نکاتی برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن

نکاتی برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن

نکاتی برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن

نکاتی برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن 400 266 محصولات دهان و دندان بنسر

نکاتی برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن :

برای جلوگیری از هدر رفتن ، باید از میزان مصرف خود آگاه باشیم. فقط حدود پنج تا 10 درصد آب برای آشامیدن و پخت و پز و 20 درصد اضافی برای لباسشویی و شستشو استفاده می شود.

با کمال تعجب نیمی از آب در سرویس بهداشتی مصرف می شود و قسمت عمده ای از آن به دلیل مدیریت ناکارآمد آب در برنامه روزانه ما هدر می رود.

مسواک زدن یک قسمت حیاتی از بهداشت دهان و دندان است ، اما این بدان معنی نیست که بهداشت دهان و دندان باید بهانه ای برای هدر دادن آب باشد.

موارد زیر نکات ساده ای برای صرفه جویی در مصرف آب هنگام مسواک زدن است:

هنگام مسواک زدن شیر آب را ببندید. اگر به مدت دو دقیقه با باز بودن شیر آب مسواک بزنید ، هر بار مسواک زدن 12 لیتر آب را هدر می دهید. اگر هر فرد در یک خانواده چهار نفره دو بار در روز مسواک بزند ، این 100 لیتر آب در روز هدر می رود.

فشار آب شیر آب خود را محدود کنید. برای رطوبت و شستشوی مسواک فشار شدید آب لازم نیست.

اگر بعد از مسواک زدن از دستان خود برای شستشوی آب در دهان خود استفاده می کنید ، آب جاری که روی دست شما ریخته می شود هدر می رود. با استفاده از یک لیوان ، این آب را ذخیره کرده و شیر آب را ببندید.

قبل از مسواک زدن مسواک خود را خیس کنید. ممکن است از روی عادت بخواهید مسواک خود را بشویید ، اما بزاق دهان برای فعال کردن خمیر دندان کافی است. آب ممکن است خمیر دندان را رقیق کند و باعث می شود تا اثر کمتری داشته باشد. با استفاده از مسواک خشک بیشترین استفاده را از خمیردندان خود ببرید و در مصرف آب صرفه جویی کنید.

تف کن ، دهان خود را بعد از مسواک شستشو نده. اگرچه باورش سخت است ، اما می توانید بعد از مسواک زدن دهان خود را بشویید ، اما در واقع ، شستشو با آب باعث کاهش کارایی فلوراید خمیردندان می شود. در عوض ، از دهان شویه برای غرغره استفاده کنید و سپس دهانشویه را بیرون بریزید.

از مسواک زدن بیش از دو بار در روز خودداری کنید. مسواک زدن سه بار یا بیشتر در روز یا حتی بعد از هر وعده غذایی می تواند به لثه آسیب برساند و مینای دندان را فرسایش دهد. مسواک زدن به مدت دو دقیقه دو بار در روز برای حفظ بهداشت دهان و دندان و صرفه جویی در مصرف آب کافی است.

لوله کشی را بررسی کنید و وسایل کم مصرف را نصب کنید. به طور متوسط ​​گزارش شده است که 35 درصد از دست دادن آب به دلیل نشت لوله است. سینک ظرفشویی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا شیر آب یا لوله کشی زیر آن باعث می شود آب هنگام کار آب از آن خارج شود. اگر بعد از بستن شیر آب متوجه قطره قطره شدید ، شیر آب را تعمیر کنید. علاوه بر این ، نصب شیرهای جدید را در نظر بگیرید.

انتشار آگاهی. به اشتراک گذاشتن این نکات ساده با خانواده و دوستان ، به ویژه افراد کوچک ، تأثیر مثبتی بر محیط زیست می گذارد و باعث زنجیره ای از صرفه جویی در مصرف آب می شود.

اگر هر عضوی از خانواده هر روز این مراحل را انجام دهد ، با صرفه جویی در مقدار زیادی آب بدون اینکه حتی متوجه شوید ، تفاوت زیادی ایجاد خواهید کرد. بنابراین ، بیایید هوشیار شویم و ضمن صرفه جویی در مصرف آب ، دندان های خود را مسواک بزنیم.

منبع مقاله