نحوه مسواک زدن آسان تر

با بزرگتر شدن کودکان ، به احتمال زیاد از مرحله ای عبور می کنید که همکاری با مسواک زدن برای آنها دشوار است. هدف در حال حاضر ثبات و حفظ مسواک زدن منظم است ، به ویژه هنگامی که کودک شما شروع به مسواک زدن دندان های خود می کند. اگر همچنان مسواک زدن برای آنها یک چالش است ، یادتان باشد که پشتکار داشته باشید و به آنها بگویید که مسواک زدن نمی تواند به طور کلی بر سلامت کلی آنها تأثیر بگذارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید اطمینان از مسواک زدن منظم روزانه در شب و یک بار دیگر در روز است. همچنین می توانید با الگوبرداری از رفتار خوب مراقبت از دهان و دندان ، بخشی را بازی کنید. نشان دادن اینکه شما به عنوان بخشی از برنامه روزمره خود مرتباً مسواک می زنید و نخ دندان می کشید ، به ایجاد عادت های خوب در زندگی کودک کمک می کند.