علت های سوزش دهان در دهانشویه

کلرهگزیدین

علت های سوزش دهان در دهانشویه

علت های سوزش دهان در دهانشویه 535 400 محصولات دهان و دندان بنسر

علت های سوزش دهان در دهانشویه :

دهانشویه یک محصول بهداشتی دهان ودندان با پایه مایع است که دهان شما را تمیز می کند ، نفس شما را تازه می کند و باکتری های زبان و بین دندان های شما را از بین می برد.

بیشتر دهان شویه ها احساس سوزش در دهان را به عنوان نشانه ای از عملکرد محصول تبلیغ می کنند. اما برای بسیاری از افراد ، استفاده از دهانشویه احساس طراوت به ارمغان نمی آورد و با مشکل سوزش در دهان مواجه می شوند

می توانید طبق دستورالعمل ها از محصولات شستشوی خوراکی استفاده کنید و هنوز احساس سوزش و سوزش دردناک در دهان خود داشته باشد. در اکثر موارد ، این بدان معنا نیست که شما کاری اشتباه انجام داده اید و یا حتی لازم است که دیگر از آن محصول استفاده نکنید.

ما دلایل مختلفی را که باعث می شود دهان شویه می تواند باعث احساس سوزش شود و اینکه در این مورد چه باید کرد ، بررسی خواهیم کرد.

چرا دهانشویه بر پایه الکل می سوزد؟ 

الکل دارای خاصیت ضدعفونی کننده است و ماده اصلی در بسیاری از فرمول های شستشوی خوراکی است. باکتری ها را از بین می برد و دهان شما را سالم می کند. اما الکل خالص به تنهایی برای از بین بردن تمام باکتری های بدی که می توانند باعث بوی بد دهان و التهاب لثه شوند کافی نیست.

الکل فقط یکی از مواد فعال دهانشویه است. سایر موارد می توانند شامل منتول باشند. برخی از فرمول های دهانشویه حاوی بیش از 25 درصد الکل هستند.

هنگام شستشوی دهانی در دهان خود ، ممکن است متوجه شوید که احساس سوزش بر روی زبان شما متمرکز است. جوانه های چشایی شما که روی زبان شما قرار دارند ، ممکن است نسبت به سایر نواحی دهان به طعم و احساس الکل حساس باشند.

علت های سوزش دهان در دهانشویه

دلایل دیگر ممکن است سوزش دهانشویه

اگر به دهان شویه ای روی می آورید که حاوی الکل نیست اما هنوز احساس سوزش دارید ، ممکن است به یکی دیگر از مواد فعال شستشوی دهان حساس باشید.

از جمله مواد محبوب دهانشویه می توان به کلرهگزیدین و هیدروکسی آپاتیت اشاره کرد که پلاک دندان را کاهش داده و به مبارزه با التهاب لثه می پردازد و همچنین کلرید استیل پیریدینیم که باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را از بین می برد ، کمک کند. منبع معتبر سازمان غذا و دارو (FDA) همچنین آلرژی نادر اما شدیدی را که برخی از افراد ممکن است به کلرهگزیدین (این دهانشویه باید براساس تجویز دکتر استفاده شود) مجبور کنند ، ثبت کرده است.

دهانشویه ای که قرار است دندان های شما را سفید کند اغلب حاوی پراکسید هیدروژن(دهانشویه بنسر فاقد این ماده است) است. روغن های اساسی مانند روغن نعناع فلفلی ، روغن اوکالیپتوس و روغن آویشن می توانند در دهانشویه قرار بگیرند تا نفس شما را تازه کنند. همه این مواد می توانند باعث شوند که دهان شویه با استفاده از آن احساس سوزش ایجاد کند.

آیا همه دهانشویه ها می سوزانند؟

همه دهانشویه ها باعث سوزش نمی شوند ، اما میزان حساسیت شما به مواد مختلف ممکن است یافتن ماده ای را که علائم سوزش ایجاد نکند دشوار کند.

الکل یک ماده  باکتریزا است. برخی از شستشوی های دهانی بدون الکل ساخته می شوند و می توانند روی زبان ، دهان و لثه شما ملایم تر باشند. شرکت بنسر یکی از شزکت های پیشرو در تولبد دهانشویه بدون الکل است.

فواید استفاده از دهان شویه

تهیه دهانشویه به عنوان بخشی از برنامه روزمره ، به چند دلیل ایده خوبی است. انواع مختلف دهان شویه مزایای مختلفی را به همراه دارد که اگر بخواهید جنبه خاصی از بهداشت دهان خود را برطرف کنید می تواند مفید باشد.

  • دهان شویه می تواند دندان های شما را سفید کند. فرمول هایی که برای سفید کردن دندان های شما استفاده می شوند اغلب حاوی مواد سفید کننده یا سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن هستند. برخی از فرمول ها ممکن است حاوی یک گزینه جایگزین باشند ، مانند ذغال فعال یا روغن نارگیل.دهانشویه کامل
  • دهان شویه می تواند مینای دندان شما را تقویت کند. شستشوی دهانی به این معنی است که دندان های شما در برابر حفره ها مقاوم هستند که معمولاً حاوی فلوراید هستند.
  • دهان شویه می تواند به مبارزه با بیماری های لثه کمک کند. دهانشویه که برای مقابله با باکتری های ایجاد کننده پلاک و التهاب لثه فرموله می شود ، معمولاً حاوی روغنهای اساسی مانند منتول ، اوکالیپتول یا تیمول است.
  • دهانشویه می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد. فرمول هایی که بوی بد دهان را هدف قرار می دهند ، باکتری های عامل هالیوز را از بین می برند. این نوع شستشوی دهانی به طور معمول مبتنی بر الکل است ، اما گزینه های دیگری برای آن موجود است.

فرمول های دهان شویه درمانی نیز وجود دارد که فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند. دهان شویه کلرهگزیدین برای مقابله با التهاب لثه و درمان علائم آن تجویز می شود.

همیشه دستورالعمل های دهان شویه خود را با دقت دنبال کنید و اگر در یافتن موردی که به درد شما بخورد مشکل دارید از دندان دندانپزشک توصیه کنید.

منبع