عادت هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند

عادت هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند

عادت هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند

عادت هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند 948 432 محصولات دهان و دندان بنسر

عادت هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند :

بسیار حیرت انگیز است اگر دندان ها بتوانند برای همیشه سفید مروارید باقی بمانند. با این حال ، بسیار بعید است. غذاهایی که می خوریم ، نوشیدنی هایی که می نوشیم و برخی از عادت های زندگی ما می توانند نقش زیادی در رنگ دندان های ما داشته باشند و برای بسیاری به معنای لک شدن یا تغییر رنگ است. یکی از راه های سفیدتر نگه داشتن دندان های شما برای مدت طولانی این است که بدانید از چه نوع مواد غذایی ، نوشیدنی و عادت هایی جلوگیری کنید تا از لک شدن دندان ها یا تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کنید.

چرا دندان ها لک می شوند؟

یک ترکیب شیمیایی وجود دارد که به عنوان کروموژن شناخته می شود و وظیفه رنگی شدید نوشیدنی ها و غذاها را بر عهده دارد. متأسفانه ، این ترکیب نیز باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در دندان های شما می شود. ماده دیگری به نام تانن نیز می تواند باعث لک شدن دندان های شما شود. در آخر اینکه ، اسیدها با ساییدن دندانها باعث لک شدن دندانهای شما می شوند. دندان های خود را مانند یک پیراهن سفید در نظر بگیرید. اگر چیزی را روی پیراهن خود بریزید و لکه دار شود ، همان ماده دندان های شما را لکه دار می کند.

انواع لکه ها

سه نوع لکه وجود دارد که دندان های شما می تواند تجربه کند. اول لکه های خارجی است. اینها لکه هایی هستند که معمولاً از بقایای رنگدانه ای ناشی از نوشیدنی ها ، غذا یا استعمال دخانیات در سطح دندان ایجاد می شوند. معمولاً می توانید این لکه ها را با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و یا مسواک زدن با خمیردندان های سفید کننده به راحتی از بین ببرید.

لکه ذاتی لکه ای است که وقتی سطح ذرات لکه زا از طریق دندان خارج می شود ، در زیر سطح دندان ایجاد می شود. سپس درون مینا جمع می شوند. از بین بردن این نوع لکه ها بسیار دشوارتر است و ممکن است به سفید شدن دندان های حرفه ای نیاز داشته باشد.

در آخر اینکه ، لکه های مربوط به افزایش سن ترکیبی از لکه های ذاتی و خارجی است. هسته داخلی دندان های شما ، عاج ، به طور طبیعی در اثر افزایش سن ، زردتر می شود. با افزایش سن ، مینای دندان نیز نازک تر می شود و سپس به عاج اجازه می دهد تا از بین برود و دندان ها را زردتر نشان دهد.

تاثیر سیگار بر دندانسیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از بزرگترین عوامل ایجاد کننده دندانهای لک شده و تغییر رنگ یافته است و این یک عادت کاملا غیرضروری است. لکه های دندان شما در اثر سیگار کشیدن از نیکوتین و قطران سیگار حاصل می شود. هر بار که استنشاق می کنید ، دود کل دهان شما را احاطه کرده و دندان های شما را در مواد شیمیایی آن می پوشاند. افراد سیگاری به طور سنتی دندان های زرد در اثر استفاده کوتاه مدت و دندان های قهوه ای در استفاده طولانی مدت دارند. سیگار کشیدن نه تنها دندان های شما را لکه دار می کند بلکه می تواند منجر به بوی بد دهان ، بیماری لثه ، افزایش پلاک و تارتار و حتی از بین رفتن دندان شود.

مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن

ممکن است فکر کنید که کنار گذاشتن مسواک زدن شبانه مسئله مهمی نیست اما حقیقت این است که این کار می تواند چیزی بیشتر از ایجاد حفره باشد ، همچنین می تواند دندان های شما را لکه دار کند. در مورد نخ دندان هم همینطور است. اگر از نخ دندان استفاده نکنید ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان هستید. وقتی در طول روز می خورید و می نوشید ، باکتری های موجود در غذا و نوشیدنی با بزاق شما مخلوط می شوند و پلاک هایی ایجاد می کنند که دندان های شما را می پوشاند. اگر هر شب آن را مسواک نزنید ، می تواند به تارتار سخت تبدیل شود که دندان های شما را لکه دار می کند. فراموش نکنید که روزانه دو بار مسواک بزنید و یک بار در روز نخ دندان بکشید تا از ایجاد لکه جلوگیری کند.

خوردن غذاهای خاص

با بازگشت به تشبیه تی شرت ، به هر آنچه روی لباس سفید ریخته اید فکر کنید و اینکه چگونه لکه زدن تقریباً غیرممکن است. این نمونه ای از غذاهایی است که دندان های شما را لکه دار می کند. نمونه هایی از این غذاها شامل سس های گوجه فرنگی ، کاری ، سرکه بالزامیک ، سس سویا ، انواع توت ها و چغندر است.

نوشیدن نوشیدنی های رنگی یا اسیدی

برخی از نوشیدنی ها ممکن است از نظر اسیدیته بالا باشند که می توانند مینای دندان شما را بپوشانند و رنگ زرد عاج را نشان دهند. این مواد غذایی و همچنین برخی از مواد غذایی لکه دار می توانند باعث زرد یا تغییر رنگ دندان های شما شوند. این نوشابه ها شامل نوشابه مانند کولا ، شراب قرمز ، چای ، قهوه و آب میوه های تیره هستند.

 غذا و نوشیدنی را خیلی در دهان خود نگه ندارید

لذت بردن از غذاها و نوشیدنی هایتان بسیار عالی است اما اگر آنها را بیش از زمان جویدن و بلعیدن در دهان خود نگه دارید ، دندان های شما بیشتر در معرض مواد لکه دار قرار می گیرند. برای بهترین نتیجه ، سعی کنید غذا و نوشیدنی را خیلی در دهان خود نگه ندارید.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

نوشیدن آب کافی برای شستن باقی مانده باقیمانده در دهان مهم است. اطمینان حاصل کنید که در تمام طول روز به اندازه کافی آب می نوشید تا دندان های خود را تمیز و بدون لکه نگه دارید