غذاهای شگفت انگیز برای تقویت دندان ها قسمت اول

غذاهای تقویت کننده دندان

غذاهای شگفت انگیز برای تقویت دندان ها قسمت اول

غذاهای شگفت انگیز برای تقویت دندان ها قسمت اول 224 144 محصولات دهان و دندان بنسر

احتمالاً این جمله قدیمی را شنیده اید که “شما همان چیزی هستید که می خورید”. غذاها برای سلامت دهان و دندان از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. هر غذایی که وارد دهان می کنید بر سلامت دندان تأثیر می گذارد

دندان ها و غذا خوردن همیشه با هم هستند. بنابراین ، آیا شما غذاهای کافی برای دندانهای خود می خورید؟ دندان های سالم یکی از بهترین اقدامات سلامت کلی شماست. با وجود این همه سردرگمی در مورد رژیم های غذایی و تغذیه سالم ، چرا هرگز روی سلامت دندان تمرکز نکرده ایم؟ ارتباط دهان و بدن بهترین راه برای تعیین تغذیه مناسب است.

نگران نباشید – غذاهایی که دندان ها را تقویت می کنند در واقع خوشمزه هستند! این غذاهای خوشمزه را به رژیم روزانه خود اضافه کنید و دندان های شما از شما تشکر می کنند.

مشکل اکثر مردم این است که شما از غذاهایی که دندان های شما را تقویت می کنند آگاهی ندارید. در این مقاله چند ماده غذایی برتر برای رژیم غذایی و سلامت دندان ها آورده شده است.

1) آووکادو

این روزها ، به نظر نمی رسد یک روز بدون دیدن آووکادو روز نشود! آنها آنقدر محبوب هستند که حتی رستوران هایی که مخصوص غذاهای آووکادو هستند نیز افتتاح شده اند. آووکادو واقعاً می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد ، و برای رژیم غذایی برای سلامت دندان بسیار مناسب است.

گوشت آووکادو پر از فیبر پروبیوتیک است که باعث هضم سالم می شود. این نوع فیبرها باکتریهای پروبیوتیک را در میکروبیوم دهان و روده شما تغذیه می کنند. هضم سالم برای سلامت کلی بدن و رفاه مهم است. گفته شد . بنابراین اگر به دنبال حداکثر فیبر در بدن خود هستید ، می توانید این موارد را انتخاب کنید.

علاوه بر فیبر ، آووکادو مملو از اسیدهای چرب مهم است. این اسیدهای چرب به شما کمک می کند تا مواد مغذی محلول در چربی ، ویتامین های E و K1 را جذب کنید. چربی های سالم همچنین می توانند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند. آووکادو همچنین حاوی فولات ، ویتامین C ، پتاسیم ، ویتامین B5 و ویتامین B6 است.

2) کفیر

کفیر یک نوشیدنی شیر تخمیر شده و خوشمزه است که از خاور میانه منشا می گیرد. این برای سلامتی کلی و یک نیروگاه خوب در رژیم غذایی برای سلامت دهان عالی است. علاوه بر مشخصات اسید چرب ، حاوی ویتامین های محلول در چربی A ، D و K2 است. این یک ترکیب مناسب برای جذب این ترکیب حیاتی از مواد مغذی دندان سالم است.

کفیر همچنین منبع غنی از باکتری ها و مخمرهای اسید لاکتیک است. این آرایش متنوع میکروبی ، (شبیه ماست پروبیوتیک) برای هضم سالم عالی است. فلور روده و سلامت روده متنوع می تواند فوایدی برای دندان های شما داشته باشد. فلور روده سیستم ایمنی بدن شما را کنترل می کند و همچنین خونریزی لثه را کنترل می کند.

تصور می شود که باکتریهای لاکتوباسیلوس موجود در کفیر باعث مهار استرپ موتان ها (پوسیدگی دندان باعث باکتری می شود). خوردن غذاهای تخمیر شده مانند کفیر به طور منظم راهی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

3) اسفناج

معلوم شد که ملوان زبل حق داشته است – اسفناج برای همه مفید است! این سبزی سبز برگ دارای ویتامین ها و مواد معدنی است. اسفناج منبع خوبی از آهن ، ویتامین A ، ویتامین C و اسید فولیک است. این ویتامین ها و مواد معدنی سلامت دندان شما را بهبود می بخشند. افزودن اسفناج به اسموتی ها یا سس های ماکارونی نیز روش خوبی برای دریافت فیبر اضافی در رژیم غذایی است.

اسفناج علاوه بر ویتامین ها ، باعث افزایش آنتی اکسیدان ها می شود. این مواد عوامل اکسیدکننده مخربی را از بدن شما پاک می کنند. فواید آنتی اکسیدان ها به دندان ها و لثه های سالم نیز گسترش می یابد.

4) کره

گرچه ممکن است کره را سالم فرض نکنید ، این یکی از بهترین مواد غذایی برای دندان های سالم است. مدتهاست که مردم از کره دور شده و نگرانند که این امر منجر به افزایش وزن بدون کنترل شود. از کره نترس! چربی اشباع شده در کره شما را چاق نمی کند. هورمون هایی آزاد می کند که شما را سیر ، راضی و قند خون افزایش نمی دهد.

کره همچنین منبع خوبی از ویتامین های محلول در چربی A ، ویتامین D و ویتامین K2 است . کره بخشی بسیار مهم در رژیم غذایی بهداشت دهان و دندان است.

5) مارچوبه

مارچوبه یک سبزیجات تابستانی خوشمزه است ، اما آیا می دانید حاوی فیبر مهمی است؟ مارچوبه منبع بزرگی از انسولین است. فیبر پری بیوتیک که به شما در هضم پروبیوتیک ها کمک می کند. شاید از قبل در مورد فواید پروبیوتیک ها در سلامتی بدانید. آنها باکتری های خوبی هستند که به سلامت روده کمک می کنند. اهمیت هضم سالم به سلامت دندان نیز دامن می زند. باکتری های معده شما بر سلامت کلی شما و کل میکروبیوم گوارشی تأثیر می گذارند.

اینولین موجود در مارچوبه باعث تغذیه فلور هضم پروبیوتیک شما می شود. مارچوبه را به عنوان یک تقویت کننده بزرگ فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میکروبیوم روده سالم کلید سلامت دندان ها است.

با تشکر از ترجمه جناب فرهاد زندوکیلی

منبع مقاله : 10 Amazing Foods to Strengthen Teeth