6) جگر

جگر در بسیاری از سنت های آشپزی سابقه طولانی دارد. جگر در واقع یکی از غنی ترین مواد مغذی است که می توانید بخورید. جگر یکی از بهترین منابع ویتامین D ، ویتامین K1 و ویتامین K2 است.

همچنین دارای ویتامین C و آهن است.مشخصات مغذی جگر آن را به غذایی کامل برای سلامت دهان و دندان تبدیل می کند.

هفته ای 1-2 وعده بخورید تا دهان ، لثه و دندان در بهترین حالت خود باشد.

7) جعفری

گیاهان پر از خواص دارویی هستند. ثابت شده جعفری عوامل ضد باکتری زیادی دارد. مطالعات نشان داده است که سرشار از آنتی اکسیدان است. عناصر گیاهی موجود در جعفری می توانند به سلامت کلی شما کمک کنند.

افزودن جعفری به رژیم روزانه شما واقعاً آسان است. جعفری ایتالیایی طعم فلفلی خوبی دارد. این یک افزودنی عالی به سالادها ، و به عنوان یک وعده برای وعده های غذایی شما ایجاد می کند. حتی می توانید آن را به اسموتی ها و سس های پستو خود اضافه کنید. در نظر داشته باشید که چیزی بیشتر از فقط یک شاخه جعفری تازه به وعده غذایی خود خرد کنید و اضافه کنید. جعفری نه تنها برای بدن مفید است ، بلکه ممکن است بوی بد دهان را نیز به طور طبیعی درمان کند.

8) سیر

مدت زیادی است که شناخته شده است که سیر برای بدن و دندان مفید است. گرچه عطر و طعم خوشمزه ای به غذا می بخشد ، اما برای سلامت دهان و دندان شما نیز بسیار مفید است. سیر دارای خواص ضد باکتری است.

کلید اصلی در بخشی از سیر به نام آلیسین نهفته است. این ماده شیمیایی است که به شما وحشت “نفس سیر” می دهد. آلیسین سیر را ضد قارچ ، ضد ویروس و ضد باکتری می کند. همچنین نشان داده شده است که آلیسین به مبارزه با عدم تعادل فلور دهان کمک می کند. این کار را با کنترل باکتری های بد ایجاد کننده بیماری های دندانی مانند حفره ها و بیماری های لثه انجام می دهد.

سیر همچنین غذای خوبی برای دندان های محکم است زیرا حاوی فیبر پروبیوتیک نیز هست. این فیبر پری بیوتیک به سلامت روده شما کمک می کند. به یاد داشته باشید – یک روده سالم منجر به سلامت دندان ها و لثه می شود!

مجموعه مقاله غذاهای شگفت انگیز برای تقویت دندان ها برگرفته از کتابی بنام رژیم غذایی برای دندان نوشته دکتر استیون لین می باشد

برای مطالعه این کتاب به زبان انگلیسی به لینک روبرو مراجعه نمایید: The Dental diet

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *