علت خارش دندان و لثه

آبسه دندان

علت خارش دندان و لثه

علت خارش دندان و لثه 900 509 محصولات دهان و دندان بنسر

علت خارش دندان و لثه :

چندین دلیل وجود دارد که فکر می کنید دندان های شما احساس خارش می کنند.

آلرژی:

آلرژی می تواند باعث حساسیت ، تورم و خارش بافت داخل دهان شود.

سندرم آلرژی دهانی یا سندرم آلرژی غذایی به گرده گل (PFAS) می تواند هنگام خوردن چیزی که سیستم ایمنی بدن شما آن را نمی پسندد ، این نوع وضعیت ناخوشایند را ایجاد کند.

ممکن است متوجه شوید که سقف دهان شما خارش دارد ، یا لثه احساس خارش می کند – که ممکن است احساس خارش دندان شما را ایجاد کند.

علت خارش دندان و لثه

به عنوان مثال ، ممکن است حتی متوجه نشوید که به توت فرنگی حساسیت دارید تا اینکه چند عدد را بچشید ، فقط متوجه شوید که گلو ، دهان و لثه های شما ملتهب و خارش دارند.

تجمع پلاک :

وقتی پلاک در امتداد خط لثه شما شروع به جمع شدن می کند ، می تواند لثه های شما را بیش از حد احساس خارش کند ، و ممکن است این احساس را به عنوان احساس خارش دندان احساس کنید.

بیماری لثه :
بیماری لثه می تواند دندان های شما را حساس تر کند و این حساسیت ممکن است فقط شامل احساس خارش باشد.

باکتری ها گاهی اوقات می توانند منجر به التهاب لثه شوند که به عنوان التهاب لثه شناخته می شود. در صورت عدم درمان ، می تواند به نسخه جدی تری موسوم به پریودنتیت تبدیل شود.

بیماری لثه می تواند بی سر و صدا ایجاد شود ، یا ممکن است کمی التهاب یا خونریزی از لثه های خود مشاهده کنید. اما می تواند منجر به مشکلات جدی شود ، از جمله آسیب به دندان ها و استخوان ها و حتی از دست دادن دندان ها.

آسیب ساختاری دندان :

احساس خارش ممکن است در اثر آسیب دیدگی باشد ، مانند ضربه خوردن با توپ به دهان و یا هنگام تصادف با اتومبیل.

علت آسیب یا تروما هرچه باشد ، اگر ساختار دندان شما آسیب ببیند ، ممکن است حسی ایجاد کند که ممکن است شما آن را به عنوان خارش درک کنید. این می تواند شامل آسیب به ریشه ، اعصاب یا پالپ باشد.

درمان های خانگی خارش دندان :

برخی از داروهای خانگی مشابه برای کنترل خارش لثه ممکن است در زمینه خارش دندان به شما کمک کنند. به عنوان مثال کمپرس یخ را امتحان کنید. این می تواند کمی احساس خارش را کمرنگ کند. همچنین قرقره آب نمک را در دهان خود انجام دهید.

روش های مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مناسب می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت دهان شما کند. همچنین به دفع عفونت ها و بیماری هایی که منجر به خارش یا آسیب جدی تر می شوند کمک می کند.

ترک سیگار و تنباکو – که هر دو می توانند باعث تحریک دهان و لثه شوند – راهکار دیگری است. ترک سیگار اغلب دشوار است ، اما پزشک می تواند در ایجاد طرحی که برای شما مفید باشد کمک کند.