مقایسه خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید

مقایسه خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید

مقایسه خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید

مقایسه خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید 750 500 محصولات دهان و دندان بنسر

در این مقاله تفاوت بین استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید با خمیر دندان بدون فلوراید را بیان خواهیم کرد.

فلوراید چیست؟
فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که در هوا ، سنگها ، خاک ، آب شور و آب شیرین یافت می شود. خواص معدنی آن باعث استحکام دندان های شما شده و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. مقدار فلوراید موجود در محیط به خودی خود برای محافظت از دندان های شما کافی نیست ، به همین دلیل است که اغلب به منابع آب جامعه اضافه می شود ، به علاوه محصولات دندانی مانند خمیر دندان و دهانشویه.

فلوراید از دهه 1960 در منابع آب استرالیا گنجانده شده است و به دلیل اثر بخشی آن در به حداقل رساندن پوسیدگی دندان ، که توسط بسیاری از سازمان های بهداشتی از جمله انجمن پزشکی استرالیا پشتیبانی می شود ، ادامه دارد.

خمیر دندان بدون فلوراید

 فلوراید بر روی دندان های من چه اثراتی دارد؟

فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند ، این سطح محافظ است که به مقاومت در برابر اسیدهای منجر به پوسیدگی دندان کمک می کند. این اسیدها از باکتری ها و قندهایی که هر روز مصرف می کنید تشکیل می شوند ، به همین دلیل مهم است که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه و همچنین مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن 6 ماهه ، روال سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

این فرآیند تقویت با کاهش اثرات مایع زدایی ، که اولین مرحله از پوسیدگی دندان است ، کار می کند. اگر یک حفره واقعی هنوز تشکیل نشده باشد ، فلوراید می تواند به ناحیه مین زدایی دندان وارد شود تا به آن در ساخت مجدد ماده (تقویت شدن) کمک کند. این فلوراید همچنین در بر هم زدن پلاک های دندانی موجود در دندان ها ، که می تواند باعث پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شود ، کمک می کند.

فلورایدی که به خمیر دندان و دهانشویه اضافه می شود به عنوان فلوراید موضعی شناخته می شود و برای بزرگسالان و کودکان مفید است. برای نوزادان ، قبل از اینکه دندانهایشان بیرون بیاید و توانایی مسواک زدن را داشته باشند ، مینای دندان آنها توسط فلورایدی که در غذا و آب مصرف می کنند محافظت می شود. سپس ، هنگامی که دندان ها از طریق لثه رویش می یابند ، این منابع فلوراید که به طور طبیعی وجود دارند ، با رشد دندان های خود به تقویت مینای دندان کمک می کنند.

خمیر دندان فلوراید یا خمیر دندان بدون فلوراید

همانطور که می بینید ، فلوراید به چندین دلیل قانع کننده در خمیر دندان شما موجود است. حتی در این صورت ، برخی از افراد هنوز به دلیل حساسیت به فلوراید یا نگرانی در مورد تأثیرات فلوراید بر روی بدن ، خمیر دندان حاوی فلوراید را انتخاب می کنند. در اینجا برخی از مزایا و معایب خمیردندان های حاوی فلوراید و خمیر دندان های بدون فلوراید را بخاطر بسپارید.

خمیر دندانهای حاوی فلوراید

خمیر دندان های حاوی فلوراید نه تنها پوسیدگی دندان را از بین می برد ، بلکه همچنین باعث می شود نفس شما تازه بماند و در صورت انتخاب این گزینه های تخصصی ، مزایای دیگری مانند سفید کردن یا مراقبت از حساسیت نیز دارد.

فلوراید فقط در صورت مصرف بیش از حد نگران کننده است که می تواند باعث ایجاد بیماری به نام “فلوروز دندانی” شود. ما می دانیم که به چه فکر می کنید … این ترسناک به نظر می رسد!  نگران نباشید – فلوئوروز فقط به تغییر شکل مینای دندان اشاره دارد ، به صورت لکه های سفید روی سطح ، که بر عملکرد دندان تأثیر نمی گذارد و معمولاً قابل توجه نیست. در شدیدترین شکل آن ، که بسیار نادر نیز است ، ممکن است باعث ایجاد گودال در دندان شود.این مشکل بدلیل استفاده زیاد و خارج از حد از خمیر دندان در کودکان رایج است

چگونه از فلوئوروز دندان جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از ابتلا به فلوروز دندان در کودک ، توصیه می کنیم:

اطمینان حاصل کنید که کودکان زیر 3 سال فقط از مقدار به اندازه دانه برنج خمیر دندان بچه ها و کودکان بالای 3 سال از مقدار خمیر دندان نخود استفاده می کنند

به کودکان آموزش دهید چگونه خمیر دندان را به درستی تف کنند ، اطمینان حاصل کنید که آن را قورت نمی دهند.

خمیر دندان بدون فلوراید

برخی از افراد نگران مصرف بیش از حد فلوراید در منبع آب و خمیر دندان خود هستند ، زیرا این ترس می تواند به شرایط سلامتی مانند اختلال عملکرد تیروئید یا سرطان منجر شود. این یکی از دلایلی است که آنها ممکن است محصولات بدون فلوراید و سایر محصولات طبیعی بهداشت دهان و دندان مانند سفید شدن دندانهای زغال فعال را خریداری کنند. سازمان سلامت و بهداشت استرالیا NHRMC تأیید کرده است که “هیچ مدرک قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد فلوریداسیون آب در سطح فعلی استرالیا باعث مشکلات سلامتی و سرطان می شود” ، همچنین خمیر دندانهای حاوی فلوراید در صورت استفاده صحیح کاملاً ایمن هستند.

خمیردندان های بدون فلوراید همچنان مانند خمیردندان های معمولی نفس شما را تازه می کنند و حرکت برس مسواک شما همچنین به جابجایی پلاک ها بدون توجه به اینکه کدام خمیر دندان را انتخاب می کنید کمک می کند. متأسفانه ، بدون وجود فلوراید ، خمیر دندان شما در کاهش اثرات مایع زدایی و کاهش پوسیدگی دندان موثر نخواهد بود.

بهترین خمیر دندان کدام است؟
ما توصیه می کنیم یک خمیر دندان انتخاب کنید که دارای مهر تأیید انجمن دندانپزشکی استرالیا / استاندارد ایران به همراه تاییده بهداشت ایران  باشد. این محصولات فقط در صورت دارا بودن کلیه معیارهای کیفیت و ایمنی تعیین شده توسط دولت ،  تأیید تولید را دریافت می کنند.