نکاتی درباره نخ دندان

نخ دندان بنسر

نکاتی درباره نخ دندان

نکاتی درباره نخ دندان 800 450 محصولات دهان و دندان بنسر

نکاتی درباره نخ دندان

همه می دانیم که نخ دندان بخش مهمی از روال بهداشت دهان و دندان است. با این حال ، بسیاری از افراد در مورد نحوه استفاده از نخ دندان ، زمان استفاده از نخ دندان و اینکه چرا اینقدر مهم است ، سوالاتی دارند.

آیا استفاده مجدد از نخ دندان مشکلی ندارد؟ از نظر حرفه ای ، یک رشته نخ دندان فقط باید یک بار استفاده شود. این بدان معناست که هر رشته نخ دندان قابلیت تاثیرگذاری به موقع را دارد. در غیر این صورت ، استفاده دوم یا مداوم از آن رشته می تواند صدماتی به همراه داشته باشد. استفاده مجدد از نخ دندان می تواند انواع مختلفی از مشکلات را ایجاد کند.

چرا استفاده روزانه از نخ دندان مهم است؟

نخ دندان کشیدن روزانه مهم است زیرا نخ دندان پلاک و ذرات غذا را بین دندان ها که به تارتار تبدیل می شوند از بین می برد. در صورت عدم درمان ، باعث التهاب لثه ، پریودنتیت و پوسیدگی دندان می شود. نخ دندان کشیدن موثرتر است ، بنابراین می توانید پلاک ، جرم یا باکتری ها را روی و بین دندان های خود بردارید. اگر نخ دندان بخشی از روال روزانه بهداشت دهان و دندان شما است ، نه تنها سلامت دهان و دندان شما را بهبود می بخشد ، بلکه می تواند سلامت کلی و ظاهر شما را نیز بهبود بخشد.

علاوه بر این ، غفلت از نخ دندان هر روز می تواند باعث بوی بد دهان شود و باکتری ها را در دهان خود بیش از آنچه که باید نگه دارید. اگر غذا به موقع از بین دندان های شما خارج نشود ، باعث ایجاد برخی مشکلات بوی عمده می شود. هیچ کس بوی غذاهای چند روزه و بدون یخچال را دوست ندارد. استفاده از نخ دندان دندان های شما را سالم و تنفس شما را تازه نگه می دارد.

آیا می توانید بیش از حد نخ دندان بکشید؟

با استفاده از نخ دندان زیاد به لثه های خود آسیب می رسانید. تحریک و فشار مداوم بر لثه ها می تواند باعث خونریزی و التهاب شود. با این حال ، آنچه که “نخ دندان زیاد” در نظر گرفته می شود می تواند بر اساس نوع غذای خورده شده ، بهداشت دهان و دندان و غیره متفاوت باشد. یک قاعده خوب این است که هر روز یکبار نخ دندان بکشید. نخ دندان کشیدن زیاد چیزی نیست که بتوانید از آن استفاده کنید ، فقط توجه داشته باشید که نخ دندان کشیدن زیاد می تواند باعث ناراحتی و سوزش شود.

3 فایده نخ دندان کشیدن که همه باید بدانند

همچنین باید در مورد نخ دندان کشیدن زیاد مراقب باشید. اگر از نخ دندان زیاد استفاده می کنید ، ممکن است به دلیل برخورد دندان ها یا سوزش لثه ، به دندان های شما آسیب برساند. مهم است که سعی کنید در تمیز کردن دندان ها ملایم باشید تا به بهترین نتیجه برسید. شما می خواهید از بیرون انداختن کمی دندان ها از هم ترازی جلوگیری کنید. اگر دندان ها روی هم قرار نگیرند ، این امر می تواند منجر به بریس دندان شود. بریس ها گران هستند و همچنین ممکن است ناراحت کننده نباشند ، بنابراین بهتر است نخ دندان بکشید و به آرامی مسواک بزنید.

یکی دیگر از عوارض نخ دندان کشیدن بسیار پوسیدگی دندان یا حساسیت دندان است. نخ دندان کشیدن بیش از حد باعث ضعیف شدن دندان ها می شود حتی اگر هر روز نخ دندان بکشید و سایر اقدامات لازم را برای سلامت دندان انجام دهید.

نخ دندان عموماً محکم است ، بنابراین می توانید آن را زیاد بکشید و به آن آسیب نرسانید ، اما اگر بیش از حد محکم کشیده شود ، باز هم می تواند پاره یا دچار پارگی شود. با این کار دیگر پلاک بین دندان ها برداشته نمی شود و در واقع فقط پلاک به اطراف منتقل می شود. اگر می خواهید به داشتن دندان ها و لثه های سالم ادامه دهید ، باید بیاموزید که چه قدرتی هنگام استفاده از نخ دندان مناسب است.

نحوه صحیح نخ دندان کشیدن

مهم این است که هنگام نخ دندان کشیدن ، نخ دندان را به درستی انجام دهید. متخصصان دندانپزشکی نکاتی را در مورد نحوه استفاده موثر از نخ دندان با بهترین نتایج با ما به اشتراک گذاشتند. اول از همه ، نخ دندان که استفاده می کنید باید نازک ، قابل انعطاف و صاف باشد تا بتواند به راحتی بین فضاهای تنگ نخ دندان بچرخد.

نخ را با زاویه 45 درجه نسبت به خط لثه ، مطمئن شوید که نخ را بین شست و انگشت اشاره خود قرار دهید. با استفاده از حرکت بالا و پایین ، نخ را بین هر جفت دندان مجاور هدایت کنید. نخ را در اطراف انگشت شست خود بپیچید و نخ را در فضای بین دو دندان بالا بکشید ، سپس نخ را با نخ پشت نخ بکشید. نخ دندان کشیدن مانند هر چیز دیگری در زندگی به تمرین نیاز دارد. هر بار استفاده از نخ دندان راحت تر می شود.

آیا نخ دندان می تواند بر سلامت کلی من تأثیر بگذارد؟

استفاده مجدد از نخ دندان بله ، استفاده روزانه از نخ دندان به طور موثر می تواند از مشکلات جدی سلامتی که در اثر پلاک و تجمع باکتری در دهان شما ایجاد می شود جلوگیری کند. شما باید هر روز از نخ دندان استفاده کنید زیرا اگر فقط یک بار در هفته این کار را انجام دهید ، پلاک های زیادی بین دندان ها ایجاد می شود و به مرور زمان می تواند باعث از بین رفتن دندان های شما شود.

نکاتی درباره نخ دندان